HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 4: De wijzers. Update vanaf post 328

Op zwart rubber

1 like

Zwart rubber, mesh, epsom, alligator, Nubuck. Hij kan het allemaal hebben. Gelukkig ligt dat allemaal al in 20mm in de kast thuis :sweat_smile:

1 like

Haha wie weet!

Ik zie net wat je mij via PB hebt gestuurd. Dat is zeker een mooie optie! Maaaaaar, first things first! Ik deel hem zodra we er aan toe zijn! Bedankt!

Haha we maken er gewoon een typische HF bandenslet van! :wink::ok_hand:t2:

3 likes

Ik kijk vanaf de zijlijn mee, zie mezelf ff niet als potentiële klant*. Maar ik wil wel even laten horen dat dit erg mooi is hoor!! Contrast van een zwarte/donkere subdial met dat meteoriet geeft mij een beetje een duistere heelal-leegte vibe. Basic indices zonder getallen is mogelijk wel wat fantasieloos, maar erg classy en gebalanceerd. :ok_hand:

(* da’s primair budget-gerelateerd!!)

15 likes

Quick release, hopelijk komt dat de lugs ten goede want het blijkt nogal lastig om krasloos banden te verwisselen. (niet bij mij hoor, gewoon goed afplakken, goede bandentool en voorzichtig zijn)

1 like

De indices ipv cijfers maken het ook abstracter. Cijfers - romeins, arabisch, arabisch-indisch, chinees of tamil, whatever - breken juist het duistere/heelal thema doordat ze zo uitgesproken menselijk/cultureel zijn.

Heel mooi zo! Ik ben nog niet om, maar benieuwd naar het eindresultaat!

1 like

Leuk om te horen! Bedankt! Mooi beschreven ook, ik kijk spontaan heel anders naar het design nu :wink: . Wie weet komt het qua budget uiteindelijk nog goed :wink: .

Ik ga sowieso voor quick release! Maakt het leven van een horlogebandswitcher zoveel makkelijker! :wink:

Mooi beschreven en leuk dat je meeleest hier! Wie weet doe je uiteindelijk nog mee bij het eindresultaat. :slight_smile:

3 likes

HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 4: De wijzers. Update vanaf post 328.

En we sluiten weer een fase af! We hebben een winnaar qua dial! Er is goed gestemd zie ik dus bedankt allemaal voor jullie bijdrage! Dik 150 stemmers! Zou mooi zijn als ook iedereen meedoet uiteindelijk! :wink:

De duidelijke winnaars, de dubbele index en de zwarte/antraciete/passend bij meteroriet subdial!!

Dat brengt ons tot onze volgende fase, de wijzers! Ik heb er al erg veel over gelezen maar ben benieuwd naar jullie input. Wordt het een rode secondewijzer op de subdial? Wordt hij blauw? Goud? Wordt het een kleine wijzer in de vorm van een raket? Ik roep zo maar wat! Ben benieuwd naar wat jullie ideeën zijn. Ik start zondag de stemming (als ik terug ben van de Rikketik) en sluit die aanstaande woensdag!

12 likes

Die roodkleurige secondewijzer vond ik een visueel aantrekkelijke optie, wat je op meer modellen Brunmontagne terugziet!

Qua wijzers:

• Dauphine; prachtig
  • Breguet; prachtig
  • Sword; kan met lume

Allemaal mooi :star_struck:. Potlood of stick kan natuurlijk ook gewoon, de vraag is of er lume moet zijn denk ik ook in een dresser.

1 like

Ik heb bovenstaande artikel gebruikt ter inspiratie en kreeg zo bevestigd wat ik al dacht.

Ik prefereer, op volgorde top 3:
Alpha,
Baton,
Leaf.

Lume? Lijkt me niet passend bij het ontwerp tot op heden, maar wellicht vergis ik me daarin.

Small Seconds? Geblauwd, rood of gewoon staal kunnen allemaal.

5 likes

Baton
Dauphine

(en zonder kleurtjes)

al is dit natuurlijk ook wel aardig

roleks 1908

4 likes

Voor mij dauphine met stip. Maar allerbelangrijkst vind ik dat er meerdere vlakjes zijn met verschillende oriëntatie en/of bewerking. Zodat je een dynamisch beeld krijgt bij lichtinval en beweging. Dus niet enkel een platte wijzer met een bepaalde vorm.

6 likes

Ik zou voorstellen, wijzers zoals ze zijn.
Logo BM in goudkleur uitvoeren en de subdial wijzer ook goudkleur. Niet te schreeuwerig maken met felle kleuren oid. En geen lume, ondanks dat ik lume-geil ben.

9 likes

Mijn brein en samenwerking met AI even “out of the box” laten denken? :crazy_face:

Met small seconds wordt het wel heel klein denk ik, als het al technisch mogelijk zou zijn :face_with_peeking_eye:

2 likes

Als de wedstrijd is hoeveel verschillende fonts op één wijzerplaat passen dan hebben we een winnaar.

2 likes

Nu NETHERLANDS op de dial en je bent klaar

3 likes

Heel cool idee met de goudkleurige details!

2 likes

Lijkt mij geen gekke optie :smiling_face:

4 likes

Ik zou voor Dauphine wijzers gaan, en een gekleurde second. Rood of blauw, misschien is horlogeforum rood leuk voor de hfle. En het Brunmontagne logo in de kleur van de grote wijzers. Ik persoonlijk vind goud een beetje fout. Denk dat het er ook rommelig uit gaat zien, het logo in een andere kleur dan de indices of grote wijzers.

2 likes

Oja, en geen lumen op een dresser lijkt me

1 like