Sub zero!
Het idee van de bewegingssensor is natuurlijk wel erg gaaf en nuttig.
Heel subjectief: er is van de ontwerpkosten maar weinig naar design gegaan, en dat is wel waar je naar kijkt.
Techniek en afwerking: ongetwijfeld zijn geld waard. Overigens is auto relay niet heel nieuw, toch (Seiko)?
U begrijpt dat ik hier geen 12k op stuk zou slaan. En mocht je het toch overwegen: dan enkel als je hem nooit wilt verkopen, want ik voorzie een afschrijving waar je koorts van krijgt.
Ik vind hem zijn naam geen eer aan doen. Wellicht karakteristiek, Maar weinig elegant.
Ik snap je punt. De beste man kennende zullen er weinig (lees geen) concessies zijn gedaan en is dit echt de bedoeling. De F.P. J ontwerpen kunnen nogal rommelig/speels overkomen, dat vind ik juist erg gaaf aan F.P. J.
Bizar he! Echt prachtig om te zien.
Nu onze collectioneur exceptionel op horological break is moet iemand toch zijn plaats innemen
Maar even zonder gekheid, dit is geen topic spam ofzo. Ik heb oprecht geïnteresseerd in de meningen van een ieder, daarnaast is het echt niet erg om een breder pallet aan horloges te bespreken hier op HF.
dit is de Vagebond. Beide modellen hebben inderdaad dezelfde kastvorm.
Om je te citeren.
De kastvorm en wijzerplaat vind ik wel een gewaagd en gaaf concept. Quartz ben ik nog niet klaar voor.
️
Ik ben om!
Ik heb een tijdje terug wat video’s over dit model gekeken en ik vind het strakke ontwerp echt een winner.
Ik vind hem vooral raar. Combi materiaal, kastvorm, rubber band het lijkt een samenraapsel en toch is het dat niet. Het komt grappig samen, maar mooi? Nee… dat niet.
Gaaf, absoluut, maar de kastvorm en wijzerplaat vind ik zelf niet mooi.
Ik keur alles goed van F.P. Journe!
Quartz is niet direct het neusje van de zalm, maar hij heeft er wel flink wat energie (naast het batterijtje) ingestoken. Gaaf!
Dat rotortje op de wijzerplaat heb ik echt moeite mee. Doet mee heel erg denken aan oude zakhorloges met emaille wijzerplaat waar bij de wijzerplaatpootjes een stuk emaille eruit gebroken is, waardoor het koper eronder zichtbaar is geworden.
Cool maar niet 12K. cool
Apart horloge apart is hier een eufemisme voor lillek
Ik snap de 25k ook niet. Ik kon dit horloge twee jaar geleden kopen in de boutique in Miami voor rond de 12k inderdaad. Had ik dan toch maar moeten doen zo te horen…
En ik zie ze nu staan voor 25 op chrono
Gaaf! Tussen Quartz-uurwerken zijn er verschillen genoeg, daar zou ik me bij F.P. Journe niet druk over maken, ziet er top uit van achter.
Ik vind hem erg gaaf. Leuk concept. Maar zoveel knaken voor een quartz kan ik niet begrijpen.
Mijn G shock valt ook stil na een tijdje niet dragen. Wanneer ik hem weer oppak springt deze weer naar de juiste tijd.
Maar qua looks zeker cool!
Ik was 2 jaar geleden in een deftige hotel in Azië waar ik Twee dames van middelbare leeftijd ontmoette die net als ik een liefhebber was van horloges. Toevallig hadden we alle 3 een PP om.
Volgende dag bij ontbijt weer toevallig elkaar ontmoet en een vd dames vroeg of ik zin had om horloges te gaan kijken. Uiteindelijk terecht gekomen bij FPJ boetiek waar Ik mijn best moest doen om een Octa platinum te laten liggen, als het de 36mm of 38mm was dan had het extra aflossen van mijn hypotheek een jaar moeten wachten. Echter een van de dames was zo gecharmeerd van een élégance bezet met diamanten dat ze er doodleuk een meenam, alsof ze bij de Starbucks was. Het was een prachtig horloge.
Die octa platinum die komt heus wel
Zo ver ik weet zijn ze nieuw redelijk goed verkrijgbaar.
De prijzen op Chrono zijn verre van representatief.