HFLE 2024 finaal voorstel Dufeau x Aristo Bf 109

Ken je de geschiedenis van;
Opel
BMW
Mercedes
Boss
enz,enz
Hypocriet gezever :grimacing:

6 likes

Hallo Paul,

Wel iets andere gevoelens daarbij, alhoewel bekend is dat die ook een rol speelden in WOII.
Dit is een jachtvliegtuig dat ook in Nederland heeft huisgehouden.
Dat jij daarbij andere.gevoelens hebt: jouw ding. Dat ik daar niet voor wil gaan mag je ook gewoon respecteren. Dat doen grote mensen namelijk: elkaars mening respecteren.

14 likes

Grote mensen kijken ook verder dan hun neus lang is :grin:

1 like

Prachtig!

1 like

Zeker waar.
Apart om daar een afbeelding van op je horloge te dragen.
En ja, veel Duitse, Italiaanse en Japanse merken die nu nog bestaan waren in onze ogen ‘fout’,
aard van een oorlogseconomie.
Maar om nu aan een, uitsluitend, oorlogsvliegtuig te refereren met een afbeelding op een wijzerplaat?
Nein, danke.

Een vliegtuig is ook maar een stuk gereedschap. Je kan dat gereedschap bewonderen zonder het eens te zijn met wat de gebruiker ermee gedaan heeft. Plus het gebruikte materiaal voor de wijzerplaat maakt dat de afbeelding er ook niet zomaar voor de leuk staat.

6 likes

Nog even een fraaie foto om de week mee te beginnen:

21 likes

Het is hier wel een verschil in stijl en reageren t.o. van het 1545 voorstel ….hier is geen zelf hulp groep nodig lijkt me ….en er zijn mooie foto’s van het horloge te maken . :+1:

6 likes

Nog een mooie detail foto:

12 likes

Misschien een rare vraag, maar heb je er ook een stalen band bij? :see_no_evil: :grin:

1 like

Nee die zit er niet bij. Ik kan bij aankoop altijd wel bemiddelen met een stalen band via Vollmer, banden leverancier en eigenaar van Aristo. Het zou dan een mesh worden met rechte aanzet.

1 like

12 likes

Ik sluit me (deels) aan bij Albranius, de minuten wijzer mag gerust over of op de ring gaan. Wat mij betreft ook de uren wijzer, mag rustig over de typografie heen gaan.
De schroeven vind ik top. Maar licht verzonken met een zgn. Lenskop zou t af zijn.
En wat al eerder gemeld werd, ik vind t toch een lastige betreft de oorsprong en doel van t origineel. :upside_down_face: Enfin, dat is natuurlijk ambivalent met alle oorlogstuig.
Verder een zeer mooi ontwerp

4 likes

Ik heb hem eens op een Nato band gezet. Draagt erg comfortabel en ziet er super uit:

13 likes

Even een overzicht wat er geleverd wordt mocht de HFLE 2024 de Dufeau x Aristo worden:

a. Dufeau x Aristo Bf109
b. De complete set bevat naast het horloge:
Lederen vintage stijl band kleur zwart
Rode nylon paratrooper “remove before flight” band
Horloge opbergdoos
Garantie kaart
HLFE certificaat
c. Kastdiameter: 42mm kast zonder kroon gemeten (draagt kleiner)
Kastmateriaal: 316L roestvrijstalen kast met HFLE gravure in bodem
Band aanzet: 20mm
Waterdichtheid: 50 meter
Wijzerplaat en wijzers: Swiss Superluminova
Bijzonder: de wijzerplaat is gemaakt van vliegtuig aluminium bedoeld voor de productie van de Bf109 jachtvliegtuigen. Dit metaal is inmiddels 80 jaar oud en bevat daardoor imperfecties. Ieder horloge is daardoor echt uniek.
Uurwerk: Swiss Sellita Sw200 automatisch uurwerk
d. Prijs: 495 euro

12 likes

U moet zich nog melden in dit topic:

https://www.horlogeforum.nl/t/vergeet-niet-uw-voorstel-hier-te-plaatsen/475383?u=johnvdt

Niet in het topic, maar in dat subforum zelf.

1 like

Mooier en aparter als de 13 in dozijn Squale.
Alleen jammer van die bouten door de dail.
Had wat subtieler gemogen

2 likes

Het voorstel staat in het oranje!

4 likes

Ik ben de moeilijkste niet hoor, ben voor de Squale. Maar voor de liefhebbers van de Dufeau hier nog even de foto, mag ook nog steeds op gestemd worden :wink:

10 likes