HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Mocht iemand een idee hebben, dan heb je juist geen gemaar.

1 ontwerp zelf een horloge met de producent
2 maak prijsafspraken bij aantallen 25-50-100+
3 knal het idee online
4 er wordt NIKS veranderd, want het is je eigen idee / inkoopactie.

Niks moeilijks aan, zolang het niet onder de HFLE vlag gaat.

2 likes

Dat is inderdaad Ć©Ć©n van de opties. Ik ga hier even over nadenken. Dank Erik.

1 like

Kleine update: ik heb antwoord van Eddie Platts van TimeFactors inzake de PRS-18 die ik voorstel. Hij heeft een minimum order van 300 stuks bij zijn leverancier en is bereid hiervan 200 stuks zelf af te nemen, zodat wij er maximaal 100 afnemen. Dit aantal lijkt me nog onderhandelbaar, mede omdat hij vrijwel niet wordt aangepast. Misschien komen we maar tot 25. Zie ook verder.

De modificatie van dit horloge is (zoals ik al verwachtte) beperkt tot een aanvullende gravure van bijvoorbeeld ā€œHFLE2018ā€, misschien nog een extra NATOotje, maar dan houdt het op.

Ik heb hem gevraagd een prijs en indicatie van levertijd te geven bij 25, 50, 75 en 100 stuks.

Hoe langer ik hierover nadenk, hoe meer ik (geholpen door @ElChueco) overweeg de komende week nog een inkoopactie op te tuigen, zodat we nog in 2018 over een HFLE2018 kunnen beschikken.

Het ontwerp staat dan dus rotsvast (het is de normale PRS-18). Geen kekke wijzers, andere wijzerplaten of wat ook.

Geef mij een like als je in principe bereid bent mee te doen bij deze inkoopactie. Reken op ergens tussen ā‚¬250 en ā‚¬350. Definitieve prijzen bij de genoemde afnamehoeveelheden en levertijden hoor ik nog van Eddie en je verplicht je nergens toe. Even polsen of we hiermee toch een horloge voor het forum kunnen realiseren. Nog dit jaar. Volgend jaar zien we wel verder met een aangepast model van merk X, Y of Z.

Groet en ben benieuwd.

Hans

10 likes

Top actie Hans.

Ik had al eerder in het draadje een voorstel voor een model van Eddie gedaan, maar dat sneeuwde op een enkele positieve reactie na weer onder.

Voor mij jammer in dit geval, er zitten namelijk een aantal klokjes bij hem aan te komen die ik graag wil hebben. Wellicht dat over het model nog inspraak kan zijn? Maar dat redden we dan niet voor 2018 denk ik :wink:

Eddie het niet redden? Maak je maar niet druk om hem, hij is er al vanaf 1996 en still going strong. Ik ben blij dat er nog mensen zoals hij zijn, je kan je hart er luchten en geen blad voor de mond nemen, de commercie heeft geen vat op het forum. Zolang het zo blijft geniet ik ervan.

1 like

Eddie mailde dit en daar staat je antwoord in:

////

Thanks for your e-mail Hans.

I have done this before for the Royal Engineers Bomb Disposal.

When I order watches, I have to have 300 pieces made so if you want a special, it would have to be ordered when I need to order more watches. For example, I could order 200 for myself and another 100 with a different dial and caseback engraving for somebody else.

I donā€™t have the capability of offering individual personalisation but apart from that, Iā€™m happy to move to the next stage.

Regards,

Eddie

////

Ja het kan dus. Eddieā€™s woorden door mij geĆÆnterpreteerd: willen we een echte HFLE met aanpassingen (2019 e.v.) dan is dat (beperkt) mogelijk, maar dan moeten we wel 100 stuks afnemen. Hij gaat dan 200 in de bestelling van 300 als ā€œnormaalā€ aanbieden zonder onze aanpassingen.

Vandaar mijn voorstel tot een inkoopactie voor het huidige model PRS-18 met een extra gravure. Hopelijk een nice price en relatief snel geleverd. Nog dit jaar.

Precies dat! Mooi initiatief Hans!

Zeiken over het voorstel van een ander is makkelijker dan met een eigen voorstel komen.
Dat gezegd hebbende, ben ik nog steeds voor teamStowa en de plannen zijn in ontwikkeling. :smiley:

3 likes

Geduld Dennis, geduld :fleur_de_lis:
hahahaha

1 like

HFLE18 mag er niet op.
Daar is al uitsluitsel overā€¦

1 like

Dan komt er toch iets anders op, bijvoorbeeld ā€œHorlogeForum.nl 2018ā€. Moet iets op te vinden zijn.

Mocht het nu voor 2018 niet lukken, dan is het keuzepalet voor 2019 bij Eddie wellicht nog wat groter, de nieuwe Everest (met saffier) is in het productie stadium en de nieuwe PRS29A zit er aan te komen evenals de SBIV.

In dat geval kan ik definitief zeggen ā€œIā€™m inā€.

1 like

Als de prijs rond de ā€˜normaleā€™ prijs zwerft doe ik ook mee :slight_smile:

1 like

Ik vind de 18 een tophorloge, maar als ik het goed begrijp wil je zo snel mogelijk, zonder enige inspraak een niet-aangepast van de plank horloge kopen en er wel een referentie aan HF opzetten? Volgens mij onttrek je je dan aan alle HFLE-regels maar neem je het hele initiatief wel de wind uit de zeilen.

1 like

Maar niet onder de HFLE noemer hĆ©, wel onder de noemer ā€˜inkoopactieā€™, en dat zijn toch duidelijk 2 verschillende dingen.

Een inkoopactie is standaard een niet-aangepast model zelfs, gewoon off-the shelf.

1 like

Vind het ook weinig Limited aan als alleen een caseback wordt aangepakt :upside_down_face:

2 likes

Motomice Limited 2018

1 like

Dat is zeker denkbaar.

:smile:

We hadden ook van ā€œmijnā€ Destro een HFLE kunnen maken, maar de prijs daarvan ligt op ā‚¬1.399 en dat past niet binnen de regels. Dan was het een Motomice LTD geworden :slight_smile:

1 like

Zeker! Vandaar ook de twist naar een ordinaire inkoopactie, zodat geĆÆnteresseerden in dit horloge hem kunnen bemachtigen voor een lagere prijs. Echt HFLE is het zeker niet.

1 like

Pas je die toch gewoon aan naar ā‚¬750,-?
Problem solved. :sunglasses:

3 likes

Right.