HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 5: De band. Update bij post 449

Ik heb goud gekozen, zeker in combinatie met het gouden logo. Maar zilver is ook heel leuk :smiley: oranje en rood vind ik minder leuk dan ik had verwacht

2 likes

Haha zo zie je maar weer dat smaken verschillen.

In het verleden bij de HFLE heb ik er voor gekozen om 3 kleuren wijzers als optie mee te nemen. Ik ga hier gewoon de winnaar door laten gaan denk ik, maar wie weet houd ik het nog als optie in het achterhoofd als mensen echt perse een bepaalde kleur willen… Opzich is dat (goud qua logo niet) nog wel te overzien. Wat zeggen jullie?

Eerst maar eens een winnaar kiezen!

2 likes

Dus als ik het goed begrijp waren eerdere hfle met verschillende wijzers te bestellen? Mocht dit verder niet in strijd zijn met de hfle regels misschien een goed idee om die optie open te houden.

In mijn beleving zouden er geen variaties moeten zijn op een HFLE model (behalve wellicht qua band omdat mensen die zelf ook makkelijk zouden kunnen wisselen).

Als dat voor meer afnemers zorgt doet het wellicht ietste goede van de prijs, maar voor hoeveel puristen zou puur en alleen bijvoorbeeld de wijzerset een dealbreaker zijn?

1 like

Misschien toch meer dan dat je denkt. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als het de gouden variant wordt haak ik toch echt af. Ik vind het er echt niet uitzien. Heb zelf voor de 3-9-12 gestemd, met de keuze voor alleen indexen kan ik prima leven. Licht of donkere variant in deze stemming vind ik allebei mooi. Maar goud is voor mij echt een dealbreaker

1 like

Jaa destijds was het juist meer andersom bedoeld, toen vond ik het leuk om een limited nog iets persoonlijker te maken aangezien die variant uberhaupt een eenmalige uitgave was. Aan de andere kant zijn de grotere merken er goed in om een ‘nieuwe variant’ van een model uit te brengen met een andere kleur wijzer haha. Dus eigenlijk gooi je die deur gelijk dicht. We gaan eerst gewoon voor 1 variant hoor.

Haha ja die snap ik ergens wel. Sowieso geldt het dus alleen voorde secondewijzer. Logo blijft 1 kleur dan. Maar zoals gezegd gaan we eerst ‘gewoon’ voor 1 variant.

1 like

Ik blijf de poll gewoon obsessief in de gaten houden😉

1 like

Anders ik wel! :wink:

2 likes

HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 5: De band. Update bij post 449.

En daar zijn we alweer aanbeland bij het einde van deze fase! Mooi aantal stemmen weer, bedankt voor alle input! Dan de uitslag… Het worden lichtere indexen en wijzers en de secondewijzer wordt bijpassend zilver! Veilige uitkomt, al viel me op dat goud ook nog best wat stemmen kreeg.

Zoals ik stiekem hier boven al eens benoemde gaan we verder met deze uitslag maar houd ik de optie (net als bij de vorige HFLE) open om eventueel de mogelijkheid te bieden om een andere kleur te kiezen als dat bijdraagt aan een grotere bijdrage (en dus de mogelijkheid om een betere prijs te bieden). Maar zoals gezegd, voor nu… Zilver it is! :slight_smile:

Dan de volgende fase! De band! De bandaanzet van de kast is 20mm en ik doe even de aanname dat jullie lades goed gevuld zijn met allerlei banden! Ik heb daarom alvast even grote vriend AI aan het werk gezet om met iets anders te komen, iets wat jullie sowieso niet hebben liggen. Geen idee wat het uiteindelijk met de prijs gaat doen maar ik gooi er alvast een optie in! Ik haaaaaaat die lelijke rechte tubes aan het einde van een mesh band dus dit lijkt mij een veel mooier geheel.

Uiteraard zijn alle suggesties weer welkom! Idealiter gooi ik de stemming vrijdag open voor de banden en sluiten we hem aan het einde van het weekend af. Leder, rubber, staal… Alles kan natuurlijk!

22 likes

Hele mooie suggestie! Wel belangrijk dat de afwerking van de bandaanzet gelijk is aan die van de kastpoten, en echt geen contrast toont. Maar dit maakt hem zeker uniek, en biedt een mooie sportieve toevoeging aan de meteorieten wijzerplaat.

2 likes

Mesh met snelverstelling vind ik prima te pruimen en deze aansluiting is zekere fraai. Verder eens met de stelling dat er geen verschil in kleur tussen kast en band moet zijn

1 like

Heeft wel iets! Er zijn ook rubber straps met een soort mesh patroon.

(Heb zelf de Doxa, erg fijne rubber strap)

Aangevuld met leer en staal heb je dan wel een net en sportiever horloge.

9 likes

Een bijzondere keuze, dat maakt het wel uniek. Bij mesh is de sluiting van levensbelang, die schieten bij chinese rommel nogal snel los en dan klettert je horloge op de stoep. Zegt mijn vrouw, ik draag ze niet. :joy:

1 like

Bedankt! Ik denk ik ga eens wat anders proberen. Heb ook wel gekeken naar een stalen band maar dit lijkt me wat chiquer. Uiteraard zal ik er dan voor zorgen dat de endlink dezelfde vorm en afwerking als de lugs krijgt.

Ja het moet wel een mooi geheel worden dan natuurlijk! Het is ook weer eens wat anders dan wat ik verder in de collectie heb. AI heeft wel eens wat moeite om dat goed weer te geven, maar het gaat om het idee :slight_smile: . Thanks!

Dat is ook een leuke suggestie! Iets wat qua budget ook een stuk toegankelijker zal zijn denk ik. Zeker een kanshebber!

Thanks! Vond het ook wel leuk om weer eens wat nieuws te proberen. Haha ja ik zal zorgen voor een fatsoenlijke sluiting dan! Dat is wel het laatste wat je wil natuurlijk.

1 like

Mooi stukje leer doet het ook altijd goed. Misschien zwart met stiksel in de kleur van de kast

3 likes

Dat kan natuurlijk sowieso! Is denk ik qua budget ook wat toegankelijker. Maar er zijn nog genoeg mogelijkheden om dit nóg mooier te maken denk ik! :wink:

1 like

Vind het een heel mooi idee, maakt het geheel wel wat specialer.
Ik ben alleen wel nieuwsgierig naar de lug 2 lug op deze manier (gemeten op de uiterste buitenmaten) voor de smalle polsen onder ons😉
Passend en aangesloten rubber lijkt me ook wel mooi, maakt het een wat sportiever horloge.
Switchen naar de dresswatch middels een mooie leren band kan altijd nog achteraf.

1 like

Donkergrijs suede en dan stiksel zilvergrijs als de indices? Of bij afwijkende secondewijzer in die kleur?

11 likes

Ik ook! :slight_smile:

Haha ik moet het zelf ook kunnen dragen natuurlijk he! De L2L is 46mm! Niet klein, maar prima te dragen!

Ja das waar, kan wel wat voorbeelden gebruiken!

Precies, denk dat dit zo’n typisch horloge wordt waarbij iedereen lekker los kan gaan met zijn/haar banden. Vandaar dat 1 unieke band er op wel leuk zal zijn denk ik.

Ook erg mooi natuurlijk! Ga ik ook als optie meenemen! Bedankt voor het meedenken!

Ondertussen vriendje AI nog even gevraagd wat aanvullende hoeken te showen van een eventuele mesh met unieke edlink!

Slechts indicatief, maar ik vind het wel erg leuk staan! Zo’n band maakt het geheel wel een stuk prijziger natuurlijk dus moet even zien hoe dat past in het plaatje.

17 likes