De Muonionalusta Meteorite
Deze gasten hebben de stukken mee terug genomen naar aarde
Hier ook een foto van destijds
Ik weet nog dat ik aan de buis gekluisterd zat
Seriously, helemaal geen gekke optie.
![]()
In het midden van het land, goed idee ![]()
![]()
Prachtig. Ja wil ik
Ik heb me met de totstandkoming niet bemoeid. Ik vind het een erg mooi voorstel geworden met een meer dan redelijke prijs. Ik vroeg me nog het volgende af over het uurwerk. Het is in verschillende afwerkingsgraden verkrijgbaar (van D1 t/m D4 = zonder, basic, soigné en luxueus afgewerkt). Is er bekend welk afwerkingsniveau het uurwerk gaat krijgen?
Dus in Harderwijk ofzo?
Waag het niet Amersfoort of nog westelijker te zeggen.![]()
![]()
Ik hoop het Pascal, lees ff mijn pb in whatsapp ![]()
Nee dat lijkt mij ook niet, maar op leer zou die ook niet misstaan denk ik. Maar ja, Assie he, je weet wel wat ik bedoel ![]()
Man o man, sommige mensen.
Je hebt met een beetje geluk voor €825,- een vrij uniek horloge dat er top uit ziet en jij gaat piepen over het afwerkingsniveau van het uurwerk? Of heb je dat ergens op je breiclubje gehoord?
Zo, ik ben mijn frustratie van de dag weer kwijt. Doei.
Ik vind hem helemaal geweldig. Zeker met de extra mesh optie! Mag ik de nummer laatst? ![]()
Fraai werk in zo’n korte tijd, kudos!
Ja hoor, voor dit geld krijg je afwerkingnivo D4. Is toch logisch ![]()
Die naam heb ik inderdaad vaker gehoord! Ik heb de vraag concreet uitstaan! ![]()
goede film wel!
Haha bedacht ik me ook spontaan… Maar hoe we dat gaan organiseren… Geen idee nog. Wel even nadat we weten of het überhaupt door gaat of niet
.
Haha ja dan zal ik het inderdaad centraal proberen te houden. Of we komen gewoon allemaal naar de Rikketik binnenkort! (Al is dat wel in de zomer…)
Thanks topper! ![]()
Bedankt Arjen! ![]()
Klopt helemaal! Aangezien het een gesloten caseback is gaan we voor de SW216-2(!) met D1 finishing
.
Haha danku!
Hahaha dat klinkt wel erg centraal inderdaad
. Ga ik me later nog wel even over buigen!
Zeker niet. Ik denk dat hij op leder super mooi gaat zijn zelfs. 20mm bandaanzet dus die andere banden passen er gewoon weer op!
Hahaha fijn dat het heeft opgelucht! Verder zeg ik rustaaaaaagh. Ik denk dat Arjen het meer uit interesse vroeg dan dat er een verwachting in zat
.
Top, mooi beschreven! Bedankt! ![]()
Kijk dat lees ik graag!! Ik weet uiteraard nog niet waar we op uit gaan komen, maar als je de enige bent tegen die tijd… Who knows! ![]()
Ik was even vergeten hoeveel we in korte tijd hebben gedaan inderdaad haha. Thanks! Leuk om te horen!
Haha rustig maar, ik denk dat Arjen het vroeg uit interesse, niet uit verwachting!
Gelukkig leest ze niet mee, anders gaat ze er gewoon mee aan de slag ![]()
Dit zegt wikipedia erover;
Het is een type IVA fijne octahedriet, wat betekent dat hij bestaat uit ijzer en nikkel. Wanneer het oppervlak wordt gepolijst en geëtst met zuur, vertoont hij een spectaculair zilverachtig kristalpatroon, het zogeheten Widmanstätten-patroon.
De eerste werd in 1906 ontdekt in het dorp Kitkiöjärvi nabij de rivier de Muonio. Sindsdien zijn er verschillende brokstukken verspreid over het Arctische landschap teruggevonden, vaak met behulp van metaaldetectors.
Vanwege het prachtige patroon en de buitenaardse oorsprong is de Muonionalusta zeer populair bij verzamelaars en wordt hij veel verwerkt in luxe sieraden en horloges.
Bron;
Wikipedia dus ![]()
Haha die tekst komt me bekend voor! Gaaf idee wel! Ik kom er graag concreet op terug zodra ik antwoord heb gekregen! ![]()
Top horloge! Ik doe weer meer…
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat dus ![]()
Nice! Bedankt voor je vertrouwen weer Bart!