HF Seiko 5jes vinder

Dankje, het zijn er idd oneindig veel… En dat al vanaf de jaren zestig. Hoop dat er vele in dit topic verschijnen, lijkt mij leuk en kan voor sommige misschien wel handig zijn. Als je er een zoekt uit 'n bepaald jaar bijvoorbeeld. En bedankt voor de bijdrage, leuk 5je ook!

3 likes

Mag een 5 sports automatisch hier ook op?

1 like

Tuurlijk… Is 'n 5je. En er staan er al meerdere op. :wink:

Wel polsfoto’s en type nr als deze binnen is :smile:

ik wist ook niet je zoveel verschilllende soorten had waaronder 1 in duiker look, gaaf

1 like

Seiko 5 sports 4r36. Komt met stalen band. Zelf Seiko rubber duikbandje opgezet. Vond ik mooier.

3 likes

De gemene deler van de vijfjes zouden de 5 attributen moeten zijn (vandaar de naam Seiko 5 ook).

  1. The Diaflex mainspring
  2. The Diashock system
  3. Automatic winding
  4. Day/date indication
  5. Water resistance

Er zijn trouwens wel Seiko 5 quartz geweest maar dat waren er niet veel en zijn erg zeldzaam.

5 likes

Dank voor deze interessante bijdrage Daniel :+1:t2:

1 like

Mijn twee oudste vijfjes. Beide uit 1968. Zo heel veel er is nog niet verandert als je dat zo ziet. :smile:

5126-8090
Juli '68
39mm
5126 uurwerk. Wellicht het beste uurwerk in een vijfje ooit gebruikt? Zeker een van de mooiste.

6119-8160
Augustus '68
38mm
6119a uurwerk

10 likes

Leuke klokjes, vooral de eerste. Goed bouwjaar ook… :grimacing:

1 like

Die tweede vind ik echt heel erg mooi om te zien

1 like

Thanks! In persoon is die nog stukken mooier :smiley:
Of die blijft is een tweede…

Geweldig dus, dit. “Budget” klokjes van 50 jaar oud.

En als je nu een mobieltje van € 1.000 koopt, mag je heel blij zijn als die het over 5 jaar nog doet…

3 likes

Daarom draag ik 'n horloge voor de tijd en kijk ik niet op m’n telefoon… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dat viel destijds wel mee eigenlijk dat het budget horloges waren. Een Seiko 5 was in de 60’s meer een kwaliteits/mid range horloge.

1 like

SRPA05K1, was ik even vergeten te vermelden.

Deze twee 5 jes komen eraan! SNK573J-006-300x300

De fluor wijzerplaat 5 is type SNK573J en de gele 5 sports de SRPA11.

3 likes

Hier mijn 5je, nieuwe kast nooit gedragen.
Een passend uurwerk moet ook nog wel ergens in een laatje liggen.
Ik kom om in de laatjes, ha, ha.

4 likes

Dan vin je nogeens wat

1 like

Sinds kort pas into Seiko, fijne klok! Bij deze mijn SNZH57, nu nog op staal maar mooi vintage bruin leren bandje is onderweg…

Model: SNZH57J
Uurwerk: 7S36 (23 jewels)
Diameter: 41 mm
Dikte: 12 mm
Datum: mei 2018

10 likes