HFLE 2016: tweede stemronde!

Vanaf nu is de tweede stemronde geopend. Om goed te begrijpen hoe of wat, is het van belang om te onderstaande lap tekst even zorgvuldig te lezen.

Blauw brushed of grijs brushed?
Daar zit iedereen natuurlijk met smart op te wachten. Helaas gaf het stemproces geen eenduidig beeld. Er kwam een winnaar uit, maar slechts met één stem, en dat vinden we te weinig. Sommigen denken nu vast “jullie gaan door totdat je de uitslag hebt die jullie willen”, maar de huidige ‘winnaar’ is toevallig al conform de meerderheidsvoorkeur binnen het team, dus daar gaat het ons ècht niet om.

Wat nu dan?
We hebben besloten om de tweede stemronde over de kleur van de secondewijzer te laten gaan, maar dan in combinatie met een wijzerplaatkleur. We hopen dat er zo een meer eenduidig beeld uit voorkomt. Uit de brainstorm thread bleek een groot aantal mensen de kleur oranje te willen, en ook een flink aantal wilde de wijzer ongewijzigd. Dat worden onze twee opties: metaalkleur of oranje. Overigens was er ook een lobby voor een andere vorm van de secondewijzer, maar dat bleek in overleg met Aevig geen haalbare kaart te zijn – we beperken het dus tot de kleur. In combinatie met een blauw brushed of grijs brushed wijzerplaat zijn er derhalve 4 opties.

Hoe doen we het?
Hieronder vind je die 4 opties. Wat vragen we nu van je?

  • Bepaal welke je de mooiste vindt, en welke je de tweede mooiste vindt.
  • Beperk je daarbij tot overwegingen over de kleur van de plaat en de secondewijzer. Zaken als de bezel kunnen op een later moment nog wijzigen (zie onder), maar om tot een evenwichtig beeld te komen, hebben we in de plaatjes daar de standaardconfiguratie voor aangehouden.
  • Als je al ingeschreven bent, ontvang je binnenkort een PB met en e-mailadres (leden die zich vanaf nu inschrijven, ontvangen dat e-mailadres uiteraard ook). We hebben dit veranderd, omdat het stemmen per PB rommelig verliep.
  • Stuur uiterlijk maandag 25 juli 21:00 een e-mail naar dat adres waarin je duidelijk vermeldt: (1) je forumnaam, (2) je eerste voorkeur (A/B/C/D), en (3) je tweede voorkeur (A/B/C/D). We gaan werken met weegfactoren om tot een duidelijker beeld te komen.
  • Als je ècht niet kunt leven met een tweede optie, stuur dan alleen je forumnaam en eerste voorkeur door.

Wat gebeurt er daarna?
Tijdens de teammeeting hebben we besloten welke opties aan stemming onderhevig zullen zijn. Daarbij speelt de planning een rol, en ook het productieproces (niet alles is haalbaar voor de prijs die we afgesproken hebben). We willen hierna idealiter nog maximaal 3 stemrondes. Daarin zullen (combinaties van) de volgende opties aan bod komen:

  • Dubbele index op 12 uur vs. enkele index.
  • Minutenindices op de wijzerplaat vs. geen minutenindices.
  • Bolletjes op de bezel vs. streepjes op de bezel, en de kleur van deze bolletjes cq. streepjes (wit vs. oranje, en volledig vs. de eerste 15/20 minuten).
  • Op- vs. aftellende schaal op de bezel (‘eierwekker’ vs. ‘duikring’)
  • Kleur van de bezel (blauw vs. zwart) maar uitsluitend als voor de blauwe wijzerplaat gekozen wordt. Let wel dat als je nu voor blauw kiest, er dus nog geen garantie is dat de bezel ook blauw wordt.
  • Tekst op de wijzerplaat (HFLE / HFLE 2016 vs. reguliere tekst) en evt. de kleur daarvan.

Nogmaals: we zullen combinaties van deze elementen voorleggen tijdens de volgende stemrondes (een beetje zoals de huidige stemronde met kleur plaat & kleur secondewijzer). Dit om tijd te winnen, en ook om jullie niet te vervelen met een eindeloze reeks stemrondes.

Ik wil meestemmen!
Kijk, dat horen we graag. Als je je al ingeschreven hebt, ontvang je snel het e-mailadres waarop je je stem kunt uitbrengen. Wil je je alsnog inschrijven, dan doe je dat direct bij de leverancier: maak €150 over via Paypal (watches@aevig.com) of per bank (NL18RABO0105932752 t.a.v. C.Y. Yuen Schiedam). Vermeld hierbij je forumnaam en HFLE2016. Zie voor de overige voorwaarden deze thread: Inschrijving HF LE 2016

Ik wacht nog even af…
Dat mag natuurlijk. We weten bijvoorbeeld dat er mensen zijn die hun aankoopbeslissing af laten hangen van de keuze van de kleur van de wijzerplaat. Die mensen moeten dus nog even geduld hebben tot na deze stemronde. We gaan niet eindeloos door met alle varianten in beide kleuren: op een gegeven moment maken we daarin in keuze – hopelijk eentje die door een echte meerderheid gedragen is. Wel willen we die mensen op het hart drukken dat je alleen door mee te doen, ook invloed kunt hebben op het resultaat, en dat het sowieso een prachtig horloge wordt. Het idee werd geopperd om beide versies te maken, en we hebben dat besproken, maar we kiezen er op dit moment voor om slechts één versie te maken.

En de normale versie dan?
Aevig heeft inmiddels bekend gemaakt dat de ‘gewone’ Balaur er ook aan zit te komen. Sommigen van jullie zijn teleurgesteld, maar bedenk je wel dat dat de enige reden is dat we dit project überhaupt voor deze prijs hebben kunnen realiseren: door ‘mee te liften’ op de rug van zijn nieuwe model. Met name is teleurstelling geuit over de prijs. Als we het goed begrijpen, vinden mensen het jammer dat de reguliere versie voor dezelfde prijs als de HFLE beschikbaar is. Eerlijk gezegd vinden we dat vreemd, omdat:

  • Aevig op eigen rekening aanpassingen laat maken op het basisontwerp, en dat voor dezelfde prijs als de early birds voor de standaardversie.
  • Het bij deze early birds om een in tijd beperkte pre-order aanbieding gaat (eind juli is de gewone alweer duurder dan de HFLE en vanaf de release in december kost ‘ie 695 euro).
  • omdat het sowieso niets afdoet aan de strakke prijs/kwaliteit verhouding van de – veel uniekere – HFLE 2016.

De keuzemogelijkheden
Keuze A: brushed blauwe plaat & metalen secondewijzer
Keuze B: brushed blauwe plaat & oranje secondewijzer
Keuze C: brushed donkergrijze plaat & metalen secondewijzer
Keuze D: brushed donkergrijze plaat & oranje secondewijzer

Keuze A:

Keuze B:

Keuze C:

Keuze D:

Ik wil in deze thread mijn voorkeur voor een van de opties uiten!
Ga je gang! Wie weet kun je anderen overtuigen dat jouw optie de beste is. Maar hou het a.u.b. leuk. We herinneren je er graag aan dat dat het enige doel is van dit hele project: dat het leuk is. Veel plezier met stemmen!

Vriendelijke groet,

@ArjanV
@vouwfietser
@dialstatic
@AEVIG-C

10 likes

Ik zou D kiezen, maar ik vrees dat de goedbedoelde keuzevorm nu alleen tot maar meer gemopper zal leiden. Ik heb zelf de knoop ook nog niet doorgehakt omdat ik echt een stuk minder blij zou zijn als het A zou worden ( nog los van het feit dat ik het ontbreken van een datum en een zichtbodem een gemis blijf vinden).

1 like

En weer is het vreselijk moeilijk :smile:

Voor mij 1e D, 2e B, maar de Balaur is gewoon een mooie klok, dus geen hartzeer bij welke van de 4 dan ook…

4 likes

Het is net als een referendum. Niet meedoen is ook niet zeuren over de resultaten. Meningen zijn als anussen, iedereen heeft er een.
Ik vind het een tof project, ben direct ingestapt, en ongeacht wat de uitslag ook gaat zijn: volledige acceptatie. Goed bezig, heren! :thumbsup:

13 likes

Fijn dat jullie er zo over denken, gentlemen. Bedankt voor jullie complimenten en steun!

Het e-mailadres om je stem op uit te brengen is inmiddels per PB aan vrijwel iedereen verzonden. Ik zeg ‘vrijwel’, omdat er een limiet bleek te zijn op het aantal berichten dat je per dag kunt versturen via het forum… :tired_face:

Heb je nog niks ontvangen en begint je username met iets uit de onderste regionen van het alfabet, dan krijg je binnen nu en een paar uurtjes het adres door van één van de andere teamleden.

1 like

Grappig, ik precies tegengesteld volgens mij :slight_smile:

Eerste C, tweede A.

echt moeilijk kiezen. oranje seconde wijzer ziet er heel sportief uit. metalic is weer dressier.
Kan je met oranje seconde wijzer nog met een pak aan? wat vinden jullie hiervan?

Beetje raar dat je je kleding af laat hangen van een stukje van een horloge van pakweg 20 mm bij 1,5 mm

ik draag het op een joggingbroek en een T-shirt ,zal toch ook wel staan ?

1 like

Als ik nog eens rijk wordt, bouw ik mijn huis om mijn stereo heen. Ik snap het wel.

4 likes

Zo heb ik ooit een relatie verbroken omdat ze gewoon niet bij mijn nieuwe sokken paste…

14 likes

Just do it.

1 like

Een oranje wijzer moet kunnen bij een pak. Kwestie van goed stijlen…

1 like

Volgens mij wou jij jouw nieuwe sokken helemaal niet meer uitdoen en was zíj het die er een punt achter zette ……:sweat_smile::smirk:

Vrijdagmiddaggggghumor

Nu je het zegt ja. Geen datum!!!

Op het gevaar af, dat ik in herhaling val…

Een datum⁉

4 likes

Zonde zeg.

Pantoffelheld :joy:

1 like

Die kan ik zonder leesbril toch niet zien😂

Zonder is de plaat overigens ook veel mooier in balans :clap:

3 likes