HFLE 2024 finaal voorstel Dufeau x Aristo Bf 109

Mooi voorstel, concurrentie is altijd top
Welke gaat het worden

1 like

Tof ding wel en mooie specs. Zeker voor de prijs.
Mooie geschiedenis en tof dat je dat stuk aluminium erbij krijgt waar de dial uit gesneden is.

Leuk ook dat er nu 2 voorstellen op tafel liggen.

1 like

Kunt jij ook een foto maken van de complete achterkant (met de kast en aansluiting strap en waar je de hele achterkant van het horloge kunt zien)
evenals een profielfoto met de kroon
Thanks

1 like

13 likes

100 punten voor het idee.

De uitvoering
 Spinnaker x Addiesdive MĂŒhle Glashutte Terrasport II met gekke schroefjes op de plaat. De merken, het marketingverhaal en het design doen het niet voor mij.

Anderzijds moet ik gewoon mijn bakkes houden want ik kom zelf ook niet met een voorstel :upside_down_face:

3 likes

Tijdelijk gesloten omdat een opschoning plaatsvindt.

Vanaf hier on topic.
Als ik dingen lees die niets met het voorstel te maken hebben gaat het bericht weg en de schrijver mogelijk ook.

3 likes

Haha, die kroon was me nog niet eens opgevallen. Heerlijk retro. Duimpje! :+1:

1 like

Lugwidth is 20mm

1 like

Lekkerrr!

7 likes

Weer heerlijk om de pols aan het begin van het weekend. :blush:

9 likes

Kuch Kuch, ik heb zo m’n mening over die episode.

1 like

Mijn voorkeur is dit ontwerp, ben altijd al een Messerschmitt fan geweest. In de 6e klas heb ik een uitgebreide spreekbeurt over de 109 gegeven welke de onderwijzer voor het einde afkapte, de tijd was om. Ik ging niet accoord met de 8 die hij me aanbood als cijfer, ik wilde de spreekbeurt afmaken. Heb uiteindelijk een 9 gekregen. Mijn bijnaam op school werdt toen Messerschmitt.

16 likes

Leuke inzending, in ieder geval weer een keuze dit jaar!

3 likes

Ter verdere verduidelijking, mijn vader zaliger was als dwangarbeider werkzaam bij die vliegtuigbouwer. Hij nam me later vaak mee naar waar hij toen tewerk was gesteld.

5 likes

Mooi horloge, goede specs. De schroefjes op de wijzerplaat moet ik nog aan wennen. Maar :+1: voor het voorstel!

2 likes

Bijna alles spreekt me aan (prijs, specs) maar die wijzerplaat met dat vliegtuig niet. Staat een beetje kinderachtig vind ik. Op de achterkant zou beter zijn.

Voor degenen die twijfelen qua maat, hierbij op een zeer smalle vrouwen pols. Ze vond hem zo fijn zitten dat ik hem de rest van dag kwijt ben :stuck_out_tongue_winking_eye:

16 likes

"Dufeau is back!

After almost 20 years Dufeau is back again. For me it all started with Dufeau when a friend of me asked if I could get watchparts for his Dufeau. When I searched for Dufeau I found the brand was not active anymore. I decided to buy the website and register the brand again. This is where the adventure started! I now had to decide what to do with the brand, which direction to go. It would be a brand focussed completely on aviation, that’s for sure. I had to choose between Chinese built, mass produced pilot watches or on the other side, exclusive hand built pilot watches made from the finest parts. Or anything in between

That is where my friend, who is a master watchmaker, came in. I discussed my plans with Dufeau and he wanted to join in. But only if we went for the highest level of watch making possible. Built with the best parts and movements available. Actually we continue what Mr. Zaugg started three decades ago: built a superb pilot’s watches."

Ik zat even op je website te kijken en ik vroeg me af of dit jullie eerste project is? Of hebben jullie dit jaar al eerder horloges geproduceerd?

Algemene vraag
Hebben wij straks de keuze om te stemmen op HFLE 2024? Want dit zou mijn stem krijgen namelijk. Maar ik heb wel vraagtekens bij dit merk.

2 likes