@BG1
Misschien heb ik het gemist:
maar hoe ziet het kroontje uit? ook met opdruk?
Yeps daar wel de vlaggetjes
Wat een goed werk en een prachtig horloge !
Veel betere plek voor die vlaggetjes
Kak!! Dat wordt 18mm bandjes kopen
Haha, gehaaid hoor!
Ja, 22mm genoeg
Ik begrijp de vraag wel hoor. Het staat allemaal zo klein en sumier beschreven. Het idee is leuk, maar in detail lijkt het allemaal net niet af. Een typo op een jpeg filetje wat gewoon aan te passen is overtuigd ook niet echt.
De prijs en het idee zijn goed, maar het ontbreekt aan duidelijke info, die mij niet zal overtuigen tot een koop. Er is buiten een vlak ontwerp en een voorbeeld foto van een klassieke chrono weinig tastbaars. Dat is jammer.
Hmmm, dit is wel een erg leuke… Alleen die f*cking 38mm… Dat is me gewoon te klein…
Maar voor het geld hoef je het niet te laten…
Hier nog één bij wie 38mm niet werkt, maar mijn complimenten voor het ontwerp en hele idee! Ziet er top uit, voor een heerlijke prijs!
Mmm sorry dat ik hier even op moet reageren. Beste @L00kOL00k ik ben geen professionele horlogefabrikant, verre van zelfs. In principe staat alle info op het ontwerp en je kunt het uitvergroten, een typo, big deal zegt niks meer dan dat het een typo is.
En zoals ik al zei er is nog geen prototype want ik laat dit allemaal zelf (gaan nog best een paar muntjes inzitten) ontwikkelen. Ik maak dan ook geen aanpasing van een bestaand horloge met een ander opdrukje en een ander wijzertje maar iets wat veel meer uniek is dan de andere voorstellen.
En last but not least het bedrag is met eur. 225,- (incl ook nog eens 21% btw) zo afschuwelijk laag dat het in de categorie “geinig, wat maakt het uit, doe maar” valt. Voor eur. 225,- kun je nog geeneens een avondje wat eten en daarna stappen om het in perspectief te plaatsen.
De typo daargelaten (geneuzel in de marge, waar hebben we het over?) kan iedereen zich toch wel een voorstelling maken van verdiepte subs a la speedmaster, en opgelegede indices (indici?)… We kijken ons toch allemaal scheel op die ontwerpen of niet?
En als je het niks vind of niet af vind stem je gewoon niet op deze (wat is het leven soms lekker simpel hè?)
Nou ja, zo denk ik erover dan
Gaaf ontwerp met de wijzerplaat zo clean, heerlijk rustig. Misschien had iets van HFLE 2017 oid wel mooi op de wijzerplaat gestaan maar dit is geen no-go wat mij betreft.
Ik denk dat je ook dat in perspectief moet zetten. Geld is misschien niet voor iedereen de issue, maar een goed degelijk plan maken wel. Je wil hier aan meedoen, dan zal je (helaas) ook wat kritiek moeten kunnen ontvangen. Zoals dat ook bij de andere ideeën het geval is (geweest). Als je ergens voorop wil lopen, ben je ook de eerste die de “klappen” vangt.
Begrijp me niet verkeerd, het is een leuk plan, een leuk idee en super tof dat je hiermee wil deelnemen aan de HFLE en super concurrerend voor de andere ideeën. Maar of je een pro bent, een amateur of een liefhebber, een plan en een idee moeten wel goed uitgewerkt zijn. Wil je dat jouw idee het wordt, dan moet je mensen toch ook overtuigen?
Mij heeft het niet overtuigd en dat mag ik dan toch ook kenbaar maken, zeker als dat in de andere topics ook aangegeven wordt? Er zitten nog te veel halve eindjes aan en dat vind ik zonde.
Daarnaast de categorie “geinig, wat maakt het uit, doe maar” zegt eigenlijk al meteen hoe serieus je de HFLE, de andere deelnemers en de HF leden neemt. Dat vind ik denigrerend en niet overtuigen van klasse.
Meer het feit dat elke gelegenheid wordt aangegrepen om te sneren naar de EMG (geen eigen ontwerp, aanpassinkjes, niet de goede maat, niet de juiste verhoudingen), vind ik buitengewoon denigrerend. En dat is alleen al een reden om deze aan mij voorbij te laten gaan.
Nou nou nou. Nu moet ik toch wel even reageren. Kom op, niet iedereen is bijvoorbeeld projectleider of heeft inkoop/management ervaring. Niet idereen is even handig met computers of grafisch ontwerp.
Hey, het is allemaal hobby he, Het is geen supermarkt of luxe broodjes zaak.
Ik vindt dat alle drie de initiatieven heel erg leuk zijn, er is op alle fronten hard gewerkt.
En zint het je niet, dan kies je voor een andere (niet HFLE) toch? Dan weet je wat je koopt.
Ik denk dat het stadium van kritiek voorbij is om de simpele reden dat men op basis van de input van HF-ers dit heeft kunnen realiseren. Het idee is duidelijk, stemmen geblazen.
EDIT: en als het allemaal zo makkelijk ter verwoorden is… stel ik voor om dan een marketing voorstel hiervoor te schrijven inclusief gephotoshopte plaatjes… in plaats van kritiek te leveren.
EDIT 2: Summier beschreven en zo valt volgens mij wel mee hoor.
Ik denk dat @BG1 doelt op dat je voor iets meer dan 200eu veel krijgt wat het goed maakt dat het plan niet helemaal professioneel is aangepakt met concept-model etc.
Overigens is er maar één hfle waar er een conceptmodel is, dus als dit je enige criterium is heb je maar weinig te kiezen.
Dat het niet jouw HFLE gaat worden mag best, maar een plan is meer dan wat fotootjes van een concept alleen (die prijs komt ook niet uit de lucht vallen). Hierdoor is zeggen dat het niet serieus is genomen gewoon azijnpissen.
Als er een persoon het hier niet mag hebben over sneren en denigrerend doen ben jij het wel
Op alle modellen wordt kritiek geleverd, maar op dit model mag dat dan niet? Het is niet eens heftige kritiek, ik geef alleen aan dat het idee gewoon niet 100% duidelijk is en dat er wat haken en ogen aan zitten.[quote=“koetsjh, post:38, topic:118161”]
EDIT 2: Summier beschreven en zo valt volgens mij wel mee hoor.
[/quote]
Nja misschien is jouw verbeelding groter dan de mijne, maar ik kan aan 4 pixels niet zien hoe de kroon eruit ziet of hoe de kast geborsteld is.
Dus omdat het een goed betaalbaar idee is, mag het idee niet helemaal goed uitgewerkt zijn?