HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Persoonlijk vind ik “geschiedenis” overrated. Als je een nieuw horloge koopt, vind ik het belangrijk wat ze nú maken :wink:

2 likes

Handaufzug is duurder dan automaat,althans bij Stowa :grimacing:

1 like

Dat begrijp ik. Dat is gedeeltelijk om dat er op de handwinder een zichtkant zit, maar vooral doordat de 2804-2 duurder is om in te kopen dan de 2824-2. Stowa is een assembleur, moet inkopen, kleiner aanbod, hogere prijs. Wat feitelijk onzin is want normaliter is de automaat van een bepaald uurwerk duurder dan de handopwinder, maar het is de marktprijs die regeert. Nomos is een manufacture, maakt zijn eigen uurwerken & berekent de extra complicatie van de automaat (en daar bij geleverde eigen reglage) door in de prijs. Dat probeerde ik te zeggen :wink:

3 likes

Nog wat nieuws van andere merken ? Heb zelf geen enorm leuk antwoord van Nomos ontvangen, maar ‘the dream is still alive’.

1 like

En dat een horloge van eur. 750,- hier op dit forum het realistisch gezien héél lastig gaat krijgen boven de 40 stuks te komen…

3 likes

Ook waar, but if the price is right :wink:

Vertel

1 like

Nou voor een Nomos…goeie kans.

Dan is het voor veel mensen nog teveel geld.

En we gaan echt geen Rolex HFLE maken, of een horloge van een merk als Nomos, Sinn o.i.d. dat ineens 30% goedkoper is dan de lijstprijs van het standaardmodel.

Alhoewel… de Meyers HFLE met heel veel diamantjes van 10.850 euro voor eur. 750,- zou misschien wel kunnen!

4 likes

Gaaf ding, maar bij eur. 750,-, 50 man?

Tuurlijk is het voor veel.mensen een hoop geld. Maar anderen zullen toehappen omdat er (met alle respect) weer is een keer een écht kwaliteitshorloge gemaakt wordt. Ook is er genoeg tijd om nog fondsen te verzamelen…

2 likes

Misschien teveel “you either love it or hate it”, er is geen middenweg.

Nah, het is een budget issue volgens mij.

Kunnen we niet een poll houden in een topic? Kunnen op dit manier best peilen wat mensen ongeveer willen betalen.

Zonder een concreet voorstel vind ik het moeilijk om positief te stemmen, zo zullen er met mij wel nog zijn. Een Nomos voor 750 euro teken ik direct, een Stowa hangt alweer af van het model en een ander merk laat ik waarschijnlijk passeren…

Maar ben zeer benieuwd naar wat er voor een hoger budget uit de bus kan komen :slight_smile:

1 like

De droom dat een horloge van zo’n 1200 euro weg mag voor 750,-?

Dat blijft een droom…

Ongeveer net zo’n droom als een stalen Rolex Submariner bij Gassan op Schiphol kopen. Wel grappig krijg je op het forum ook dezelfde reactie als hier bij de Nomos “Dan koop ik hem gelijk :drooling_face::drooling_face::drooling_face:)

Als je als fabrikant al zo’n korting wilt geven bij een afname van 50 stuks dan doe je dat alleen maar naar een handelaar zodat die lage prijs niet op straat ligt en afbreuk doet aan je merk.

3 likes

Nomos is IMHO een van die merken die, niet gesteund door een enorm marketingbudget, uiterst nauwgezet bezig is de brand op te bouwen. Ik zie eerder 10 of meer stalen Rolex Submariners bij Gassan op Schiphol liggen :wink:

1 like

STIMMT!
Daarom snap ik ook niet dat leden denken dat er een Nomos HFLE kan komen voor Eur. 750,-

3 likes

Dat zou dan de 4de of 5de zijn.

Vorige uitkomst; twee pieken tussen 250 en 350 en 500 en 750 (en daarom zijn de regels daar ook aan aangepast)

1 like

Vergeet dit maar mooi. Uitgesloten.