HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Zoals je kan lezen zou dat weinig veranderen he, voorstellen binnenkort, stemmen kort na de zomer, dat is ook de gewone tijdslijn, maar door het kind 2019 te dopen i.p.v. 2018 is rush er niet op nog snel snel voor jaareinde uit te moeten leveren.

We ‘skippen’ geen HFLE, maar we trekken de timing gewoon naar waar ze altijd al moest gelegen hebben, met als doel dat je je 2019 HFLE niet op het einde van 2019 krijgt, maar wel in het begin.

Skippen is dus niet het woord, het verleggen van de tijdslijn is dat wel.

1 like

Het is waarschijnlijk mijn onkunde omdat ik nieuw ben en niet weet wat gebruikelijk is

Maar als je in 2019 de volgende hfle uitbrengt sla je hfle 2018 over dat is niet zo moeilijk toch?
Als tijdsdruk de reden is snap ik dat ook.
Ik vond het alleen raar dat heel veel leden iets hebben gezegd over dit onderwerp, dat er achter de schermen hard aan wordt gewerkt( denk ik) maar dat het lijkt of niemand de regie heeft.
Maar ook dat zal wel komen omdat ik nog niet zo lang mee loop.

1 like

Wacht Andy, nu begrijp ik hem nu ook niet meer.

Gaan we nu direct naar HFLE 2019 met een maximum van €750 of blijft de max van €500 nu gewoon staan?
En is het dan hfle18 of 19?

Daar is klaarblijkelijk nog geen consensus over, maar hoe ik het zie is HFLE 2019 met dus de 750 euro grens, maar uitlevering begin 2019 i.p.v. op het einde.

Maar in deze plannen die jij nu voorstelt is er geen ruimte meer voor hfle18, of zie ik dit nu verkeerd? Want inschrijven voor 2 hfle’s in een tijdsbestek van een aantal maanden ( en laten we zeggen ruim €1.000) lijkt mij vrij gortig…

Nee dan wordt de hfle2019 eigenlijk de 2018 in dit tijdsbestek :wink:

1 like

Met elk antwoord dat je mij geeft krijg ik steeds meer vragen, hahaha…

Ik snap er oprecht helemaal niets van. Je zou willen dat dit jaar de voorstellen van hfle 2019 al worden ingediend, zodat ze in t voorjaar van 2019 uitgeleverd kunnen worden, toch? Dus dan is er toch eigenlijk geen ruimte voor de hfle 2018?

Wel ja exact. Vind het gewoon raar als mensen dan praten over 2018 overslaan, want erg is dat niet gegeven dat we nu al bezig kunnen zijn met 2019…

2018 overslaan, en nog een jaar moeten wachten op 2019, dát zou niet fijn zijn.

1 like

Zoals ik het gelezen heb:

  1. De HFLE 2017 wordt momenteel mondjesmaat uitgegeven. Het is nu 2018.
  2. Vorig jaar was een jaar in de €750 categorie om de Stowa mogelijk te maken.
  3. Dat maakt 2018 tot een <€500 jaar, terwijl het horloge van 2017 onder de € 500 was. Dus zijn er mensen die graag 2018 als een jaar van de € 750 categorie zien.
  4. Omdat de HFLE 2017 in 2018 wordt uitgegeven willen sommigen de HFLE 2018 overslaan en direct naar de HFLE 2019 gaan in de € 750,- categorie.

Mooier kan ik het denk ik niet maken.

Het is afwachten tot de beheerders hun zegje doen…

2 likes

Oke… maar dan kom ik met iets anders: vervroegde ‘verkiezingen’, voor de hfle18: voor juli op een horloge stemmen zodat het geproduceerd kan worden.

Dan 6 maanden geven voor hfle19 zodat er weer fondsen verworven kunnen worden, leveranciers benaderd etc zodat er in maart 2019 gestemd kan worden, waardoor er in april gestart kan worden met het produceren. Ik denk, dat als Stowa oor heeft naar een samenwerking, dat zij gekozen zullen worden.

Ik ben bang dat ik me verkijk, maar een merk als Stowa zou dat binnen 3 maanden wel kunnen fixen, zodat horloges rond juli worden uitgeleverd…

Zo blijft de hfle18 en is er genoeg ruimte voor de hfle19, lijkt mij. En als je dan steeds schuift qua maanden zitten we binnen een aantal jaartjes ideaal qua tijd.

2 likes

Bij mij bezorgt de HFLE 2017 een dusdanig katerig gevoel dat HFLE 2018 gerust mag worden overgeslagen. En zeer op tijd beginnen aan de HFLE 2019 om zeker te zijn van een tijdige aflevering, dat lacht me wel toe!

2 likes

Verander de titel in ‘HFLE 2019’ en topic kan gewoon verder lopen… Ipv eind dit jaar leveren ze een maandje later en is het 2019. Allemaal maar details me dunkt.

1 like

Is er al eens gekeken naar dit merk?

http://www.tacticowatches.com

Helemaal mee eens. Ook de reden waarom ik niet met HFLE’s mee doe. Er moet wel iets speciaals komen, wil ik gaan meedoen.

Mannen, Eddie gaat een automatische versie van de PRS40 uitbrengen, niet iedereen’s cuppa, maar wel een gaaf puur design.

Zou dat niet wat zijn met een HFLE dingetje op de plaat?
Eddie moet wel willen natuurlijk…

Of anders een PRS29A, die komt er nu met saffier, uiterst geschikt voor de kleinere pols. Top afwerking natuurlijk.

5 likes

Beiden cool imho!

1 like

Vooral die 40 is gaaf!

1 like

Ik heb zelf de quartz versie van de PRS40, hij heeft ook een officieel NATO Stock Number.

Een echte toolwatch.

https://www.horlogeforum.nl/t/hfle-2019-ipv-2018/153922?u=ghentwatch

2 likes

Prima! Maar dan wel graag tijdens of kort na de zomer al stemmen voor de HFLE 2019!

2 likes