HFLE 2017; Finaal Voorstel HFLE Panda

Ja hallo, soms ben ik ongesteld ja :triumph:!?!?!

1 like

Het is de toon die de muziek maakt zei iemand eens… En die toon triggert me…

2 likes
4 likes

:smile:

En nu weer On-Topic

2 likes

Dit zijn zeker geen sneren naar EMG Als ik dat had gewild had ik dat wel direct gedaan. Zowel de EMG als de Stowa zijn supermooie voorstellen voor een HFLE die de moeite waard zijn en waar onze medeforumleden veel tijd en energie in hebben gestoken en daarop en het resultaat valt niks (in ieder geval niet door mij) af te dingen.

De voorstellen zijn nu gepresenteerd en het enige dat zometeen telt is de stemming.

Ik heb mijn HFLE voorstel zo goed mogelijk omschreven en probeer jullie mee te nemen in waarom ik bepaalde keuzes in het ontwerp heb gemaakt en waarom ik enthousiast ben over dit ontwerp. C’est tout, meer zit er niet achter.

8 likes

Zullen we nu stoppen met dat gezeur en gewoon leuk verder praten over de HFLE’s?

5 likes

Mooi voorstel. Ik kan me er wel een beeld bij vormen.

Wel een vraag, omdat het hierover een non branded gaat. En eventuele garantie issues via de horlogemaker van Aramar loopt.

Wie gaat deze horloges monteren? Gebeurt dat in China bij Seagull, of komt het in onderdelen naar NL?

Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet bij EMG, maar daar zitten dan NL jongens achter. Stowa is een andere orde.

1 like

Achter EMG zit een Amerikaan en een Great Britain :wink: Zij laten de horloges assembleren. Locatie durf ik nu niet te zeggen, ga ik even vragen. Ik dacht China. Maar voor de zekerheid ga ik dat even checken!

EZA heeft wel NL gasten achter het merk zitten!

1 like

+1

2 likes

Drie topvoorstellen waar veel energie in is gaan zitten. Prachtig limited jaar, prachtig werk. Ik snap die kritiek verder niet. Stem er dan niet op.

7 likes

Ziet er goed uit, vooral de beschrijving van de wijzerplaat spreekt aan! Zeer benieuwd hoe het horloge er daadwerkelijk uit komt te zien.

1 like

Fabrikage en assemblage in China, garantie via Aramar die voor dit soort dingen een vaste Nederlandse horlogemaker heeft.

1 like

Bij EMG werken ze met HKED een horlogefanaat en tussenpersoon die de horloges weer door “thomas” een tijanese chinees met een horlogefabriekje (ex employee seagull) laat maken.
Ik ken Ed al een aantal jaar, goeie vent, hij zat volgens mij ook in het ST5 project met @AEVIG-C heb ook een offerte bij hem aangevraagd maar kwam elders beter uit qua prijs/kwaliteit, niet zo vreemd ook met een extra schakel die -terecht- er wat aan wil verdienen ertussen

1 like

Oeps! Hoe weten we nou zeker dat er geen zaken in Noord Korea worden gefabriceerd en dat er geen kinderarbeid aan te pas komt?

1 like

ik denk dat dit hem wordt als ik zo de exit polls zie

2 likes

Het aantal stemmen in de exitpole is al wel verdubbeld :sweat_smile:. Onderschat nooit de silent majority.

2 likes

haha ik zag het

twee hele belangstellenden!

EDIT: herstel, het zijn er drie!

2 likes

Onderschat nooit exponentiële stijging.

5 likes

Waarom hier nog op stemmen als het al vrijwel zeker is dat de EMG het wordt? Zelfde voor de Stowa…

Tsja, Stowa is voor mij budgetair toch geen optie. Maar deze twijfel ik toch om nog op te stemmen. 38mm is een mooie maat, dat wel. En de plaat is wat strakker dan van de EMG.