HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Nouja,

Als ik lees dat hij zijn eigen schema’s aanhoudt, twee weken per maand zijn webshop dicht heeft…

Nu zegt dat niks over zijn planning & werk kwaliteiten, maar na de HFLE 17+18 ineen ben ik daar persoonlijk wel huiverig voor geworden. Laten we nou voor een mooi voorstel van 500 - 750 gaan ongeveer, nu de jaargang dat toe laat.

1 like

Akkoord maar het is toch duidelijk dat hij ook geen opdracht gaat aannemen die hij niet zou kunnen dragen? :slight_smile:

Dát is net wat ik meeneem uit zijn ‘op tijd neen kunnen zeggen’ - dat hij kwaliteit hoog in het vaandel draagt en de projecten waar hij ‘ja’ op gezegd heeft zo goed als mogelijk wil afwerken.

2 likes

Wat weer een rekbaar begrip is. Want dat zullen de boys van EMG ook roepen, dat ze het ‘zo goed als mogelijk’ hebben uitgevoerd.

Eens, maar ik zie toch een ander risico-niveau in vergelijking tussen een Chinese chrono en een off-the-shelf quartzje…

We zien wel hé, maar ik zou een mooi Precista voorstel een waardevolle toevoeging vinden aan de ‘line-up’ :slight_smile:

3 likes

Eens hoor, eigen planning is ook belangrijk als ondernemer. Kijk maar naar Monsterwatches, iedereen is super tevreden.

:zipper_mouth_face:

1 like

Exact en hij laat zich niet gek maken, doet geen valse beloftes en levert gewoon topkwaliteit horloges voor een bijzonder schappelijk bedrag.

Maar als er meer stemmen opgaan voor een Stowa, of vergelijkbaar wat duurder horloge, be my guest!

1 like

Zo dacht ik er ook over eigenlijk. Bedrag zit globaal tussen €250-400 en dan hebben we toch wel iets bijzonders met mooie maten en specs. Misschien moet er maar eens een poll komen, want: het is 2019 voor je het weet. Dit betekent dat de HFLE2019 al rond de zomer moet worden opgestart en dat is over 4-8 weken. Achteroverleunen kan even niet, willen we tijdig een goed, bewezen concept.

1 like

Het merendeel van de Precista line-up zijn hommages (sorry @marijn), dat is wel iets om rekening mee te houden. Dat is niet iedereen zijn kopje thee.

2 likes

Omdat ik denk dat er niet al te veel mods/toevoegingen aan een Precista zullen kunnen komen, is een inkoopactie ook een optie. Gewoon het aantal inkopen dat gelijk is aan het aantal (betaalde) inschrijvingen, een coole gravure erop en gaan met die banaan. Niet oeverloos ouwehoeren over de zoveelste oranje secondenwijzer, 10.000 meningen lezen, daar weer reacties de reacties op lezen (90% van de gevallen niet constructief)… het schiet allemaal niet op.

Ik zeg: actie en snel ook. Gooi er maar een poll in met 3 concrete voorstellen. Deze keer gelijk van bedrag, zodat er ook daadwerkelijk vergeleken kan worden. Het hoeft van mij niet eens de Precista te worden (het gaat om wat het forum democratisch besluit, mijn ego hoeft niet gestreeld te worden).

1 like

Dat komt wel goed, met die Destro. :wink:

1 like

Eens, maar je zult het ook wel met mij eens zijn dat alle andere “bijzondere, afwijkende” ideeën vaak stranden in oeverloos gemier over details, of een te goedkoop horloge (HFLE2017) bij een vage partij met alle problemen vandien. Dan maar iets minder bijzonder, maar gewoon vlot een tophorloge.

1 like

Liefst een Gmt master 2 met oranje cijfers op de bezel, witgouden wijzers met oranje centrum, de indexen net zo en dan een volledig oranje secondewijzer. De 4 lines in resp. Oranje, rood, wit, blauw…

Ik doe mee!!

2 likes

Thanks!

1 like

Ik dacht ik kijk eens naar dit draadje vanuit interesse in een HFLE, maar ik zie dat dat nu nog niet echt wat oplevert…

2 likes

Ander merk, zelfde verhaal :joy:

OK, Robin, en als ik er Glidelock op laat zetten dan?

1 like

Haha, dat zou me net over de streep kunnen trekken!

Edit: Siht! nu doe ik ook mee…

1 like

Ik probeer er een concreet voorstel doorheen te loodsen. Nu nog eens zien of er concrete alternatieven komen zo < €500.
Misschien heb jij een idee Robin?

Ik kan dat even niet terug vinden Hans… Iets meer dan 1000 reacties.

O wacht, die Precista. Ziet er gaaf uit ja.

1 like

Laat ons dit even afwachten nog, maar ik kan me niet voorstellen dat we niet willen ‘landen’ met de stemming SEPT/OCT. Plus 6m is dan namelijk al voorjaar 2019. Ik zou het jammer vinden om pas na de zomer, of al na de halfjaar van 2019, uitgeleverd te krijgen.

2019 HFLE zo snel als mogelijk in 2019! We willen allemaal HFLE shinen in de zon!

1 like