Precies!
Ja wat een zooi dit topic he
Mijn opmerking was wat plagerig bedoeld. Maar dit hoor erbij wat mij betreft.
Aan de andere kant zou het wel leuk zijn als er iets van een samenvatting ergens te vinden is. En dan in een draadje waarin niet gereageerd mag/kan worden.
En kan ik nu concluderen dat er geen hfle 2018 komt?
Eens. Ik wacht vandaag af of en welke alternatieven er komen, dan openen we wel een nieuw topic dat alleen over de voorstellen gaat.
Klopt.
Probleem is dat er telkens (met alle goede bedoelingen!!) steeds iemand opstaat en een voorstel doet. Vervolgens wordt er over gediscussieerd, degene die het leuk vinden reageren maar de meerderheid hoor je niet. En zeker degene die het HFLE moeten trekken (wie dat zijn is mij nog steeds een raadsel) hoor je niet over het voorstel. Daarna bloed het weer dood.
Eens in de zoveel tijd herhaalt zich dit. En de tijd kabbelt rustig voort. Resultaat: 0,0
Ik heb ergens in de paar duizend berichten al eens geroepen dat een concreet stappenplan en een rolverdeling ontbreekt. Begin gewoon is met een tijdslijn uit te zetten en een verantwoordelijke aan te wijzen waar iemand zijn voorstel kan neerleggen.
Mocht er iemand om tips en tricks verlegen zitten dan kan deze Lena Six Sigma Black Belt en Scrum Master je wel helpen
Dan pak je toch zelf de handschoen op? Niet lullig bedoeld, maar serieus. Neem dan zelf het initiatief hiertoe
Dat vind ik geen probleem hoor maar er schijnt ergens al een verantwoordelijke rond te lopen.
Het idee dat een nieuw lid tijdens een voorstelronde een HFLE discussie aftrapt is voor mij grappig, maar op het moment dat je dat uit moet gaan leggen blijkt dat dus voor omstanders niet het geval te zijn.
Maar wat ik dus eigenlijk zeg is dat een HFLE voor mij beter zou werken als:
- Het geen obligate toolwatch was, een non-stoer ontwerp zou wel eens leuk zijn.
- Er geen gewag meer werd gemaakt van het woord oranje
- Het poldermodel van inspraak op het ontwerp achterwege gelaten werd: Laat een paar merken een Limited voorstellen naar eigen inzicht en ontwerp, en kies er één zonder het forum enige vorm van inspraak te geven over wijzertjes, oranje details of de plaatsing van het woord limited.
Ja daar heb je wel een punt: wie is verantwoordelijk? Normaliter een werkgroep met een aantal leden. Nooit de forumeigenaar of mod. Ik heb het echt niet meer bijgehouden wie dit nu is. Ik denk dat er nu een stukje niemandsland is, omdat de 2018 niet doorgaat.
Jij en ik in de groep? Gewoon “go”. @septentrio? @anon50762135EV? Kan je eindelijk eens echt actief worden ipv altijd maar die gifjes posten
Je vat de intenties van iedere werkgroep die er ooit was in een paar bullets samen. Het lukt alleen nooit.
Het mooie aan de HFLE is dat er een voorstel van gelijk wie kan komen. Lekker democratisch process.
Maw geen elitair gedoe voor een exclusief clubje ‘beslissers’.
Iedereen kan de handschoenen oppakken en bedrijven contacteren, en al werken aan een voorstel naar (voorlopig) augustus toe. Confirmatie van de timeline moet wel volgen.
Zou voor de overzichtelijkheid wel goed zijn als initiatiefnemers een afzonderlijk topic kunnen openen om de progress te monitoren. Maw een topic per initiatief in een specifiek subforum. Op die manier krijg je geen 1000+ berichten topic waar niemand nog zijn weg in kan vinden.
Dan moeten we wel afspreken vanaf wanneer een topic kan komen. Niet vanaf ‘ik heb een idee’, maar eerder vanaf ‘ik heb een concreet voorstel van een partij’. Of ergens tussenin
@Jur: is zoiets technisch mogelijk? Ik weet dat er een speciaal subforum voor de HFLE2017 was/is, maar kan dit ook per initiatief onder een subforum, dus:
HFLE2019
voorstel 1
voorstel 2
voorstel 3
Wijze woorden,
En om even terug te komen naar Precista, ik zou hem al even contacteren Hans, en zien wat hij zegt. Natuurlijk wel uitleggen dat we de horloges dan niet morgen verwachten, maar eerder lente 2019 ofzo. Mocht hier iets uitkomen dan kan je wat mij betreft voorstel 1 voor de HFLE 2019 al officieel gaan lanceren in een topic (wel even structuur guidance afwachten van de mods).
Eerst de kaders vastleggen. Als budget 750 is dan heeft contact leggen weinig zin. Verspilde energie.
Dat is @GhentWatch. Die heeft in de OP al de regeltjes en tijdlijn beschreven. Ergens in de 1000+ berichten heeft @jur aangegeven met een nieuwe tijdlijn te komen gezien het uitstel naar een HFLE2019.
Even afwachten tot de heren reageren, zou ik zeggen.
Eens, budget lag dacht ik geconfirmeerd op 750 voor dit jaar.
Maar grote open vragen ivm de spelregels:
- timeline
- concreet subforum voor lanceren concrete voorstellen
Ik was je 5 minuten voor. Verkennend mailtje is er net uit. Het zaadje is gespoten.
ga ik zeker doen.