Voor de goede orde heb ik de hele maakdiscussie al snel de rug toegekeerd, maar wil delen dat ik aangenaam verrast ben met het eindresultaat. En gelukkig is ook hier het HF logo nergens te bekennen. Tov de reguliere, is de dubbele marker op 12 een verademing. Een Zwitserse handopwinder vind ik vooral duur. Voor ontwerp in samenspraak vind ik dit behoorlijk goed gelukt.
Ik ben nieuw hier maar heb wel de hele creatie gevolgd. Het resultaat mag er zijn, als ik stem zal het zeker op deze zijn. Misschien dat het dan meteen ook het begin van een horlogecollectie wordt.
76 zou dan toch ook een mooie optie zijn als tweede getal…? ![]()
Ik snap dat de prijs belangrijk voor je is. Het gaat tenslotte om best wat geld. Voor welk bedrag zou jij de knoop door willen hakken en doe je mee aan deze HFLE 2026?
Dit is inderdaad ook wel een extra stuk charme van het model wat er uit is gekomen! Gaaf dat iedereen zijn steentje bij kon dragen! Dat is toch tof?! ![]()
In dit geval voor geen enkel bedrag. Ging mij om de regel van bedrag en aantal, maar blijkbaar is staffel korting onderdeel van de regel, maar niet benoemd. Dat wist ik niet. Mij zaak je weet niet meer over horen ![]()
Respect voor route & resultaat ![]()
Misschien een gek idee, maar zou de caseback van de Angelier ook op de Brunmontagne passen? hebben allebei 6 schroeven.
Leuke kruising zo, komen toch van de zelfde fabrikant?
Of is mijn geestelijke navigatie stuk ![]()
Kijk dat hoor ik graag, bedankt! Ben zelf ook wel erg tevreden met de uitkomst tot nu toe. Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan! ![]()
Ah dat vind ik leuk om te lezen zeg! Bedankt! Mocht het uiteindelijk zo ver komen dan zou het ook wel leuk zijn als je bij de uitreiking van de horloges kunt zijn, heb je helemaal een mooie start van je reis! ![]()
Vind ik ook! Dit is ook de reden dat ik projecten als deze zo leuk vind om te kunnen doen. Normaliter beleef ik dit veelal alleen, nu kunnen we het mooi delen met iedereen haha.
Bedankt! Waardeer ik zeker! ![]()
Daar twijfel ik niet meer over na dit bijzondere idee! ![]()
Antwoord, nee natuurlijk niet haha.
Je hebt het antwoord zelf al gegeven
Laten we deze lecture over de pins dan ook maar achter ons laten haha. Het viel me wel op dat ze soms in eens wel vast stonden en dan in eens weer niet.
Terug naar de basis. Ik zit lekker midden in mijn side project bij dit voorstel → de mesh! Nou heb ik enkele mensen horen zeggen dat ze liever een taper zien in de band, terwijl ik verder veelal rechte voorstellen krijg doorgestuurd. Wat zou de voorkeur hebben? 20 naar bv 16? Of juist recht?
![]()
20 naar 18, of 20 naar 16. In ieder geval een taper!
Indien mogelijk zou ik ook altijd een taper doen
Ja dat lijkt mij ook het mooist maar ik krijg te horen dat een taper bij mesh niet eens zo gebruikelijk is. Kreeg net deze foto doorgestuurd waarbij het wel kan, maar waarbij de taper voornamelijk in het eerste deel zit. (Niet de beste foto maar het geeft iig een beeld).
Hebben jullie andere voorbeelden? Dan kan ik dat ook navragen/onderzoeken.
Is ook redelijk logisch, op het stuk waar de sluiting naartoe te verstellen is kan natuurlijk geen taper meer zitten. Ik denk dat dit met veel leren banden niet heel anders is, maar het nu iets meer opvalt.
Kijk hier eens:
Soms ben ik ook echt een leek haha, volkomen logisch inderdaad… Thanks voor je antwoord!
Ga ik zeker doen! Bedankt! ![]()
Op deze foto’s van Serica zie je ook dat de taper in het eerste stuk vanaf de lugd zit, gaat van 20 naar 18
Ik wil je R&D niet te veel verstoren, maar… Waar je ook nog naar zou kunnen kijken, is ipv de mesh met end links, alleen de end links leveren zoals Serica doet. Zie:
Ik zie het inderdaad! Top suggestie! Zoiets moet het ook worden. tenminste de band, die endlinks trek ik slecht op deze foto.
Dit doen ze wel goed hoor! We zijn nog niet begonnen met produceren dus je verrijkt juist het proces alleen maar
. Leuke suggestie, bedankt!
Schitterend, mijn welgemeende complimenten!
![]()