HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Dit begrijp ik sowieso niet, een 250 euro voorstel kan toch best winnen in een 750 euro jaar? Indien er geen minimum wordt opgelegd tenminste.

2 likes

TOP! ben benieuwd :slight_smile:

1 like

Nou en of.

Yep. Zie 2017


Wat mij betreft mag er een minimum worden opgelegd.

2 likes

Is dat niet de charme van het forum?
Op die manier kun je mi. gewoon een categorie bestelformulieren op dit forum introduceren


2 likes

Dat vind ik niet de charme, dat vertraagt gigantisch.
De praktijk leert dat het poldermodel zijn beperkingen heeft. Hoe vaak is het al niet gebeurd dat er een horloge voorgesteld wordt als HFLE en dat er dan vele honderden leden reageren met welke oranjetint het dan wel of juist niet moet zijn, met als resultaat dat er achter de komma van alles wordt besproken, maar voor de komma niets wordt geregeld.

Daarom ben ik het eens met Ă©Ă©n van mijn voorgangers vanochtend: kies 3 horloges, praat met de fabrikanten, leg een basisontwerp neer waar zo min mogelijk aan verandert (omwille van tijd en het voorkomen van oeverloze discussies) en “go”.

5 likes

Eensch

En wel een minimum bij het 750-euro-jaar, anders wint de ‘emg’ altijd vrees ik


2 likes

Wat maakt dat uit, HF “heeft de tijd” is de slogan toch?
Alles moet maar snel wat mi. een hoop gein wegneemt :wink:

1 like

Precies. Het moet geen appels met peren vergelijken worden.

Jij mag vinden dat het okĂ© is dat er maandenlang en duizenden reacties verder nog altijd niets op tafel ligt “charmant” is. Ik vind het “irritant”.

2 likes

Voor mij is al dat geleuter juist leuk en vermakelijk en uiteindelijk is er bijna altijd wel iets uitgekomen.
En irriteren is imho een verkeerde instelling op een discussie forum, daarom loopt het ook vaak uit de hand :wink:

2 likes

Prima Frans. Ik denk alleen dat verreweg de meeste kopers van een HFLE eindelijk wel eens boter bij de vis willen en het gemierenneuk over kleurtinten van een wijzer zat zijn. Lees de reacties her en der maar, maar laten we maar ophouden. Hier worden wij het niet over eens en dat is prima!

Edit: het is ook nog eens zo dat van alle honderden leden die meningen ventileren over een HFLE, er “maar” een stuk of 50 daadwerkelijk over de brug komen met centjes. Het is - vind ik - veel beter om alleen kopers te laten stemmen over een ontwerp.

2 likes

Komt goed jonges, ik kijk uit naar een ‘vroeg’ process, bijvoorbeeld:

voorstel deadline 31/08/2018
stemming deadline 30/09/2018
inschrijven deadline 31/10/2018
uitlevering deadline 31/05/2019

3 likes

Prima eerste opzet.

Prima streven, al is de uitleveringsdeadline pas naderhand te controleren :stuck_out_tongue:.

Dit ben ik wel met je eens er kan altijd een parallel topic worden gemaakt in offtopic waar de niet geĂŻnteresseerden lekker los kunnen gaan en de lol van het geleuter gewoon kan blijven :wink:

1 like

Zeker. @septentrio bedoelt denk ik dat er een harde deadline MOET zijn om ergens aan vast te kunnen houden. Achteraf is mooi wonen zeggen ze bij mij in Twente :wink: Dan kan je het mooi bekijken.

1 like

Als we dit willen aanhouden dan gaan we wel de knoop snel moeten doorhakken, aangezien de voorstel deadline dan al binnen een kleine 3 maand ligt
 belangrijke info voor de teams die werken aan voorstellen me dunkt
 zou geen probleem mogen zijn aangezien er een aantal teams sowieso al de HFLE2018 gingen enteren, waarvoor de deadline gelijkaardig zou geweest zijn. Er moeten dus al een aantal (ver) gevorderde voorstellen zijn.

Lijkt me een strak plan.
Organiseer gewoon een leuke inkoopactie, er komt geen HF limited op te staan, maar op die manier kan je wel nu, op dit moment, een soort van gat opvullen voor de HFLE18.

1 like

Mijn inschatting: 500 “ja maars”.

1 like