HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 5: De band. Update bij post 449

Dat is ideaal. Volgens mij heb ik 1 of 2 horloges (Italiaans) die dat hebben en dat geeft veel meer mogelijkheden qua bandjes, icm lange lugs. Echt een uitkomst.

3 likes

En zo simpel voor een irritant probleem! Snap niet dat het niet vaker wordt gedaan.

2 likes

De suggestie van @fedaia heeft ook mijn voorkeur

8 likes

Niet mijn voorkeur

Persoonlijk vind ik deze niet mooi en chunky :hushed:

2 likes

Ik ben geen fan van mesh, omdat -correct me if I’m wrong- een mesh band geen taper kan hebben. En een knappe taper is eh… knap. Ik vind het esthetisch beter en het straalt een hoger niveau van afwerking uit dan een rechte band.
Daarbij zie ik -als niet-ingewijde- risico’s met die beoogde aansluiting; dit werkt alleen als die 100% aansluit op de kast. Elke kier, hoogteverschil of kanteling doet direct afbreuk. En het zal best perfect kunnen, maar zijn dan de kosten nog acceptabel?
En à propos banden/aansluiting… Zijn doorboorde lug holes een idee? Doet wel afbreuk aan de meer dressy look, maar scheelt bij bandenwissels.

En verder blijf ik me bij elke afbeelding verbazen over de kwaliteit van de afbeeldingen. Ik vind het bizar wat mogelijk is. Gebruik je iets van voorbeeld foto’s voor de “scènes”, en een 3D model voor het horloge of zo??

7 likes

Corrected. Mesh banden kunnen taperen.

2 likes

Ja precies dat. Ziet er uit alsof je een kast ontwerpt en dan in eens denkt “oh shit er moet ook nog een band op”. Wil je mij anders via PB eens een voorbeeld sturen met wat je bedoelt met de hooded lugs?

Dan neem ik dat graag mee in mijn keuzes! Thanks

Haha met jullie menigeen heb ik het idee! Moet ook toegeven dat het er wel erg goed uit ziet!

Haha ik heb al door dat jij niet gaat stemmen op mesh of bracelet! Helemaal prima natuurlijk! :slight_smile:

Ik vind persoonlijk een taper ook wel een must voor de meeste banden. Ik heb het nog niet onderzocht maar wie weet is dat wel gewoon een optie! Zou het wel mooi vinden als hij van 20 naar 16mm zou kunnen lopen.

Mwah daar zie ik niet echt problemen. Helemaal niet aangezien ik onderhand al jaren samenwerk met verschillende partijen en ze weten dat ik dat zelf ook belangrijk vind. Qua kosten zit het meeste veelal in de engineering, verder valt het wel te overzien.

Liever niet, met quick release is dat ook grotendeels al op te vangen!

Haha dat gaat toch helemaal nergens over? Ik verbaas me er zelf ook steeds weer over. Voor mensen die dag in dag uit met AI bezig zijn zal het normaal zijn, maar ik vind het wel bizar. Ik heb natuurlijk al een Ambassador dus het voordeel is dat ik die vanuit elke hoek kan uploaden. Dat helpt wel enorm.

Ah bedankt! :slight_smile:

3 likes

Inderdaad! Ik sta gecorrigeerd :wink:

2 likes

Wat een verdeeldheid over mesh! Grappig om te zien. Ik zelf vind het echt absoluut niet staan bij deze kast en dial.

2 likes

Haha zeg dat! Ik maak vaker keuzes die niet bij iedereen in de smaak vallen, dat maakt het juist ook wel weer leuk. Wat ik persoonlijk het leukst vind van deze fase is dat ik nu echt de veelzijdigheid en de mogelijkheden van deze kast zie. Met alle suggesties die hier voorbij komen wordt het keer op keer een totaal ander horloge en dus kunnen we er alle kanten mee op. Los van de stemming straks kan iedereen dus los gaan zodra deze er is en dat is precies wat ik hoopte te vinden toen ik met de Ambassador begon.

1 like

Dit is prachtig!
Ik hou van staal maar die mesh is, hoe zeg ik het netjes? Niet mijn smaak. Dit horloge komt meer tot z’n recht op mooie gepadde leren band of op suède denk ik.
Gelukkig is het horloge helemaal zoals ik hem zou samenstellen met de opties waaruit gekozen kon worden. Dat vind ik wel leuk en de band maakt eigenlijk niet uit, die kun je zelf uitzoeken.

Maar hé, ik deed niet mee dus mijn mening telt niet. Ik wou gewoon m’n plasje doen omdat ik het een ontzettend mooi ding geworden vind en omdat ik de combinatie met die suède band heerlijk vind smoelen.

6 likes

Die drang voelde ik ook :grimacing:

A propos… Draai voor de gein eens een afbeelding met een oranje epsom lederen band. Lekker voor Koningsdag :grimacing: Hoewel zo’n grijze band erg mooi is, gaat het wel een beetje flets ogen als alles in grijstinten zit. Ik ben wel benieuwd naar een beetje kleur.

3 likes

Riep er iemand oranje puntje? :upside_down_face:

Edit: o nee, oranje bandje…

Nu weer serieus: dat monotone met grijs suede band vind ik fraai. Zeker met lichtval is het speels genoeg. Ik ben erg benieuwd hoe dat in het echt is.

1 like

Was dit niet de 25e editie ?

22 likes

Zo, die rode touch op 25 wel heel mooi!

Rond de band: grijs suède is wellicht wat standaard, maar hij wordt er fantastisch chique van. Ik ben groot fan.
Alternatief; exotisch leer? Haai, struisvogel, python? Wat mij betreft wel in grijs(tint)

3 likes

Curved rubber met een patroon heeft mijn voorkeur.

2 likes

+1

2 likes

Thanks! :slight_smile:

Haha ja de mesh heeft nogal wat uitgesproken tegenstanders merk ik :stuck_out_tongue: . Maar het is wel precies wat je zegt, daar kun je alle kanten mee uit! Ik ga hem sowieso op 1 bepaalde band leveren uiteraard en we gaan zien welke het gaat worden.

Haha wordt nog steeds gewaardeerd hoor! Fijn om te lezen dat het horloge in ieder geval in de smaak valt! :slight_smile:

Haha thanks!

Zoiets? :wink:

Staat leuk natuurlijk! Kun je straks lekker mee los gaan qua experimenteren!

Haha mister oranje! Thanks! Ik denk dat het ook een mooi rustig geheel zal worden.

Haha best leuk gevonden eigenlijk! :slight_smile:

Precies mijn idee ook inderdaad! Als ik dan toch met AI aan het spelen ben…

Opzich natuurlijk erg gaaf, maar wel erg afhankelijk van smaak. Daar kan iedereen straks lekker zelf mee gaan experimenteren!

Hey Hans! Leuk dat je hier ook meekijkt! Bedoel je rubber zoals hier boven al gedeeld?

Haha jajaja ik weet dat ik weer eens iets bedacht heb wat niet ieders smaak is :stuck_out_tongue:
Welke heeft je voorkeur?

3 likes

Nog maar nieuw op het forum, maar lees al vanaf dag 1 mee met de ontwikkeling van dit horloge.

Ik wil graag zeggen dat ik het een fantastisch exemplaar vind geworden, ongeacht de band. Mesh vind ik wel wat hebben, al denk ik dat een mooie grijze suède band ’m beter smoelt.

Hoe dan ook, mijn stem heb je en ik doe graag (en zeker) mee met deze HFLE!

PS: Die toevoeging van de oranje/gouden index op ‘25’ (i.v.m. de 25e editie) vind ik echt een hilarische toevoeging, wat mij betreft doen!

1 like

Heel het topic is compleet gepolariseerd door mesh vs. suède inmiddels :rofl:

Ik kan me voorstellen dat een subtiele grijze Nubuck het meeste publiek trekt, maar dat ik hoop stiekem echt dat die (getaperde?) mesh met solid end links en de mat grijze croc een optie voor erbij gaan zijn. :face_holding_back_tears:

Waar komt overigens dat 25e editie vandaan? Ik zal vast iets gemist hebben…

1 like