HF Vraagbaak: Alles over veren en verenwinders

Wow. Ik heb hier al een tijdje niet gekeken maar ben er trots op dat dit Topic na meer dan 4 jaar nog loopt. Hartelijke groet allemaal en veel succes met jullie projecten!

1 like

Het klopt dat het soms niet meevalt het haakje van een handwinder in de winder te krijgen.
Dat is niet per se noodzakelijk, soms is het makkelijker het haakje bij de opening iets te laten uitsteken.
Als je dan eerst het haakje in de veerton doet en de rest in de winder ook, dan druk je zo alles op de juiste plek.

2 likes

Heb je dan niet een te kleine winder? Het zou in mijn ogen net moeten passen (winder icm veerton). Als de winder helemaal in de ton past is die volgens mij gewoon te klein. Zelf doe ik altijd het laatste stukje onder minimale spanning met een tangetje wat aanvoeren zodat het begin gemaakt is. Daarna met een messing pincet er volledig in drukken waarna ik de spanning van de winder haal.

2 likes

Het laatste stukje haakje neemt bijna geen ruimte in past meestal net.
Het zit dan grotendeels in de opening van de winder, je hoeft het niet naar binnen te wurmen makkelijker en mindere kans op schade.

1 like