De marges halen het niet, zowel in percentages als in absolute bedragen, bij de echte horloge-conglomeraten, maar ja er wordt gelukkig wat aan verdiend. Ook bij die eur. 225,- van de EMG heeft dat voor alle schakeltjes in de keten een fijn bedragje opgeleverd!
Het leuke aan die HFLE is dat je er zo HOP 50 in één keer doet, waar vind je dat? Moet je heel veel tijd en energie voor instoppen wil je dat uit de vrije markt halen.
Ik ook, maar dit jaar is er een maximum van eur. 500,- en als er een mooi horloge is van eur. 500,- en een minder mooi alternatief van eur. 225,- dan wint de laatste…
Eigenlijk zijn deze regels ook gewoon krom. Waar het nu op uit komt is dat het goedkope alternatief over het algemeen de meeste stemmen krijgt. Of het nu het ‘dure’ of ‘goedkope’ jaar is.
Eigenlijk had het ene jaar tot 500,- moeten zijn en het andere jaar tussen de 500,- en 1000,-. Om te voorkomen dat elk jaar een ‘goedkoop’ jaar is…
Welkom in Nederland… waar we liever SuitSupply dan Boss dragen, liever een Prius, Peugeot 308 of Volvo V40 met een paar dubbeltjes minder bijtelling dan een echt fijn rijdend model auto ,en voor een groot gedeelte van het land het toppunt van culinair genot bestaat uit een avondje bij de Griek of een biefstukje bij Loetje…
Ja, maar gaat vooral over het feit dat de HFLE voor bijna iedereen een gimmick is, iets voor erbij, en van zodra dat onze tocht richting dat horloge dat we écht willen in gevaar brengt, haken we af. En terecht.
Dus om bij zoveel mogelijk leden in de gimmick prijszone te blijven, kan je volgens mij al niet +500 euro gaan.
Oh ja, ik vind @septentrio zijn voorstel voor de Maen/Maan/Mean prima, alleen heb ik het niet op de prijs zoals ik al even aangaf, maar goed “alles is onderhandelbaar” is mij ooit eens geleerd! Als wij serieux worden worden zij dat ook wel.
Het blijft misschien ook gewoon een gimmick door de gekozen prijsklasse. Als het een courant merk is, met leuk uurwerk en het oogt mooi, waarom niet net iets meer betalen?
En daarom zijn de ‘budget’ jaren om de HFLE ook voor die mensen toegankelijk te maken… Dat bijt elkaar dus niet. Of deze mensen moeten persé elk jaar een HFLE willen aanschaffen, maar dat strookt weer niet met het beperkte budget wat zij zouden hebben.
Met andere woorden, een budget en een premium jaar. Om en om.
Omdat, ondanks het een leuk horloge is, het onwaarschijlijk lijkt dat alle leden hier op het forum dat horloge in die prijsklasse liever gaan kopen dan waar ze zelf naartoe aan het werken zijn.
Maw:
Jef zoekt een seiko MM300
Pol zoekt een Omega Constellation
Ide zoekt een paarse IceWatch
Het zou straf zijn dat ze allemaal heil vinden in datzelfde HFLE horloge dat aangeboden wordt hé…
Tuurlijk, maak je vooral geen illusies over het niveau van de modale Nederlander… wonend in een jaren tachtig nieuwbouwwijk in een oude groeikern buiten de echte stad waar niks te beleven valt, geen theater, geen musea, weinig cultuur, geen groot aanbod winkels en restaurants, in menig geval zelfs geen treinstation. Maar waar hij wel heel gelukkig is want zijn huisje dat hij in 1990 kocht voor 125.000 gulden is nu wel even mooi 245.000 euro waard!
Daar heb ik mijn twijfels over. Zelf zou ik liever ruim €650 voor een Stowa HFLE uitgeven met een echte geschiedenis en merk erachter dan €250 voor een ‘net niet’ horloge