HFLE 2026: Brunmontagne Ambassador Meteorite - Fase 6: eerste schetsen van Jurk! Update bij post 738

Ik vind 1 en 6 het leukste, mag van mij wel een beetje speels zijn

3 likes

Nummer twee :heavy_check_mark:

3 likes

Nummer twee.

3 likes

Hier ben ik het wel echt mee eens. 1 is wel extreem (ook qua details, ben niet zeker of dat ook allemaal kan) maar 6 vind ik wel geniaal. 2 is ook wel leuk, al is het wel erg veilig haha. Ik zou 6 nog wel eens zonder de berg willen zien haha.

Thanks voor de input alweer mensen!

6 likes

Alle schetsen zijn (nu al) tof!
De speelsheid van schets 1 en 6 zijn ontzettend leuk bedacht, complimenten aan @Jurk !
Ik neig denk ik toch sneller naar een wat simplistische caseback, zoals schets 2 of 4.

Lastig lastig lastig…

2 likes

Die laatste :wink::+1:t2:

2 likes

Ja dat vind ik een goede input!!

Ik vind het erg lastig en ben ook erg lastig op dit gebied…
Maar ik zou als input mee willen geven,
De Brunmontagne berg met daarboven een vallende meteoriet en de muis die voorzichtig vanachter de berg kijkt wat er allemaal gebeurt.

Maar ik vind de opmerking van @Knoopje413 leuker denk ik…

3 likes

Ik mis de vallende ster, is IMHO meer van toepassing

2 likes

Deksel 2 of 4

Toegegeven het is geweldig om te lezen hoe de hfle tot stand komt.
Maar ik ga nog één keer kritisch zijn mbt Ai en de realiteit.

Onderstaande Ai voorstelling van het horloge is heel sterk. Deze foto’s zijn heel erg mooi. Vooral de 2e foto. Het ziet er luxueus en duur uit. Perfect afgewerkt. Met mooie ronde vormen.

Dan de realiteit. De foto’s van het echte horloge. Waar is die luxe uitstraling? Dunne wijzers. Geen verdiept seconde veld. Een dikke witte pakking tussen het glas? De pootjes lijken ieler/ hoekig en hebben een andere afwerking (mat, gestraald). De kroon is hoekig en verborgen tussen de randen van deksel en glas. Waarbij ik mij afvraag of je de kroon wel goed kunt bedienen/ uittrekken.

@Brunmontagne zou je wat meer foto’s kunnen laten zien van jouw horloges? Die champagne kleur wijzerplaat staat overigens ook erg mooi.

5 likes

Leuk om te horen! Bedankt! :slight_smile:

Laten we het proces van nu niet verstoren. Daar kom ik met alle plezier later nog op terug. Evenals de verdere details die je benoemt.

Helemaal mee eens. Ik had hem zelf niet bovenaan mijn lijstje staan maar draag hem nu al dagen met veel plezier!

Goed terug naar de caseback!

Haha ik merk dat dit voor velen hier een gebied is met veel meningen. Maar daar komen we wel uit. Leuke suggesties. Laten we ook vooral niet vergeten, en ik benadruk het nog maar eens, dat er ook een clean versie van de caseback komt. Dus als je het mij vraagt mogen we best wat minder “veilig” denken :wink: .

1 like

Fase 6 caseback :wink:

Ik mis een pol van die 6 Jurk casebacks!
Waar is de ambassador ster gebleven?

Wie is je fabrikant?

Voor mij nr.2 met ambassador ster boven de berg ipv die witte stippen en andere flauwekul.

1 like

@Vaseline Lezen? :face_with_peeking_eye::rofl:

1 like

:wink:

1 like

Op basis van deze ideeën zou ik voor de saaie optie 2 gaan :+1:t2:

1 like

2 - 6

1 like

@Knoopje413 was me al voor zie ik! Thanks :wink:

Kan altijd nog worden toegevoegd, we bepalen eerst even een richting in hoofdlijnen.

Weet ik nog niet, werk met meerdere partijen samen en bepaal nog wel wie wat gaat maken :slight_smile: .

:ok_hand: :slight_smile:

Haha er kan nog genoeg worden toegevoegd he!

1 like

Ik ben erg benieuwd. Foto’s kunnen ook in je andere topic wat specifiek over de ambassador gaat. :wink:

1 like

Die zal ik vanavond nog maken dan! :ok_hand:

5 likes

Uiteraard! Daar heb ik al best veel foto’s gedeeld zelfs. Maar, houd er wel rekening mee dat dat ook slechts het eerste prototype is :wink: . De wijzers zijn zoals hier iets boven besproken sowieso al breder dan op mijn eigen Ambassador. De kroon wil ik zoals op de renders, de bediening is helemaal prima (vaak bevestigd door anderen die hem in handen hebben gehad en ik streef naar een algemeen afwerkingsniveau wat zoals op de renders is. Wellicht stelt dit je alvast wat gerust!

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! :slight_smile: Leuk!

2 likes

Ik vind het forumlogo zo aartslelijk, dat er door mij onmiddellijk een streep doorgetrokken kan worden. Die is in andere HFLE’s zelfs een keer op de dial terecht gekomen, brr.

8 likes