Het nieuwe SEIKO 6L35 uurwerk erin lepelen en het is een absolute topper
Als je het value for money aspect in ogenschouw neemt zou het ook vreemd zijn om, terwijl je er vijftig in ƩƩn keer besteld, genoegen te nemen de Kickstarter prijs voor die iemand die er eentje afneemt. Bovendien hoeft Maen geen verkoopenergie in onze order te steken.
Een andere kleur wijzerplaat, andere kleur wijzers of een andere inscriptie kost bij de fabrikant niks meer.
Fifty-Four verkoopt dezelfde kast maar dan met een Seiko NH-35a die een tientje of zes minder inkoop kost dan de ETA voor eur. 187,- En dan hoef je er maar eentje af te nemenā¦
Ik gun iedere ondernemer van harte zijn boterham maar met een educated guess denk ik dat met een bedrag tussen de eur. 250,- en eur. 275,- Maen nog steeds een mooie marge draait.
Probeer maar eens een order van 50 stuks, patsboem uit de markt te trekken.
Is voorgesteld aan de mods al enkele dagen.
Burans zijn ook hoog, dus dat toont ook gelijk anders!
Het zal vast aan de taalbarriere liggen, maar je hebt me niet begrepen.
Want de vergelijking met de retailprijs is relevant hier?
Lezen is een vak. Ik vergelijk niets met een retailprijs.
Dat denk ik ook. Maar ik denk dat jij, met een inkijkje in de keuken van Aramar, beter weet wat voor marges er op dit soort horloges gemaakt wordt
Brrrrr dit soort horloges
De marges halen het niet, zowel in percentages als in absolute bedragen, bij de echte horloge-conglomeraten, maar ja er wordt gelukkig wat aan verdiend. Ook bij die eur. 225,- van de EMG heeft dat voor alle schakeltjes in de keten een fijn bedragje opgeleverd!
Het leuke aan die HFLE is dat je er zo HOP 50 in ƩƩn keer doet, waar vind je dat? Moet je heel veel tijd en energie voor instoppen wil je dat uit de vrije markt halen.
Ik zou persoonlijk voor de Stowa of de Pelikaan gaan. Duurder maar ook meer horloge.
Ik ook, maar dit jaar is er een maximum van eur. 500,- en als er een mooi horloge is van eur. 500,- en een minder mooi alternatief van eur. 225,- dan wint de laatsteā¦
Eigenlijk zijn deze regels ook gewoon krom. Waar het nu op uit komt is dat het goedkope alternatief over het algemeen de meeste stemmen krijgt. Of het nu het ādureā of āgoedkopeā jaar is.
Eigenlijk had het ene jaar tot 500,- moeten zijn en het andere jaar tussen de 500,- en 1000,-. Om te voorkomen dat elk jaar een āgoedkoopā jaar isā¦
Welkom in Nederland⦠waar we liever SuitSupply dan Boss dragen, liever een Prius, Peugeot 308 of Volvo V40 met een paar dubbeltjes minder bijtelling dan een echt fijn rijdend model auto ,en voor een groot gedeelte van het land het toppunt van culinair genot bestaat uit een avondje bij de Griek of een biefstukje bij Loetjeā¦
Ja, maar gaat vooral over het feit dat de HFLE voor bijna iedereen een gimmick is, iets voor erbij, en van zodra dat onze tocht richting dat horloge dat we Ʃcht willen in gevaar brengt, haken we af. En terecht.
Dus om bij zoveel mogelijk leden in de gimmick prijszone te blijven, kan je volgens mij al niet +500 euro gaan.
Het is is helaas nog waar ook
Oh ja, ik vind @septentrio zijn voorstel voor de Maen/Maan/Mean prima, alleen heb ik het niet op de prijs zoals ik al even aangaf, maar goed āalles is onderhandelbaarā is mij ooit eens geleerd! Als wij serieux worden worden zij dat ook wel.
Het blijft misschien ook gewoon een gimmick door de gekozen prijsklasse. Als het een courant merk is, met leuk uurwerk en het oogt mooi, waarom niet net iets meer betalen?
Ook, maar kijk naar het modale lid hier, er lopen niet snel 50 man rond die even 500 euro+ uit hun zak trekken voor een mooie duurdere HFLE.