Knap!
Dan heb je inderdaad geluk! En deze chronograaf ziet er ook nog gaaf uit 
Misschien is het toch wel de moeite om te zoeken naar een bijhorend origineel bandje 
Ja dat vind ik wel echt meerwaarde hebben. Maar dit was een gelukstreffer hoor. Bij de meeste horloges zoek ik er een in mooi bijpassende stijl. Wat helpt is dan brochures uit die jaren op te zoeken. En veel eBay werk. 
Mijn andere chronostop. Deze band er zo goed mogelijk bijgezocht. Omega gesp op eBay gevonden.
Die Chronostop is ook heel mooi! Met het nodige zoekwerk kan je inderdaad wel prachtige horloges en bandjes vinden. Deze passen ook goed bij elkaar!
Helaas is er over Rodania heel erg weinig te vinden, zeker qua brochures en documentatie. Terwijl het nochtans een merk is met een mooie geschiedenis. Op eBay heb ik een bijna identieke versie van mijn vaders horloge gevonden, maar dat was een speciale ‘Eddy Merckx-editie’. Zou leuk zijn om dit horloge in een originele jaren zeventig brochure terug te vinden. We blijven zoeken 
zou interessant zijn om het te zien en te raden waar het toe behoorde!
Moooooooiiii!!!
Erg mooi inderdaad. Hou wel van deze stijl. Gefeliciteerd!
Thanks en ze doen het goed en heb ze allebei al ongeveer 2 jaar en nog steeds happy mee
Vind ze wel iets weghebben van elkaar…
Ook al zijn het verschillende merken…
Het wordt tijd voor weer wat seventies aandacht!
Hoewel ik niet de exacte datum weet van deze, geeft hij me zeker het seventies gevoel!
Bij ’ welke vintage dragen we …’ staat het achtergrond verhaal van deze Sicura beauty!
Hoi,
Linkje naar de achtergrond van dit horloge. ABSOLUUT seventies.
Heel lang geleden, maar welke ref is die Zenith?
Moi, ik heb hem nog steeds hoor ![]()
Zoekterm is Zenith “Big Blue”.
Ik vond nog wat nummers
01.0200.415 “TV” with blue date ring, black tachymeter
01.0200.415 with blue tachymeter, white date ring and NSA bracelet
01.0201.415 “TV” with black dial (only 50 were made)
Heel interessant, vond ook een ander topic waar je over dit horloge spreekt. Qua banden ook zo interessant, deze band zat ook op mijn Omega Cosmic:
Zie ze ook wel eens op andere Omega’s uit die tijd en op een JLC Master Quartz zit volgens mij ook weer zo’n band. Een Chatelain band dus. 1 van de redenen waarom ik mijn Cosmic weg heb gedaan trouwens (behalve die lelijke daydate) is die band, hij zat bij mij of te groot, of te klein.