HF Seiko 5jes vinder

Mijn laatste aanwinst

Seiko 6119 8273 uit 1975
diameter kast: 38 mm zonder kroon
dikte: 12 mm

7 likes


SNKL41
37mm
7s26c
Bijzonder zijn de dauphine wijzers
Deze is wat eleganter dan de snxs met zijn lume ‘blokjes’

4 likes

Mooi! Is de dial echt wit van deze of meer creme?

Hangt af van het licht maar het is behoorlijk wit

1 like

SNK563-J
Met gebold saffier

2 likes

Mijn praktische 5je:

Type : SNK805
Caliber: Seiko 7S26 21-Jewel automatic movement
41 hour power reserve
No manual wind
Crown at 4 o’clock
Case width: 37 mm
Case thickness: 10.5 mm
Lug width: 18 mm
Lug-to-lug width: 43 mm
Water resistance: 30 m

6 likes

Seiko 5

7009 3110
Uurwerk 7009 (recent geserviced en standaard kunststof datum tandwiel vervangen door staal, en voorzien van saffier glas)
Deze is uit 1991
36mm kast
Jubilee band
Datum quickset

11 likes

Mijn Seiko 5: Movement caliber 6119 Case code 8093
Die case code staat niet op watchsleuth.
Maar als ik google vind ik 8093 wel (catawiki, ebay, tot € 95 geboden)
Serie nummer is 4N6957. Dus november 1974
(er zit inmiddels een stalen Seiko bandje op)

3 likes

Wow dit is een mooi vijfje zeg

1 like

Iemand die mij kan zeggen of dit een echte 5 is.Staat op de baai, maar info is beperkt.Vind het namelijk best een gaaf ding om te zien.

2 likes

Mijn nieuwste aanwinst :slight_smile:

3 likes

NA via Monsterwatches. Seiko 5 SNK 807 K2

Even kopiepasta:

Caliber: Seiko 7S26 21-Jewel automatic movement
41 hour power reserve
No manual wind
Crown at 4 o’clock
Case width: 37 mm
Case thickness: 10.5 mm
Lug width: 18 mm
Lug-to-lug width: 43 mm
Water resistance: 30 m

4 likes

Eén van mijn twee Vijfjes: de SNKL23 (J1, zo je wilt)

Foto’s vandaag:

11 likes

Beschrijving
De SNK601 is een model dat in een relatief kleine kast geleverd wordt, met een geïntegreerde band dus daar zet je niet makkelijk een lederen band aan. De wijzerplaat heeft een prachtige structuur.

Ik kan dit model ook in een andere kast overzetten zodat je hem met een lederen band kan dragen. Dit kost 110 euro totaal, je ontvangt hem dan in de kast van de “donor” (SNKE53=20mm lugs, SNKL45=18mm lugs). Als je de SNK601 besteld kan je in het bestelcommentaar aangeven of en welke kastwissel je wilt, ik stuur hem dan vergezeld van een factuur van 40 euro toe. Er zit dan geen stalen band bij, want ik heb alleen een paar extra lege kasten kunnen kopen. Ik kan de stalen band van de SNKL45 of snk381 (passen beide op de SNKL-kast) en die van de SNKE53 er ook los bij leveren, die zijn 20 euro. Inderdaad: kast +band=50 euro, losse onderdelen opgeteld zijn veel duurder dan een compleet geassembleerd horloge.

Monsterwatches.

3 likes

SNK569-J

Leuk model dit

NA: SRPB27

Caliber: Seiko 4R36 24-Jewel automatic movement
Case width: 42 mm
Case thickness: 12 mm
Lug width: 22 mm
Crystal: Hardlex
Water resistance: 100 m

4 likes

Net pas ontdekt dit interessante topic, en is veel jonger dan het meer algemene ´Toon je Seiko 5´.
Dus ik haak hier ook eens een keertje aan : de 5 Sports 6119-6400 - deze lijkt me uit 1972 gezien de webinfo en serienr.


Oh ja, natuurlijk de laatste jaren voorzien van de onvermijdelijke bijnamen als ´Saucer´ en ´UFO´

1 like

2 likes

Voor Sinterklaas toch even snel een Seiko 5 (SNZH55J) gekocht bij Rob van Monsterwatches


Gisteren besteld, vandaag in huis! Ideaal :smile:

3 likes

Na een ´harttransplantatie´ tbv een oude duiker is deze eigenzinnige 5 alsnog perfect getuned door @Aad57. Zeer comfortabel zittend design, mede dankzij de originele bracelet en helaas zo ‘as new’ dat die weinig polscontact heeft …:sweat_smile:

2 likes