Rondleiding gehad bij F.P., met een DZVL-groepje en een hele leuke PR-dame. F.P. zelf was nogal een chagrijn. Alleen daarom zou ik er al geen kopen. Mooi merk, maar deze quartz met lullig hartje doet het niet voor mij.
Ik vind veel dingen van Fp journe mooi.
Echter alles wat hoekig is en geen reverso/tank of Santos is vind ik niks.
Daarnaast vind ik persoonlijk 2.5k voor een GS quartz al extreem veel. Dit zal nog meer next level zijn en zeker in de afwerking van t uurwerk. Laat staan dat ik nog meer zou uitgeven voor een quartz. Pass for me.
dit vind ik echt lelijk. vorm van de kast is leuk, maar dan een lullig rond wijzerplaatje erin, en de rest opvullen. maar goed, misschien heb ik er geen verstand van…
Heel tof horloge! In dit geval zou ik echt nul problemen hebben met quarz
Dat valt me ook altijd aan hem op, hij straalt bepaald geen enthousiasme uit, alsof hij eigenlijk liever iets anders was geworden…
Dank voor het delen, want ik kende dit model nog niet. Al ben ik sowieso niet zo bekend met FP Journe. Ik vind dit model in ieder geval echt super gaaf! Voor dat geld zou ik eerder wat anders kopen, maar toch.
Dat rotorgat is een absolute afknapper, een trechter waardoor de 4 is opgeslokt! Verder wel aardig, maar voor die pecunia’s? Neuh.
Zò aanstellerig, een kreet in het Latijn op je wijzerplaat…
Heel gaaf, maar 11k gaaf? Denk het niet.
Leuk topic… en ik worstel met de vraag van wat ik er van vind. Vooralsnog hink ik persoonlijk meer op de volgende gedachte bij dit model; ik wil wel een F.P. Journe maar degene die ik echt zou willen is “onbereikbaar” Waarbij ik de voordelen van quartz wel snap… meerendeel van F.P. Is lastiger aan de praat houden als je meerdere horloges in je kistje hebt
Zojuist even op de site gekeken waar ik de catalogus gevonden heb. Deze eens even doorspitten
Ik kijk ook wel eens naar de horloges van journe. Maar hier word ik niet warm van. Elegante vind ik hem zeker niet. En wat is er zo mooi aan de afwerking? Hij heeft een achterplaat die netjes is afgewerkt met wat tekst erin. En de printbanen hebben een leuke vorm.
Grand Seiko zet hier de standaard voor mij. Jewels, prachtig afgewerkt. En dan ook nog allerlei eigenschappen die het een uniek quartz uurwerk maken. Helaas hebben ze ooit maar één quartz met een zichtachterkant gemaakt:

Aardige caseback
Ik vind deze heel fraai en kan juist dat contrast tussen wijzerplaat en kast heel erg waarderen. Snap dat je twijfelt “want quartz”, maar zo te lezen zit er meer vakmanschap en liefde in dan bij een gemiddeld mechanisch uurwerk. Voor mij zou dit in dit geval zeker geen dealbreaker zijn!
Zeker cool, maar niet met mijn geld. Het gat in de wijzerplaat had netter gekund, en meer dan 1000 euro voor een quartz ligt me heel moeilijk. Misschien volledig onterecht, maar kijk.
Super gaaf horloge, vooral de eerste foto spreekt mij erg aan.
Door dat quartz zou ik me zelf niet zo laten afleiden, maar als je er zelf problemen mee hebt is het natuurlijk een ander verhaal, het gaat er vooral om wat jij vindt!
Nog even meer over wat ik vind:
Afgesneden cijfers op een wijzerplaat vind ik echt not done. Het is een instant afknapper voor mij; de ontwerpers geven eigenlijk toe dat ze geen oplossing hadden voor het probleem (in dit geval gebrek aan ruimt op de wijzerplaat) en lossen het dan maar op door de 4 bijna volledig af te snijden. Zonde, want los daarvan vind ik het echt een prachtig horloge. De rest van het plaatje ziet er namelijk super strak uit.
Al met al stem ik op cool!
Ik vind hem best gaaf maar groot. Leuke feature van de batterijbesparing en dan maar hopen dat de batterij niet gaat lekken na zo een lange tijd. Dat is duurder dan het vervangen en erg zonde.
Het doet mij een beetje denken aan de ML die een gimmick heeft met een automaat met verspringende wijzers, ook leuk.
Nee 5 regels text is geweldig op een wijzerplaat
Hierbij sluit ik me volledig aan, met de toe-/tussenvoeging: Gaaf…combinatie kastvorm en (klassieke) wijzerplaat…niet mooi.
Wat een klasbak, zeg! Wat dit horloge kan, is alleen mogelijk met quartz en dat hebben ze volledig benut. 't Ontwerp is uniek, maar niet mijn ding. En toch, wat een lefhorloge, zeg!
Een aantal heel gave design elementen; de caseback is heel erg mooi, ik vind de wijzerplaat echt heel mooi.
Maar de kastvorm vind ik dan weer niet geweldig en zeker niet in combi met de klassieke wijzerplaat, zoals @Bauhaus en @emveezet ook al zeiden.
Ik heb op zich niets tegen quartz, en op deze manier vind ik het serieus gaaf, maar in de prijsklasse van 10.00 euro plus (een prijsklasse waarin ik me nog nooit begeven heb) zijn er wel gewoon horloges waar mijn hart sneller van gaat kloppen.