HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Je kan zowat al een apart topic maken, ziet er tot nu toe veelbelovend uit! :+1:

1 like

Da’s jouw mening, helemaal goed. Ik vind het wel erg mooi!

Een Steinhart Ocean 39 met oranje bezel misschien?

4 likes

Idem… maar de Stowa is helaas te duur volgens de regels :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Heel gaaf!

1 like

Nog even wat extra info:

• Ons order zou binnen moeten zijn vóór het einde van de kickstarter, en die campagne loopt af eind Mei;
  • Mocht de 42mm unlocked worden, dan kan het ook de 42mm zijn maar mits minimale afname 50 stuks.

Even te bekijken hoe dit allemaal kan ingepast worden in het normale tijdsschema van de HFLE (waarschijnlijk niet, als we nog willen wachten op voorstellen die pas tegen augustus binnen moeten zijn).

Wellicht dat we zelfs de 99 weer kunnen halen, neem aan dat Maen niet moeilijk doet over 50 38 en 49 42mm’s :slight_smile: Maar ben blij dat jij de kar trekt, of althans een start maakt, lijkt me een mooie HFLE, en eind Mei lijkt me een mooie deadline om de keuze voor de HFLE van 2018 te hebben. Dan kunnen ze ook in 2018 geleverd worden.

3 likes

Eens, ik ben echt voorstander van het naar voren trekken van het hele verhaal. Augustus voor voorstellen is hopeloos te laat.

6 likes

Precies, dan krijg je van dat haast werk, of te late leveringen, slechte QC etc. Halverwege het jaar de keuze duidelijk, eind van het jaar voor kerst leveren. Januari/Februari weer beginnen aan de nieuwe en weer in Mei de keuze duidelijk.

Lijkt me een mooi “ritme”.

1 like

Ik vind 'm goed. 38mm, ETA’tje, domed saffiertje op staal én met een nato? En eventueel een blauwe wijzerplaat? Voor 349? Sign me up.

5 likes

De Diamondback en DAGAZ bieden denk ik een goede basis voor een project zoals dit

http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/products/category/1573561?page=1

1 like

Zien er erg mooi uit. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Misschien, vorig jaar heeft de EMG natuurlijk gewonnen met een meerderheid van stemmen.
Het kan zo zijn dat de prijs doorslaggevend was :wink:

Hulde ; Mini en maxi… prima idee :+1:

1 like

Een plakmerk als limited? Moet niet gekker worden

5 likes

Wat was het vorig jaar dan volgens jou? In-house Zwitserse fabrikaat? :joy:

5 likes

Dat is waar. Burans zijn zelfs maar 38mm, en kunnen ook nog net, voornamelijk omdat 38-40mm het optimum is voor de 3133. Maar ik heb ook nog wat 36mm HMTs liggen, en dat is echt geen gezicht.

Dus ik denk niet dat ik voor dat geld bijvoorbeeld met die Maen mee zou doen, hoewel ik het op zich best een mooie klok vind. In 42mm dan weer wel.

2 likes

Ok, laat ik het dan anders stellen. Ik zou persoonlijk niet meedoen aan een limited die in de categorie Daniel Wellington, Cluse, Theorama, Earnshaw, etc. valt. Een goedkoop chinees horloge dat zo van de plank komt, ondersteund met een kansloos marketing verhaal en een evenzo kansloze retailprijs. De EMG is gewoon een geinig, minimaal aangepast horloge voor een prijs die te mooi is om hem niet te kopen. Voor mij zit daar een groot verschil in.

5 likes

Thank goodness niet :joy:

Ik geef elke dag van de week liever 350 euro aan een 38mm ETA duiker met stalen bracelet dan aan een 42mm chrono met Chinees werkje. We hebben elk onze mening hé, maar 350 euro met een ETA een kansloze prijs noemen en 225 euro met een Chinees werk ‘een te mooie prijs om hem niet te kopen’, speciaal :slight_smile:

8 likes