HFLE 2016: derde stemronde!

Ik vind het juist boeiend hoe je met een paar veertjes en tandwielen een nauwkeurig uurwerk kan laten functioneren. Dat is leuk om aan te werken, daarom is Quartz is niet interessant voor mij. Een beetje doet het wel of doet het niet meer zie ik er niet in.

Misschien heb ik helemaal geen interesse meer…in een horloge.
Maar het is leuk om er bij betrokken te zijn: Het enthousiaste van Dailstatic de ervaring van Chip en de mooie plaatjes van Arjan maken het een leuk project.
Plus de spanning van de verkiezingen, waarbij deze ronde cruciaal is voor mijn besluit om wel of niet in te schrijven. Inderdaad vanwege de minuten streepjes.

3 likes

Je somt precies de redenen op waarom ik me ook heb laten verleiden.

1 like

In geval van een quartzuurwerk zouden B&C in elk geval wèl beter zijn. Kun je tenminste op een eenvoudige wijze bewerkstelligen dat de seconden precies op de indices vallen :wink:

Overigens is het ècht nog geen gelopen race hoor. Met inmiddels precies tweederde van de momenteel 42 stemgerechtigden die een uitspraak hebben gedaan, staat C met slechts twee stemmen voor op A. Alleen optie B kan momenteel echt niet meer winnen.

En wat als nog 25 personen zich aanmelden en op B stemmen… :smiling_imp::relieved::innocent::laughing:

1 like

En hoe staat het als je de tweede keus laat meewegen?

1 like

Hetzelfde… Ze wegen de tweede keuze mee :wink:
Om taferelen zoals bij ronde 1 te voorkomen…

Ik stemde dit:

3 likes

Dat maakt in dit geval niet uit. B is zogezegd de populairste B keuze, maar alle potentiële B stemmers moeten ook een tweede keuze aanleveren. Als ze er ook maar één aan C geven, staat die voor. En als ze hun tweede keuze allemaal aan A geven, wint A.

Zoals @neptukker al aangeeft, kan B inderdaad in theorie nog wel winnen als we méér registraties krijgen (die ook allemaal primair op B stemmen).

Kwalitatief uitermate teleurstellend :confused:
Edit: scheel gelezen.

Dus als A wil winnen, dan moeten de resterende A-stemmers geen C als tweede keus nemen. Dus alles AB. B gaat sowieso niet worden.

Strategisch stemmen. Helaas vergeet je volgens mij dat als er ook nog een heel stel B stemmers bij komen, dat het dan alsnog B kan worden op deze manier.

1 like

Volgens @dialstatic zitten we al op 2/3 van de stemmen. Ik denk niet dat B het gaat inhalen. Tenzij er opeens 25 inschrijvingen erbij komen @neptukker

Dit is het nadeel van tussenstanden :grin:

Voor C geldt hetzelfde. Als je per sé C wilt, moet je C-B stemmen. Maar het is wel een soort ‘prisoner’s dilemma’, want de genoemde 25 nieuwelingen zijn er niet nodig om B op die manier nog over de top te duwen, hoor. Als de huidige zwevers plus een klein aantal nieuwe inschrijvingen overwegend op B stemmen, zijn een paar strategische grapjassen uit de C&A kampen voldoende. 1 strategische A-B stemmer plus 1 strategische C-B stemmer creëren samen een virtuele B stemmer met dezelfde waarde (uitgaande van een weegfactor van 2:1). Alles wat er voor B dan nodig is, is de huidige achterstand inhalen.

Overigens vind ik het vooral geweldig dat de HFLE belangrijk genoeg is voor mensen om coalities te vormen en na te denken over strategisch gedrag. Wat mij betreft is de 2016 editie nu al een succes :wink:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

Bovendien is een precieze afleesbaarheid niet voor iedereen een vereiste. Ik heb het op mijn Panerai of Xemex, (laat staan mijn Meistersinger) nooit een bezwaar gevonden dat er geen minutenwijzers op stonden. Ik heb overigens wel op A gestemd, maar vind C een uitstekend alternatief.

3 likes

2 likes

Dit zijn toch twee geschroefde kronen. Dan heb je daar geen last van.

Gevraagd om mijn stem aan te passen naar C/B. Niet vanwege de discussie hierboven maar nadat ik een aantal dagen tegen de foto met de oranje bolletjes/streepjes heb lopen aankijken vind ik dat erg gaaf, maar wel in combinatie met een rustigere variant in de vorm van C/B. Bij A wordt dat gewoon erg druk