HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Of je het ermee eens bent of niet, maar de kogel is tenminste door de kerk. :+1::+1:

Zou "onze " Stefan niet iets kunnen fabrieken?
Over uniek gesproken…:innocent:

Of @Arie_Kabaalstra, dan beginnen we nu met de funding en wordt het keurig op tijd de HFLE2021.

:wink:

8 likes

Jammer maar begrijpelijk dat het niet doorgaat die hfle 2018. Ik zag dat er nog steeds levering problemen waren met de Emg en dat er alweer horloges stuk retour gaan. Echt een nare situatie die geen schoonheidsprijs verdient. Ik hoop voor alle betrokkenen dat dit nu eens snel wordt opgelost. Voor de hfle 2019 hoop ik op een mooi horloge van hoogstaande kwaliteit. Wellicht beide budgetten van 2018 en 2019 bij elkaar optellen…kan je een mooie klok voor scoren.

3 likes

Geen zin om alle reacties en topics door te spitten, dus met het risico dat anderen dit idee al opperden stel ik voor 2019 de Precista PRS-18 voor.

Dit model heb ik persoonlijk al wat langer op de korrel en @Louis had er vandaag een topicje over. Van het één kwam het ander, vandaar mijn bijdrage aan dit topic.

http://www.timefactors.com/precistaprs18cosc.htm.

  • 41mm diameter zonder kroon (als ik de bouwtekening juist interpreteer)
  • 39mm bezeldiameter, 120 clicks
  • 47mm lug-to-lug
  • 12,4mm dik
  • draaibare bezel (1 richting)
  • 20mm lug width
  • drilled lug holes
  • gestraalde hardware 316L stainless
  • ETA quartz met COSC-certificaat
  • NSN (voor de burgers onder ons: Nato Stock Number, oftewel een officieel NATO-certificering)
  • 300m waterdicht (30ATM)
  • Swiss Super-LumiNova C3 (de goede soort die lang nagloeit)
  • antimagnetisch tot 4800 A/m
  • geschroefde, solid caseback met ruimte voor additionele en/of andere gravures
  • geschroefde kroon (6mm diameter)
  • 3mm dik saffierglas met AR-coating aan de onderzijde
  • grijze NATO
  • travel case voor 2 horloges
  • semimatte zwarte dial zonder datum (persoonlijke favoriet)
  • retail ca. €280 plus verzendkosten
  • onze prijs: geen flauw idee.

Door eventuele modificaties en/of toevoegingen kan het iets prijziger worden, maar als Eddy Platts (de eigenaar, die ik enigszins ken vanuit mijn eigen horlogemerkje) een goede dag heeft, kan er misschien zelfs nog wel iets vanaf.

TimeFactors (bedrijf dat erachter zit) heeft erg veel ervaring met het maken van limited series horloges en omdat zij een sterke reputatie hebben, verwacht ik geen issues.

Let op: ik vermoed dat het aantal modificaties en/of toevoegingen (erg) beperkt zal zijn. Mogelijk alleen tot een gravure op de caseback, maar “who gives a shit”? Om nog maar een Engelse uitspraak erin te gooien: “let’s keep it stupid simple”.

Gezien mijn lidmaatschap van het team dat de P1lot One deed, genieten andere leden nu de voorkeur, maar “zeg nooit nooit”. Ik heb veel ervaring in het wereldje en wil/kan helpen.

Is dit iets voor ons forum in 2019?

Gr. Hans

14 likes

Ik denk kansloos, Eddie trekt het al niet zijn eigen toko draaiende te houden…

1 like

Ik zou meedoen! Heb dit klokje al gehad ooit, veel waar voor geld.

2 likes

Inderdaad. Die gast sluit zijn webwinkel elke maand twee weken. :joy:

1 like

De enige die over Eddie’s planning gaat… is Eddie.

Klopt, ik wens je dan ook veel succes.

1 like

Liever niet weer iets wat goedkoop is & slecht geleverd wordt. 2019 = hogere prijs = Stowa jaar😎

13 likes

:point_up:

3 likes

ik heb wel zin in een RolexHFLE.

4 likes

pellikaan??

5 likes

Toch maar de topic titel aangepast :grinning:

1 like

Met Precista?

Is er al nieuws vanwege de mods over de timeline? :slight_smile: @Jur

Een Milgauss met een oranje secondewijzer? :wink:

Vanwege de topictitel dacht ik dat een nieuw lid zich voor zou stellen en tegelijk een HFLE discussie begon, maar dat liep op een lichte deceptie uit.

En ik had de popcorn al klaar. Zo jammer.

We kunnen u allen bestrijden als we het samen doen. Samen tegen u. Wij zijn de Partij tegen de Burger: Flikker toch op.

1 like

ik volg je niet. Wat wil je zeggen / toevoegen?