HFLE 2019: Discussie en voorstellen

Heeft er al he-le-maal niets mee te maken!

1 like

Ik ben voor overlap! 400 - 750.

Goed idee omdat -voor mijn gevoel- in een “goedkoop” jaar anders een 250 eypo of lager voorstel het al snel redt tegen een 499 voorstel. Ik denk dat tegen een 400 euro voorstel een 750 euro voorstel wèl een kans maakt op merites. Prijselasticiteit enzo…

Ik ben erg benieuwd of bij een voorstel van Pellikaan en de Subdelta Quatro die allebei toch rond tegen die eur. 750,- aanzitten we een serieus aantal (meer dan 50 in mijn ogen) gaan halen.

1 like

Jongens, zijn we het niet een beetje aan het ‘over-thinken’? Ik zie de issues ook wel, maar heb toch het (misschien misplaatste?) vertrouwen dat we er met elkaar wel uit kunnen komen. Dit soort complexe regels/constructies zouden absoluut nodig zijn indien we zeer veel, min of meer anonieme, HFLE teams zouden hebben die er een zwaarwegend persoonlijk (bv. financieel) belang bij zouden hebben dat hún voorstel in dít jaar verkozen wordt.

Maar ik denk dat dat niet het geval is. We hebben straks een overzichtelijk aantal voorstellen, gedaan door teams van liefhebbers met sterke banden met de community. Natuurlijk hebben ze er enigszins baat bij om te winnen (…het is immers leuk) maar ik denk dat we het er best over kunnen hebben dat een voorstel bv. uitgesteld wordt ‘for the good of the community’ en om ook eens een wat meer high end HFLE mogelijk te maken.

Nogmaals mijn Aevig Thor suggestie als voorbeeld: daar was best wel wat interesse voor (…en zeker als jullie de renders gaan zien ;-)) maar ik trek het graag terug indien er een minimum is, om zo een Pellikaan, Subdelta of Stowa te faciliteren. Dan maar volgend jaar!

Samenvattend: ik zie wel theoretische problemen, maar schat de kans op praktische problemen laag in. En zelfs dan ben ik al snel voor een ‘let’s cross that bridge when we get there’ aanpak in plaats van elke eventualiteit vooraf reguleren. Maar goed, misschien spreek ik alleen voor mezelf. I dunno.

5 likes

Eerst maar eens zien hoe dit jaar gaat. :face_with_monocle:

Heerlijk om aan te klussen ook die vervoersmiddelen (weet niet of je een lada een echte auto mag noemen :wink: )

1 like

Gewoon heel simpel. Als een merk als Maen een duikhorloge kan uitbrengen met ETA 2824-2, saffier glas, roestvrij staal etc voor ergens rond de 300 euro dan moeten de duurdere jongens zich maar even achter de oren krabben. Alles heeft te maken met marges en schakels in de keten en niet op de laatste plek merk positionering. Het zou de merken sieren om echt iets te doen voor hf. En dan nog kan er winst gemaakt worden. Dit zijn geen grapjes of aanval van mij maar gewoon een constatering en roep om iets echt gaafs voor het forum en de vele leden hier.

Is het interessant voor een merk als Maen dat op best grote aantallen mikt zaken te doen met een aanpassing van een bestaand horloge?

Geen idee?

Was er niet al eens contact geweest?

Waarom zouden ‘de grote merken’ echt iets voor HF Moeten doen?
Klinkt meer als voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten…
Wellicht wachten op een even jaar als je geen budget vrij wilt maken voor een HFLE tot 750 euro?

2 likes

Ik denk dat je het type persoon bent die de aandacht volgend op een ongenuanceerde visie wel kan smaken.

Maen valt volgens mij niet te vergelijken met wat subdelta of peli hier willen brengen.

4 likes

Puur op specs kijken zegt ook niet alles. Hoe het horloge is afgewerkt en afgeregeld zijn voor mij minstens net zoveel waard. Ik heb laatst een maen aangeschaft en moet toegeven dat het, met een flinke korting, een leuk horloge is. Wel heeft het misschien minder ruimte om aanpassingen te doen, zoals bij het Inox voorstel. Hierdoor vind ik het limmitted gehalte minder aantrekkelijk dan een horloge dat speciaal voor de hfle wordt ontwikkeld.

Heb je een linkje?

1 like

Het is nooit “rond” de €300 geweest, ook niet in de KS fase. De verkoopprijs is nu €499. Kortom, je roept maar wat. Kennelijk geeft roeptoeteren je een kick, maar ik neem ik je niet meer serieus :face_with_raised_eyebrow:
Wout(je) is out(je) :wink:

5 likes

Dat zou zijn als jij zelf met een geniaal, uitgewerkt voorstel voor de HFLE komt.

You talk the talk, but do you walk the walk?

6 likes

Wellicht zelf op onderzoek gaan en wat in elkaar flansen, i.p.v. droeftoeteren zoals je 90% van je tijd op hf doet…

Heb altijd het idee bij jou, gezien je gedrag, dat jij; ofwel iemand zijn dubbeltje bent, of een oud member met een ban. Heb nog weinig horloges gezien van jou.

7 likes

Precies dit

2 likes

Heb slechts een fractie van de 1378 reacties gelezen. Dit gaat natuurlijk nog oeverloos zo door. Denk dat enig dictatoriaal optreden hier geen kwaad kan :sunglasses:

4 likes

Ik ben echt dol op de HFLE, het brengt een stroom aan Posts, ruzie en discussie…bijna niet aflatend! :smiley:

Heerlijk ontspannen om dagelijks te lezen; een feuilleton is er niets bij!

Nou zeg, ik denk dat ik de cola en de popcorn erbij ga halen :sunglasses:

En au serieaux, ik merk wel op dat zich een beetje hetzelfde ritueel voltrekt als gisteren in een ander topic (door dezelfde persoon); iemand die de boel zit te stangen en de rest die zich laat stangen…dat mag best wat minder…

On topic: de hfle vind ik wel een interessant fenomeen. Heb geen connecties in de horlogefabriceerdelarij en zak dus niet snel met een voorstel komen maar ben wel benieuwd wat hier uit komt :yum::yum:

Zo, nu ff de roze perlon op de fiffer hijsen, anders kom ik niet door die bandenvoorraad heen :sunglasses:

2 likes

aux serieux zou nog meer serieux zijn. De accent grave val ik niet over :wink:

2 likes