Kijk nou, mijn generieke broeder.
Weet jij of er nog NOS bezels ergens zijn te krijgen?
Seamaster en (NOS) bezels, praat me er niet van
Als iemand NOS bezels heeft, of de juiste ingangen, ben jij het wel.
Dat durf ik zo niet te zeggen - mijn ‘hunch’ is dat ze er misschien wel zijn maar vaak zonder duidelijke referentie in lades liggen te wachten …ik denk dat er landen als Spanje, Frankrijk en België nog kansen liggen, mijn laatste aankoop van leuke bezels was bij een Fransman die ook al leek spijt te hebben toen ik ze op de Rikketik tussen zijn oude voorraaddozen vandaan haalde
. Toevallig komt mijn bezelloze Seamaster ook van een Franse standhouder, zo’n twintig jaar eerder
Heel mooi met dit racing bandje. Is die nog origineel bij dit horloge?
Ik herinner me enkel dat dit bandje er op zat. Ook op oude foto’s zie ik enkel dit bandje, dus kan het niet met zekerheid zeggen.
Als er origineel een leren bandje op zat, vermoed ik dat het zoiets geweest moet zijn:
Het racing bandje staat werkelijk subliem bij dit horloge
Yes, you have my attention!
Heerlijk dat jaren '70 design. Hier twee Zweedse Nilax (Nisson & Axell) horloges.
Hoewel… hoewel, toch niet helemaal nieuw onder de zon deze kastvormen.
Zie hier: Swiss made Revue Thommen, 1940
En een eveneens Zweeds Balder Marin uit de jaren '50.
Belangrijkste verschil qua kast design: de beide Nilax horloges hebben een voor hun tijd, de seventies dus, normale kastmaat van ca. 36mm, de Revue en de Balder hebben een voor hun periode van de jaren '40 en '50 courante kastmaat van slechts 28mm. Horloges zijn in die 25 jaar dus wel een beetje gegroeid. In maat, niet altijd in vorm.
So… attention please:
Niet alleen leuk voor de jongens, die jaren '70 modelletjes, maar die uit de 40’s zijn ook leuk voor de hedendaagse meisjes.
Dat ziet er inderdaad wel een degelijk bandje uit! Draag je die ook op een Rodania? Is dit nog een origineel bandje of gevonden als ‘nieuwe-oude-stock’?
Ik draag het nu meestal op dit bandje van Atelier Romane (gescoord in het blauw).
Heel lang geleden +/- 25 jaar of zo partijtje als nos gekocht. Ook met Rodania gespen en gemerkt leer. Ik zie ze zelfs nu nog voor Heuer (blijkbaar niet gemerkt) worden aangeboden op ebay. Zelfde fabrikant destijds, lijken soms ietsje op die van Omega maar degene die ik daarvan heb vind ik echt niet in de buurt komen in kwaliteit.
Dan heb je destijds waarschijnlijk een goede koop gedaan met deze bandjes! Aangezien ze inderdaad identiek zijn aan de bandjes van Heuer, zijn de prijzen evenredig
Wel mooi en zeer jaren zeventig!
Ik heb er ook nog ergens één voor Roamer uit die tijd, maar dan bizar breed. Helaas heb ik er geen Roamer bij