HF Seiko 5jes vinder

Er zullen nu wel wat Seiko haters denken, ach jee… Daar heb je weer zo’n Seikofiel die de zoveelste topic over Seiko start. Maar voor de mensen die dat niet denken, en het leuk lijkt hieraan mee te werken, het volgende…
Het lijkt mij leuk dat iedereen met 'n 5je hier zijn bewuste 5je laat zien met de bijbehorende info. Zodat mensen die 'n bepaald 5je zoeken of daar wat info over willen, het hier kunnen vinden. En anders is hier 'n doorverwijzing naar de site; www.watchleuth.com/seiko5finder. Voor als je 'n 5je of de info daarover hier in dit topic niet kan vinden. Heb alleen gemerkt dat op deze doorverwijsenden site de meest recente 5je nog niet staan.
Dus laat hier je 5je/sport 5je zien met info over type, serienummer/bj, kaliber, diameter en waterdichtheid. En eventueel nog wat eigen info.
Laat ik dit topic aftrappen met de 5jes die ik bezit of in bezit heb gehad.
1
Type, SNKA53
serienr, 6N8574/ Nov '06
Diameter, 37mm
Kaliber, 7S26b
WD, 3 arm


2
Type, SNK355
Serienr, -----
Diameter, 37mm
Kaliber, 7S26c
WD, 3 arm
Info, Dit 5je heeft 'n leuk detail op de wijzerplaat… Als je goed kijkt, dan zie je het 5je logo over de hele wijzerplaat verschijnen (zie foto) Ik heb dit 5je inmiddels niet meer in mijn bezit, dus moet jullie het serienummer en bj schuldig blijven.

3
Type, SNKE49
Serienr, 7N0561/Nov '17
Diameter, 39mm
Kaliber, 7S26c
WD, 3 atm
Info, Met 39mm is dit 5je iets groter dan 'n gemiddeld 5je.

4
Type, SRPB91
Serienr, 7D1129/Dec '17
Diameter, 43mm
Kaliber, 4R35b
WD, 10 atm
Info, met 'n diameter van 43mm is dit 5je vrij groot. En momenteel nog vrij zeldzaam, ik kom hem op het forum en YouTube nog weinig tot niet tegen. Op Seiko 5 finder staat hij ook nog niet.

23 likes

Ik vind dat een goed idee. De foto’s op watchsleuth zijn nu niet echt denderend. Op deze manier krijg je toch een beter idee.

Type: SNZG03
Diameter: 42mm
Kaliber: 7s36


Edit:

4 likes

Seiko SNKL43
Diameter:37mm
Kaliber:7s26

7 likes

Leuk initiatief! Helpt de gemiddelde seiko 5 leek (ik dus) enorm met inspiratie en achterhalen van modellen!

1 like

Ja dat leek mij ook… Daarbij leest ik vrij vaak dat mensen 'n 5je zoeken uit hun geboorte jaar. Misschien dat dit topic ze dan kan helpen om het juiste 5je bij het juiste jaar te vinden.

3 likes

Seiko 5
Type: 7009-3040F
Uurwerk: 7009 (voorganger 7s26)
Leeftijd: 1996
kastbreedte: 37 mm

EDIT: bij controle van de serialnummer op watchsleuf zegt ie 1996 maar vond op internet dat uurwerk tot 1995 geproduceerd is? Nu onduidelijk of het dan niet 1986 moet zijn.

5 likes

Ik vind dit een leuk iniatief. Ik heb er te veel om in een maal in deze topic te laten zien. Maar goed, hier is de eerste.
Seiko 5, automatic, day/date
Type: 7009 a-3161
Kastbreedte: 37 mm
De band is nieuw en niet origineel.
Volgens WatchSleuth is dit mooi gebleven horloge geproduceerd in okt 1997. Bijna 21 jaar oud dus.

6 likes

Dat is echt een leuk vijfje!
Heel mooi maar jammer dat die dan weer zo groot is.

1 like

mooie wijzerplaat zeg…

1 like

Kom op met die 5jes van jullie… Niet voor mij als TS… Maar help elkaar!
Laat eens zien wat voor 5jes er zijn!

1 like

Dit is ook een prettig vijfje

3 likes

Seiko SRP12K1:

Watch Features:
Movement: NEW Seiko 24-jewel Automatic (self-winding)(4R36)
Case: Brushed stainless steel, 41mm x 14mm thick.
Back: Exhibition screw-in back
Crystal: Hardlex Mineral
Band: Stainless steel bracelet, deployant closure.
Water Resistant: 100 meters

Specificaties even gejat :grin:

5 likes

Seiko SRPA58K1
Unidirectional Rotating Bezel
Day And Date Display
See Through Case Back
100M Water Resistance
Stainless Steel Case
Rubber Strap
Automatic Movement
24 Jewels
Caliber: 4R36
Approximate Case Diameter: 47mm

2 likes

incoming!!!

13 likes

Dat zal wel 47mm met kroon gemeten zijn?

Waarschijnlijk wel, want op sommige webshops geeft men 44mm op…

Mijn geliefde SNX115K uit 2009, diameter 37mm, met de kroon op 3 uur. Dag/datum, ideaal als ik de dag kwijt ben op vakantie. No nonsense, super betrouwbaar en functioneel.

6 likes

Hier een Seiko 5 Sports model SNZH63, 41mm met 7S36 non-hacking…powerreserve van 43 uur…

3 likes

Momenteel nog maar twee ‘5jes’ in de collectie.
De eerste:

Uurwerk: 7009
Case code: 3040 [F]
Productie: Mei 1995
Serial: 551748
Case: 37mm
WR: ?

De tweede:

Uurwerk: 7s26
Case code: 0490
Productie: na 1996
Serial: ?
Case: 37mm
WR: ja…

Leuke extra; Seiko5 logo in het glaasje

13 likes

Leuk topic dit @HanSeiko! Bijzonder eigenlijk dat er zo oneindig veel modellen van de vijfjes zijn, ik heb geen idee wat nou eigenlijk de gemene deler is… Beetje de Toyota Corolla van de horloges… :wink::wink:

Model: SNZH55j
Kaliber: 7S36C
Case number: 04N0
Jewels: 23
Serial number: 260687
Productie: juni 2012
WR: 100m

Ik heb er dd saphire in gezet, de bezel insert vervangen door een keramische (de originele begon te degenereren) en een goed foute mesh erop gegooid. Mijn beater is klaar voor de zomer :facepunch:t2::sunglasses:

8 likes