Ongelofelijk gaaf!
Wat is de lugwith? Lees ik er overheen?
Uitermate geschikt voor een limited
Nr 88 voor de echte edgelord
Ongelofelijk gaaf!
Wat is de lugwith? Lees ik er overheen?
Uitermate geschikt voor een limited
Nr 88 voor de echte edgelord
die is wel tĆ© bij dit horlogeā¦
Leuk horloge! Helaas te groot voor mij
Leuk concept. Gelukkig is het een prototype. Minutenwijzer is te kort. En de minutenring lijkt me wat klein in de kast⦠zit vet veel ruimte tussen de buitenste ring en de kast. Daardoor lijkt het een klein wijzerplaatje.
Wel jammer van die schroeven op de plaat. Toch niet heel mooi.
Ik vind het een mooi ontwerp, en ik zou ook geen moeite hebben gehad met de schroeven in de plaat ware het niet dat deze asymmetrisch zijn geplaatst op een voor de rest verticaal min of meer symmetrische plaat.
Ik begrijp dat dit niet anders kan als er gebruik wordt gemaakt van de bevestigingspunten van het uurwerk maar hier had toch wat anders verzonnen moeten zijn vinnik.
Dhr. Vollmer is al langere tijd bezig met deze platen voor vliegtuigen. Ze worden op de meest uiteenlopende plekken teruggevonden, tot op daken van woningen zelfs. Het materiaal is natuurlijk al 80 jaar oud maar van extreem hoge kwaliteit. De platen voor de Bf 109 zijn teruggevonden in een oude fabriek waar ze werden geassembleerd. Door het eindigen van de oorlog zijn deze vliegtuigen nooit meer gemaakt. De platen die gebruikt zijn waren voor de achterste gedeeltes van de romp bedoeld, dus het stuk achter de vleugel. Deze platen worden in kleine vierkante stukjes geknipt waarna de precieze diameter van de wijzerplaat wordt uitgesneden. Daarna worden ze zeer grondig gereinigd waardoor enige aanslag op het aluminium verwijderd wordt. Verder wordt er niks aan de oppervlakte structuur van het metaal gedaan, vandaar dat iedere plaat uniek is en kleine imperfecties heeft. Je hebt dus een nieuw horloge met een wijzerplaat, met veel historie, die al 80 jaar oud is.
Het afgebeelde vliegtuig is idd de BF 109 f, ƩƩn van de meest geproduceerde types van dat jachtvliegtuig. De platen zelf stonden in de oude fabriekshal gereed voor assemblage van BF 109ās. Aannemelijk is dat dit voor de f was omdat deze in zulke grote aantallen werd gebouwd.
Super cool. Bedankt voor de extra info!
Mooi ontwerp met een unieke wijzerplaat
Het voorstel is wel met een mechanisch uurwerk ipv kwarts, zoals in de exemplaren hierboven
Los van mijn persoonlijke smaak en voorkeur chapeau voor deze inbreng en het ervoor zorgen dat HF iets te kiezen heeft! Gelukkig twee lekker verschillende voorstellen. Er is iets te kiezen.
Moge āde besteā winnen enne ook aan het Dufeau x Aristo team (@MGS) vƩƩl succes.
Zou er nog een derde komen?
Dat is natuurlijk de grote vraag ⦠nog een weekje te gaan.
Precies! Twee leuke initiatieven
Complimenten, altijd mooi dat er 2 partijen zijn zodat er voor iedereen een keus is !
Knap voorstel hoor, mooi werk!
Mooi voorstel!
Complimenten voor het werk! Leuk dat er nu wat te kiezen valt!
Hoop wel dat er nog wat meer naar mān eigen smaak gaat volgen.
En kindertjes, loop is niet zo te zeiken op Fred. Hij geeft enkel zān onderbouwde en in overdreven zalvende woorden verpakte mening.
Oke Nils, als het goed is staat het er niet meer. Men kan als men dat wil google lens gebruiken als men meer wil weten. En zoals ik eerder al schreef, leuk initiatief van Dufeau en wens ze veel sucses met dit initiatief en men heeft keus uit 2 horloges en wellicht komt er deze week nog wel eentje voorbij. En nee, niet van mij en @Brunmontagne daar heb ik in het prille begin al een reactie op gegeven. En ook Pascal heeft daar zijn reactie op gegeven.
Maar biedt bij deze mijn excuus aan @MGS, hoop dat hij dit aanvaardt
Tof initiatief van het team, dank alvast voor de inzet!! Ben er zelf niet zoān fan van, de schroefjes en de foto van de lume vind ik niet zo wauw. De connectie met het vliegtuig vind ik te nadrukkelijk aanwezig en zelfs een beetje kinderachtig. Maar dit is gewoon mijn gedacht alleen.
Heel tof voorstel! Vooral een
wijzerplaat maakt het heel bijzonder in mijn ogen. En 42mm is prima voor een flieger!