Haha ik ook, maar voel me nu beschermd in m’n tuinstoel onder de parasol
.
Haha kijk dat zijn interessante weetjes! Kijk nu al uit naar de effecten die ik mag gaan ervaren ![]()
…
Mbt ijzer meteoriet: ik ben nu in Kaali op eiland Saaremaa in Estland. Ongeveer 3.500 tot 7.600 jaar geleden explodeerde hier een 20 tot 100 ton zware ijzer meteoriet in de atmosfeer. De grootste krater, met een diameter van 110 meter, is gevuld met water (het Kaali-meer). Er is berekend dat de energie die vrijkwam gelijk was aan 80 Terajoule (omgerekend 20 kiloton TNT, vergelijkbaar met de atoombom op Hiroshima). Rondom de inslagplekken verbrandde in een straal van zes kilometer al het bos.De inslag zorgde voor een verwoesting die vergelijkbaar is met een atoombom.
Helaas kan ik geen brok ijzer meteoriet vinden om mee te nemen voor de HFLE.
Kijk dat zijn verhalen waar ik heel goed op ga! Gaaf hoor! Gelukkig komt dat niet te vaak voor natuurlijk, maar indrukwekkend is het wel!
Jaren geleden was er toch ook een meteoriet ergens in Rusland gevallen? Kan me de beelden nog wel heugen, lang niet zo groot als dit natuurlijk, wel indrukwekkend. En vrij recent die meteoor die zo duidelijk te zien was, ik stond hier al een klein kind te springen zo gaaf was dat om te zien haha.
Ik vind het ook wel een indrukwekkend idee om straks iets te kunnen dragen wat niet van de aarde zelf komt.
Het idee dat je een stukje van het universum bij je draagt, is heel bijzonder!
Erg mooi daar inderdaad; mooi eiland.![]()
Verschil met Nederland is €13,50 aan parkeerkosten die ze bij ons zouden vragen ![]()
Dat vind je deze ook mooi @Brunmontagne ![]()
(Eigen foto)
Ben er toen speciaal voor om gereden lag eigenlijk niet op de route maar het blijft toch fascineren inderdaad.
Heb ik nog met een eenmotorig vliegtuig overheen gevlogen. Foto die ik ervan heb is helaas niet digitaal.
Die krater is zelfs voor Amerikaanse begrippen “huge”.
Nog mooier! Lees nu pas dat het grootst gevonden (tuurlijk want USA
) stuk daar in het visitor center ligt.
Is me even ontgaan al zal ik het vast gezien hebben toen.
(Geen eigen foto)
Haha jazeker! Damn die is wel echt huge! ![]()
Gaaf hoor!
Dat zal een heel gaaf gezicht zijn geweest neem ik aan!
![]()
![]()
Dat is een flinke! Nice!
Heb je toevallig ook nog mooie moissanite gevonden?
Wel geluk dat die meteoriet nét dat visitors centre heeft gemist.
Heel indrukwekkend omdat het tijdens een solo vliegles was.
Haaa, ja hij is leuk. ![]()
Oeh spannend ook wel. Geen goed moment om dat teveel afgeleid te worden lijkt me
.
Ahhh ja die inderdaad! Wat een geweld.
Oei, maar dat valt dus niet te achterhalen waar die meteoriet vandaan komt, die gebruikt wordt voor de dial? Dat kan wel eens een probleem worden ![]()
Haha we weten in ieder geval dat het niet van de aarde komt
.
Tijd voor weer een nieuwe update overigens… We zitten nu op 64 deelnemers! ![]()
Het tikt lekker door ![]()
![]()
Haha klopt! Ik ben een trots man met alle support van jullie hier!
![]()