HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Beetje onzin om de hfle te kopen met de intentie deze direct weer in het blauwe deel te zetten. :wink:

1 like

Dat dus. Wel hitte-geblauwd, in dat geval. Niet blauw geverfd. :+1:

En als republikeinse niet-Hollandse Nederlander ben ik ook nog wel te porren voor een discussie over de mate waarin ik me identificeer met de kleur oranje. :slight_smile: Maar misschien beter van niet.

champagneglasses-mentos1
Je kunt nooit genoeg champagne hebben.

3 likes

3 likes

Schitterende regels ivm timeline HFLE2019 als je het mij vraagt!

Voorstel deadline 30/09
Verkiezing deadline 31/10

Uitlevering vóór Q3 dus deadline 30/06/2019

Perfect!

2 likes

Ik zorg alvast voor een ‘HFLE potje’ tegen eind oktober.

2 likes

Niemand vindt 31-9 raar?

2 likes

Dat foutje heb ik bedekt met de mantel der liefde :kissing_smiling_eyes:

2 likes

:rofl::rofl:

1 like

Ik verbaas me over het punt dat er ogenschijnlijk niets wordt gedaan om de goedkope voorstellen te weren uit een ‘duur’ jaar. De drie voorstellen die er nu aan komen, namelijk van Pellikaan, Stowa en Subdelta kunnen alleen in de oneven jaren meedoen omdat die niet de kwaliteit die we van ze kennen kunnen leveren voor minder dan 500 euro, terwijl goedkopere voorstellen nu dus altijd mee kunnen doen (en veel kansrijker zijn gebleken, omdat het budget kennelijk voor kwaliteit gaat). Dan vind ik dat duurdere voorstellen ook in een goedkoop jaar gedaan moeten kunnen worden. Waarom eenzijdig restricties opleggen?

In plaats van een minimum kan uiteraard ook iets anders worden bedacht, maar timmer alsjeblieft dicht dat duurdere voorstellen voorrang hebben in een duur jaar. Een simpel idee is dat in de oneven jaren bij minder dan twee duurdere voorstellen een goedkoop voorstel mee mag doen. Als je dan hetzelfde mechanisme toepast in een goedkoop even jaar (dus bij minder dan twee goedkope voorstellen een duurder voorstel toestaan), dan is het veld ineens een stuk eerlijker verdeeld.

Een Einzeiger van Subdelta, een Pellikaan-GMT(!?) en een aangepaste Stowa-flieger, dat zijn toch prachtige ideeën? Het zou schandalig zijn als die allemaal gaan verliezen van een merk zonder historie of zonder dat ze zichzelf ooit hebben bewezen?

6 likes

Exact, het plebs moet geweerd worden. En als we toch bezig zijn, laten we dan ook het algemeen kiesrecht afschaffen. Dat iedereen een gelijke stem heeft, dat zou toch niet moeten mogen… :wink:

3 likes

#metoo

Ik weet niet, het is pas één keer gebeurt dat er een goedkoop voorstel heeft gewonnen. Nu speelt de prijs zeker een rol, maar een product verkoopt zichzelf niet volledig. Hoewel de emg nu een wat nare nasmaak heeft, was dit voor productie nog heel anders. Hij werd goed gehyped, veel foto’s en het plan was snel concreet. Verder was de Stowa zeker niet lelijk, maar dat is zijn originele versie ook niet en deze is niet persé duurder. Er was dus ook niet veel ‘dure’ competitie.
De subdelta lijkt het wel goed aan te pakken, gewoon met een plan komen waar niet alles van wordt aangepast omdat het voor iemand een no-go is, staat dicht bij het forum, is origineel en lijkt goed haalbaar. Dit zijn dingen die met een goedkoper horloge niet persé makkelijk bereikbaar zijn.

2 likes

True. Die heeft de potentie om de beste, meest succesvolle HFLE ooit te worden.

3 likes

Dat plus ik wil hem, dus moet beginnen met de campagne.

2 likes

Godvernondemiljaarde

1 like

Er was geen consensus om minima in te voeren. Vooral omdit dit een verschrikkelijk slechte incentive bleek voor ‘goedkope’ voorstellen om de prijs te drukken.

Veel van de goedkope voorstellen zijn pre-productie releases die voor een zeer aantrekkelijke prijs kunnen worden aangeboden. Denk maar aan de Aevig Balaur bv. die voor 450EU werd aangeboden maar nu regulier wel 660EU kost. Bij een minima systeem van 500-750 zoals elders werd geopperd is het heel makkelijk om dat voorstel gewoon 50 EU te laten verduren, zo kost hij nog altijd minder dan zijn productie variant en is in orde met alle regels.

Eveneens was dit het probleem met het ‘wegen’ van stemmen aan de kostprijs wat ook is geopperd (een factorisatie toepassen op het maximum, 750=1 500=0.66 etc…) je creëert gewoonweg een agency-probleem.

Evenwel is er een onofficiele groep die achter de schermen werkt (ik, @jur, en de indieners van de verscheidene voorstellen) die in dialoog zullen gaan met de indieners van de voorstellen en mogelijk vragen om voorstellen te behouden voor volgend jaar etc.

De focus hoeft niet te liggen op ‘prijs’ maar wel op kwaliteit.En in de jaren met verhoogd maximum willen we zo accomoderen aan een iets hoger segment. Dit wilt naar mijn insziens niet zeggen dat dit altijd een 500-750 horloge hoeft te zijn.

We zullen deze discussie altijd voeren maar om de HFLE levend te houden moeten we enigzins (gestuurd) democratisch zijn.

6 likes

Dit vind ik het beste idee tot nu toe. Niet puur ‘laissez faire’, en ook geen overregulatie. Gewoon een open dialoog. “Mooi voorstel, maar misschien beter volgend jaar?”. :+1:

2 likes

Prima. Goed dat erover gedacht is! Lijkt me de beste keuze ook.

1 like

Ah. Dit komt mij bekend voor van mijn dating avonturen. En dan fiets je toch gewoon weer in je eentje naar huis. :joy:

11 likes

Eerst zien, dan geloven!