HFLE 2019: Discussie en voorstellen

No clue of Stowa met iets komt @Vigorelli

1 like

Dáár ligt je probleem :wink:

1 like

Het alternatief is met de auto en aan de cola. Dat lijkt me ook niet echt een optie. :wink:

1 like

Één remmende factor is wel dan mensen nu misschien buikpijn hebben van de goedkope voorstellen. Hoewel de Aramar dan weer prima liep.

1 like

Stel nu hypothetisch dat er nog een goedkoop voorstel komt met 55 stemmen en een dure Stowa/Pellikaan etc… er 30 haalt.

Dan denk ik dat het logisch is dat we in overleg proberen de twee in verschillende jaren te plaatsen.

1 like

Dan zeg ik dat het logisch is om een ondergrens in te voeren. Je zegt nu met zoveel woorden dat een een ‘goedkoop’ voorstel niet mag.

1 like

Tja. Van Aramar hadden mensen om andere redenen weer buikpijn. Zo blijft het schipperen natuurlijk. Maar voor 2019 ziet het er goed uit.

1 like

? Ik stel dat we zullen afwachten wat de populariteit van de voorstellen blijkt en onderling overleggen.

3 likes

Of, je laat de kiezer spreken, wint de goedkopere dan is dat de populairste?..

Het beste voorstel zal winnen. Dit zal een midden zijn tussen kwaliteit, uitstraling, techniek en prijs. Het maakt mij niet uit, als het maar een goede HFLE wordt waar de meerderheid “ja” tegen zegt.

2 likes

OJe zegt:

Aangezien dit geval zich alleen in een ‘duur’ jaar kan voordoen zeg je dat het ‘goedkope’ voorstel naar het volgende ‘goedkope’ jaar moet. Wat overigens weer zuur is voor mensen die hun goedkope voorstel uitgesteld hebben om een duur voorstel een kans te geven of gewoon nog niet klaar waren. Want zo leg je de HFLE voor het volgende jaar ook vast.

Door nu al aan te geven dat er in overleg weer van alles mogelijk is maak je het tot een ondoorzichtig proces met achterkamertjes. Wat is mijn stem dan waard?

Wel heel Hollands :wink:

1 like

Democratie levert zelden wat beters dan middenmoot op, zo houd je de mogelijkheid open voor iets bijzonders; ik zeg top. :+1:

1 like

Asjemenou zeg…
Wat een discussie. Ik heb in het begin heel even meegekeken en nu weer even en ik snap er weinig van. Regeltjes en mensen die het niet eens worden :joy:

Ik zie het wel of ik het wat vind en of het in mijn budget past, en mocht dat zo zijn dan scoop ik er wel eentje uit het blauwe gedeelte op.

Anyway, have fun ik wacht het wel af :sunglasses:

1 like

Ik zie dat genoeg mensen op me hebben gereageerd, dus even één voor één:

@lencoth: jammer dat het zo geïnterpreteerd wordt. Een voorstel van 600-750 euro is kansloos tegenover een voorstel van 250 euro. Democratie heeft niets met mijn betoog te maken, want daar heb ik het ook niet over. @GhentWatch heeft aardig geformuleerd wat ik bedoel, namelijk dat in duurdere jaren de kwaliteit de boventoon moet voeren en niet de prijs. Bovendien lees ik tussen de regels door dat de voorstellen die worden gedaan naar het ‘juiste’ jaar gestuurd worden om zo een duidelijkere scheidingslijn te creëren tussen de even en oneven jaren. Dat juch ik van harte toe!

@Temporis: je hebt wat betreft communicatie helemaal gelijk. Het EMG-voorstel was het meest concreet, leefde het meest en kon daardoor ook het beste gedragen worden. Dat het is gelopen zoals nu is zonde, maar het belangrijkste is dat er lering uit getrokken is. Ik ben in ieder geval blij dat er nu één nagenoeg concreet voorstel ligt en Pellikaan er ook aan zit te komen met een render. Stowa blijft helaas nog wat stil, maar ik vind niet dat ik in mijn positie aan wal te veel mag roeptoeteren :wink:

@GhentWatch: Een minimum is inderdaad lastig realiseerbaar, want ophogen is zo gebeurd. Ik ben wel bij om te horen dat in de oneven jaren extra wordt gelet op kwaliteit en dit wordt meegewogen als zijnde een goed voorstel. :+1:

Kunnen we niet gewoon stemmen*prijs doen en dan de winnaar kiezen?

Nee hoor. Die komt dan gewoon op de stem-hoop met de andere ‘goedkope’ voorstellen. Meer te kiezen en concurrentie is goed!

Ik heb het bv. met Chip gehad over een speciale uitvoering van de Thor (pre order €499, retail straks €579). Nou zouden we die dit jaar kunstmatig net over de minimum grens heen kunnen tillen door extra straps of zo, maar a) dat is flauw, b) ik wil de prachtige ‘dure’ voorstellen van dit jaar weleens uitgewerkt zien…geen behoefte om ze in de spaken de rijden, en c) de kans om dan te winnen schat ik laag in.

Dus was is er mis mee dat ik me vrijwillig terugtrek en volgend jaar met een scherp en mooi voorstel kom? En daarmee is geenszins bepaald dat het volgend jaar de Thor wordt. Alleen dat die hoogstwaarschijnlijk meedoet. Laat de rest maar met mooiere plannen komen! :+1:

4 likes

Ik begrijp waar je naartoe wil, maar het lijkt behoorlijk onrechtvaardig om 10 stemmen aan 600 euro gelijk te schakelen aan 60 stemmen aan 100 euro hé… dat zou betekenen dat die 10 mensen hun horloge krijgen, en die andere 60 niet.

1 like

Neen, cfr. Supra; agency probleem.

Dit maal 1000.

Heren laten we geen problemen maken voor er zijn.
De regels zijn een zeer goede richtlijn maar om bv. het Stowa voorstel werkbaar te maken hebben we ook wat moeten ‘creatief’ zijn met de regels voorgaande editie. Allen in onderling overleg met de andere voorstellers (die dat wel kunnen bevestigen)

We gaan geen achterkamer politiek voeren. De voorstellers hebben alle keuze. We kunnen alleen proberen wat te sturen en enigzins billijk blijven.

3 likes

De rechtvaardiging zit 'm niet alleen in de aantallen en bedragen; nee! In een oneven jaar ligt het accent zwaar(der) op een hoge(re) kwaliteit! En daar ben ik dus voorstander van.

1 like