HFLE 2016: derde stemronde!

Mochten er geen minutenstreepjes komen dan is er altijd nog de reguliere balaur :wink:

Dat je het goedkoop vind staan dat kan, ik vind het juist chic staan, iets met persoonlijke voorkeur :beers:

1 like

Voor de zwevende kiezers bij deze vast een klein voorschot op de volgende ronde: één van de opties daarin zal zijn om een optellende duikringschaal op de bezel te hebben en eerste 20 markeringen een kleurtje te geven. Afhankelijk van de uitkomst van de huidige stemronde, zal dus één van de drie onderstaande plaatjes het tot een optie schoppen in de volgende ronde:

3 likes

Optie B! :heart_eyes:

Is er eigenlijk nog wat te melden over het mogelijk toevoegen van een lederen band, zoals ooit eerder op een render is gemaakt?

Optie B van het laatste plaatje of van deze stemronde?

Laatste plaatje.

Deze stemronde heb ik alsnog gekozen voor C-A

1 like

Ah, de oranje striepkes dus. Ik was er een beetje bang voor toen ik eraan begon, maar het is inderdaad niet onaardig. Ben er nog niet zeker van dat ik het liever zou hebben dan gewoon allemaal witte streepjes. Ach, we zien wel!

2 likes

Aangezien de plaat rustig is zonder minuten aanduiding vind ik het wel wat. En al zeker met streepjes.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Stem uitgebracht:

C en A

Benieuwd naar de tussenstand :slight_smile:

Mag niet mee stemmen om de simpele reden dat ik nog er over aan het nadenken ben & het ook afhangt van wat het uiteindelijk wordt.

Ik vind A een geweldig mooi & uiterst functioneel ontwerp. Je kan te tijd nauwkeurig aflezen op de wijzerplaat èn de interne draairing. Bij B & C geef je het eerste op. En dit horloge lijkt met toch bedoelt als een tool watch, in de zin van zoals Sinn het omschrijft: “Instrumentelle Uhren”. Dus: “Form follows function” = “A” :wink:

3 likes

…maar dat hangt weer af van wat je stemt. Het is een ‘catch 22’ :wink:

Ik begrijp je redenering, maar de streepjes/bolletjes bij B&C op de ring fungeren natuurlijk ook als indices voor de minuten- en secondenwijzers

Enkel als de interne ring in 60 discrete stappen verdraaibaar is :wink:
Ik ga er van uit dat hij continue verstelbaar is, dus zonder klikjes. Dan is er dus een zeer grote kans dat buitenring niet oplijnt met de wijzerplaat. Eigenlijk bijna nooit. Dat kan je natuurlijk voorkomen door de buitenring exact gelijk te zetten met de wijzerplaats, maar daar heb je hem niet voor :slight_smile:. Gaat ten koste van de functionaliteit IMO. Ik vind het design van de ontwerper beter dan de alternatieven :sunglasses:

2 likes

Wat een prachtige opties allemaal… Dan toch maar gekozen met de nog komende opties in gedachte.

Mvg

Lex je weet precies onder woorden te brengen waarom ik deze ronde afwacht.
Een horloge is in de eerste plaats een uiterst nauwkeurig gebruiksvoorwerp. Ik zie het niet als een sieraad.

1 like

Dus jij hebt maar één horloge in je kist? Best zinloos om een (veel te duur, in meeste gevallen) gebruiksvoorwerp meerdere keren dubbel te bezitten als het verder geen functie heeft dan enkel tijd aflezen.

Ik neem aan dat het wat je zegt niet helemaal waar is? Je zult ook horloges kopen omdat ze mooi zijn of bepaalde emoties oproepen?

3 likes

4 likes

Ik koop vrijwel uitsluitend defecte horloges omdat ik anders zonder werk kom te zitten.
De buitenkant vind ik slecht bijzaak, het gaat mij om het uurwerk.
Helaas is een uurwerk niet niet bruikbaar zonder de overige componenten, dus daarom worden het toch complete horloges :slight_smile:

2 likes

Even nog de advocaat van de duivel: Mag ik dan vragen waarom je mogelijk interesse hebt in HFLE? :wink:

Mijn tip: Quartz
Als nauwkeurig een belangrijke vereiste is dan is een AUTOMATIC als je begeven op glad ijs.

1 like