HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 4: De wijzers. Update vanaf post 328

Mooi horloge nu al :ok_hand:

1 like

Kunnen we voor het idee toch nog een render met een centrale seconde laten zien? Met inachtneming van de resultaten van de stemrondes.

1 like

Haha mooi om te horen!

De indexen en wijzers zijn toch echt een stuk lichter. Ik zou het eerder zilver noemen dan spierwit maar toch. Zilver doet het dus qua contrast ook wel mooi!

Leuk om te horen! Bedankt! :slight_smile:

Haha gelukkig bestaat er zoiets als AI! Het heeft niks meer met het huidige project te maken maar hier is hij dan!

6 likes

Ik vind dit tof hoor, laten we het daar over eens zijn. Maar ik vroeg me af of er nog meer initiatieven bezig zijn om tot een voorstel te komen?

Weet iemand iets, of is er straks “helaas” maar 1 voorstel?

1 like

Dat kun je beter in het algemene topic vragen denk ik!

1 like

Er zijn wel wat dingen geopperd, zoals een bespoke Christopher Ward. Maar verder heeft volgens mij niemand actie ondernomen om het daadwerkelijk voor elkaar te krijgen

2 likes

We gaan er in ieder geval voor zorgen dat er voor 1 juni een mooi voorstel ligt vanuit ons project hier. Dan wachten we het wel af! Ik hoop in ieder geval op een mooi aantal deelnemers! :slight_smile:

Heb wel echt zin om met de ‘laatste’ fase aan de slag te gaan! Daar kunnen nog wel eens leuke dingen uit gaan komen!

1 like

Haha, je maakt het wel spannend :grin:. Ik vind het tot nu toe in ieder geval een erg leuk proces om aan deel te nemen

1 like

Ik zie in modellen verschillende soorten meteoriet. Sommige zijn vlak(dof) en anderen hebben echt een duidelijke glinstering in het materiaal. Wat heb jij voor ogen?

1 like

Haha uiteraard! Kijk er ook echt naar uit! Leuk om te lezen dat je het proces leuk vindt! Bedankt ook voor alle input!

Goed punt! Ik ga voor het laatste. Aangezien de Ambassador van origine een dresser is vind ik dat er mooi bij passen.

6 likes

Spierwit moet je ook niet doen, dat komt denk ik “hard” over. Ik mis wel de (donker)oranje dot die Cav nog voorstelde.

1 like

Dat denk ik inderdaad ook. Ik denk dat zilver in dit geheel het mooist gaat staan. Ja ik weet niet waar die oranje punt zou moeten komen…?

2 likes

@Cav kom er maar in :blush:

2 likes

Ik zal straks wat voorbeelden verzamelen. Maar mijn smaak is niet mainstream, dus laten we het niet moeilijker maken dan het is.

Met wit bedoel ik wel echt wit.

1 like

Deze inclusief gouden seconden en de 12 weer op zijn plek. Dat zou heel :ok_hand: zijn

2 likes

Ik wist niet dat er al zoveel van bestaat. :crazy_face:
Maar hier wat voorbeelden: meteoriet / witte details en puntje oranje voor contrast. Boink! Springt er echt uit, maar in deze Brunmontagne dus ook heel stijlvol en toch zomers en als strapmonster. Denk ik…

images (21)

3 likes

Ziet er op die horloges inderdaad goed uit. Denk dat het op een dress watch ontzettend uit de toon gaat vallen

2 likes

Dat vraag ik mij dus af, daar is dat AI dus handig voor. Dan zie je het.

Het lijkt - voor mij althans - in potentie op een vintage toolwatch op die manier, maar dan modern. Er is nu niets te koop dat erop lijkt, dat spreekt mij aan. Een dresser heeft voor mij twee wijzers, maar ik snap je punt. Ik vind hem zoals hij nu lijkt te worden voor mijzelf te saai - een Brunmontagne mag ook als dresser wel meer karakter hebben. En een HFLE moet uniek zijn.

Just my 2 cents

2 likes

Gelukkig hoeven we niet overal hetzelfde over te denken. Dat is ook het leuke van dit hele concept. Iedereen mag opperen wat ze leuk vinden. En smaken verschillen nu eenmaal. Ben nu ook wel benieuwd hoe het eruit zal zien

2 likes

Haha ik zal het in mijn achterhoofd houden! :wink:
Echt wit gaat bij dit totaalplaatje minder passen dan bij een GADA/Sportiever horloge, ook omdat de stijl wijzers anders is!

Haha dat denk ik ook wel! Wie weet in de toekomst ooit nog eens! :wink:

Ik zie wat je bedoelt maar die horloges zijn wel heel anders qua stijl :wink:. Vergeet ook niet dat wij alleen een kleine secondewijzer hebben natuurlijk. Dan zie je het amper.

Wel leuk gevonden! Wie weet bij een ander model in de toekomst!

Ah ik moest even verder lezen zie ik haha. Dat is ook mijn idee inderdaad!

Ik zit even op verjaardag maar ga vanavond uiteraard even iets uitwerken zodat we het kunnen zien. Wie weet ben ik daarna in eens helemaal om haha.

Precies! Er zijn nu al keuzes gemaakt die ik zelf niet gemaakt zou hebben anders haha. Alleen maar leuk dus. Wordt vervolgd!

3 likes