HFLE 2026 Finaal Voorstel Brunmontagne Ambassador Meteoriet

Deze BM HFLE is wel heel erg lekker hoor! :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Bedankt John! :wink:

1 like

Trouwens… Ik vind de dubbele indice die je op de HFLE voorstelt geslaagder dan de 12 op 12 van het gewone productiemodel. Doe hier verder mee wat je wilt, maar het maakt het ontwerp rustiger en samenhangender. Ik zou de dubbele indice gewoon overal doen, en de 12 laten vallen.

8 likes

+1!

2 likes

Thanks! Uiteindelijk vind ik het leuke van een traject als dit dat er bepaalde elementen anders worden tov wat ik normaliter zelf zou doen.

Ik snap het ook wel, maakt het inderdaad wat rustiger. Tevens ook wat minder bijzonder vind ik persoonlijk maar dat kan soms ook juist goed zijn haha. Wellicht dat ik in de toekomst voor beide ga.

Bedoel je overigens de Ambassador specifiek of alle modellen?

1 like

Die 12 vind ik iig al alle modellen niet mooi.
Voor mij moeten er minimaal 3 cijfers op de wp staan.

3 6 9,
3 6 9 12,
2 4 6 8 10 12

Heb eerder horloge verkocht dat alleen 12 en 6 had.

4 likes

Klopt wel. Enkel die 12 is wel leuk ergens, quirky, daar niet van; het misstaat niet - maar als puntje bij paaltje komt is die dubbele bovenop een klasse stijlvoller/rustiger, en voor een dressy horloge is dat een pluspunt.

3 likes

Soms voelt het net een beetje alsof ik een voetbalmanager ben ofzo haha. Waar de één iets juist extra leuk vindt, is dat voor een ander juist weer minder geslaagd.

Ik snap het ook wel. Ik vind dat dit het juist wel wat kenmerkends meegeeft (alleen de 12) voor Brunmontagne. Maar ik heb ook wel eens gedacht om meerdere nummers op de dial te plaatsen. Maarja dan kom je op het punt dat je straks 100 varianten in je collectie hebt haha.

Voor nu is het in ieder geval leuk om eens wat anders te proberen en te gaan voor

Ja daar kan ik me ook wel in vinden inderdaad. Ik vind ook dat het deze specifieke variant iets sportiever/alledaagser maakt. Ben in ieder geval blij met de input die gegeven is!

1 like

Je gaat niet iedereen pleasen. Ik koop gewoon geen brunmontange. Probleem opgelost :slight_smile:

1 like

Haha precies! Scheelt ook nog in de portemonnee! :wink:

Specifiek de Ambassador. Overigens kan ik me indenken dat voor alle modellen te willen, want ik stoorde me ook altijd aan de losse 12 op een Baltic aquascaphe, bijvoorbeeld.

Maar op een dressy horloge wil ik altijd dingen helemaal liever simpel en elegant houden.

1 like

Ik heb op geen enkel horloge in mijn collectie cijfers als uur markering :eyes: .

Rolex explorer en Sinn 656 heb ik wel gekocht, ondanks de cijfers.

en verkocht

2 likes

Die snap ik inderdaad wel! Dit wordt ook de eerste keer dat er geen cijfer op de wijzerplaat staat, wie weet bevalt het straks wel heel goed haha.

1 like

Aangezien ik veel pb’s krijg met de vraag hoe het stemproces straks gaat verlopen, hierbij in het topic ook nog even een keer de link naar de uitleg! :grin:

Sowieso mooi om al het enthousiasme te lezen! Doet me goed! :grin:

8 likes

Dat we onderhand maar eens gaan stemmen ja! De spanning wordt me gewoon teveel :wink:

2 likes

Ben razend enthousiast maar ook beducht voor de concurrentie. Het zal een spannende strijd worden en het is -mede daardoor- met afstand de leukste HFLE in een lange tijd, zo niet ooit. Dank daarvoor.

7 likes

Absolutely,

Zijn 3 geduchte tegenstanders
met ieder een sterke achterban.
Zal een nek aan nek race worden.

:blush:

3 likes

Ik ben vandaag al twee keer met mijn horloge langs de deurpost gegaan. Fijn dat dit horloge saffier glas heeft :wink:

6 likes

Tja, ik denk dat we hier gelukkig echt een streepje voor hebben op de Angelier. Denk dat ie daar net iets te ver is gegaan om de prijs laag te houden.

3 likes

Ik denk eerder dat de overweging daar is geweest om het horloge en de lunette zo dun mogelijk te houden. Oftewel, om het originele ontwerp zoals het bedoeld is niet van een van die kenmerkende klassieke eigenschappen te beroven.

2 likes