HFLE 2024 finaal voorstel Dufeau x Aristo Bf 109

Wat een goed voorstel en wat tof dat er al een ‘echt’ exemplaar is ipv alleen maar renders. Mooi werk @MGS!

Voor mij is hij te groot, maar voor genoeg anderen een topper denk ik!

2 likes

Deze is ook wel vet hoor! Heel gaaf horloge met een mooi verhaal ook.
Vind beide inzendingen heel erg aan elkaar gewaagd, je kunt zien dat er veel werk in gestoken is.

Dit is een heel gaaf horloge, knap ontwerp. Mooi ook dat het al een prototype is, de foto’s met lichtinval staan geweldig.
Hele nette prijs ook, top werk!

Dat klopt

De l2l is 47mm

1 like

47mm l2l

2 likes

Een werkend prototype in deze fase… complimenten!

2 likes

Ja de BF-109 heeft echt een prachtige geschiedenis……:grimacing:

10 likes

Is dat niet een messerschmidt?

1 like

Ja.

Als je niet kijkt naar het gebruik wel een legendarisch vliegtuig voor zijn tijd.

3 likes

Mooi horloge. Mooi origineel ontwerp en dat is goed omdat het een HF limited betreft. Beetje uniek horloge is dan extra leuk.

Ik weet alleen niet of ik hem mijn opa (als die er nog was) cadeau zou durven doen :wink:

1 like

Zo, die vliegt even binnen! Gefeliciteerd met dit voorstel; de verhouding prijs - kwaliteit is buiten kijf bijzonder goed.
Het verhaal van de wijzerplaat is zo mogelijk nog beter. Echt een horloge met een eigen smoel.
Je hebt me echt aan het twijfelen gezet of ik misschien toch ga inschrijven.

1 like

Zo lust ik er ook nog wel een paar :joy:

5 likes

WWII , de mensen zijn te jong denk ik

Ach, de B29 is ook het enige vliegtuig ooit dat atoombommen heeft gedropt, op burgerdoelwitten bovendien. Kraait geen haan naar, de winnaars bepalen het discours.

Cool vliegtuig en cool horloge. :ok_hand:

12 likes

Dit is wel uniek en tof!

Super mooi concept en mooi stukje geschiedenis.

Niet voor mij helaas maar jullie mogen trots zijn op het resultaat!

Ik heb enkel een wiki linkje gedeeld naar aanleiding van een vraag, meer is/was niet mijn bedoeling.

Heel mooi deze! Zag ik persoonlijk niet aankomen, maar ach- het voorstel van Squale ook niet, dus dat zegt met over mij dan over iets anders denk ik :sweat_smile: Ik ga deze ook in de gaten houden!

1 like

Als je dit horloge echt nog interessanter wil maken voor geschiedenis en luchtvaart nerds (:raising_hand_man:) dan hebben we meer nerdie details nodig! :nerd_face:

Waar komen die platen vandaan en hoe zijn ze in handen gekomen van Vollmer? Waren ze al in vorm gebracht om gemonteerd te worden of is het echt het ruwe basis materiaal of ergens halverwege het vormingsproces (het is supercool als je weet waar op het vliegtuigframe het oorspronkelijk had moeten komen)? Waar zijn de platen oorspronkelijk opgepikt? Bij de aluminiumfabriek, bij de vliegtuigfabriek, ergens in een tijdelijke opslag? Zijn er stempels, papieren, foto’s die bevestigen wat het is? Foto’s van het proces zijn sowieso cool!

Niet om critisch te zijn, maar ik wil gewoon alles weten. :upside_down_face:

Edit: Het profiel op de dial lijkt nog het meeste op de Bf109-F. Is dat ook de variant waar de platen voor bedoeld waren? :face_with_monocle:

2 likes

Ooh, dat draagt prima, zeker voor een flieger.
En wat een prijs voor een SW200!
Keuzestress…

Hier mag je dus ook al geen nummers roepen?

De eerste die mij 32 geeft… :sweat_smile:

1 like