Leuk om te horen, bedankt Felix!
Ik noteer het alvast met potlood! ![]()
Maar hoe ben je dan zeker dat het echt meteoriet is als de herkomst niet gezegd kan worden? Is dat niet wat vreemd?
Vind ik niet. Bij mijn andere stenen wijzerplaten heb ik ook niet exact geweten uit welke mijn ze komen. Ik heb ze gezien op foto, deze foto’s doorgestuurd naar iemand die er verstand van heeft en die gaf aan dat hij ook wel zag dat ze echt zijn.
Kortom nee, geen zorgen over.
Ik spreek misschien voor mezelf, maar mij als consument geeft het geen vertrouwen dat de herkomst van iets niet aangeduid kan worden, en dat er bijgevolg maar op blind vertrouwen moet gekocht worden. Er is namelijk een hele markt van synthetische meteoriet wijzerplaten.
Nogmaals, ik spreek hier voor mezelf hé, misschien zijn de andere leden in dit topic daar minder gevoelig aan.
Zover ik kan zoeken, bestaat er niet zoiets als een overtuigende synthetische meteoriet. Zie bijvoorbeeld:
Daarnaast is meteoriet zeldzaam, maar niet super zeldzaam. Het kan prima dat de dial producent soms een brok van die en dan een brok van dat meteoriet aankoopt, afhankelijk van de vraag. Je stelt je deze vragen ook niet bij petersiet of tijgeroog zeg maar.
Weet je bij Rolex of Omega dan wel waarvan de meteoriet wijzerplaat precies vandaan komt?
Prima, bedankt voor je mening. Ik zie dat je enorm fan bent van het andere voorstel dus je zit dit jaar al goed voor een HFLE. Kennelijk is het nodig om steeds weer een ander aspect in twijfel te trekken, ik vind er wat van maar zal ze altijd keurig blijven beantwoorden hoor…
Ik werk al lange tijd samen met deze fabrikant, zij hebben me nog nooit teleurgesteld en ik vertrouw ze blindelings. Zij hebben mij BEVESTIGD dat het een echte meteoriet wijzerplaat is. Daarbij geven ze aan dat meteorieten over de hele wereld gevonden worden en dat ze met een partner samenwerken die ECHTE meteorieten wijzerplaten levert. Ze hebben ook synthetische wijzerplaten en ze heeft me BEVESTIGD dat dit hier niet in het horloge komt.
Volgens mij ben ik altijd volledig transparant toch? Ik zit er niet op te wachten om een horloge af te leveren wat niet voldoet aan de verwachtingen. Ik ga toch niet in 1 klap met een HFLE project de gehele geloofwaardigheid van mijn merk op het spel zetten?
Bedankt, dat is precies wat ik bedoel.
Trieste reactie hoor, op mijn valid concern. Ik zie dat je liefst hebt dat we stilzwijgend knikken en jouw horloge kopen zonder vragen te stellen. Nou doei ![]()
Nou ja, dat is het dus niet echt.
Ik vraag me ook al heel lang af waar die krassen op mijn Seiko vandaan komen…
Voor mij wel. Ik ga bij elke fabrikant goed kijken waar de stenen vandaan komen. Ik stel me vragen bij de toevloed van relatief goedkope meteoriet platen op de markt.
En het in vraag stellen van een claim van een fabrikant lijkt me niet meer dan normaal, zeker in deze tijden waarin supply transparantie zeer belangrijk geworden is. Maar goed, hier kan dus niets gezegd worden over de herkomst van de stenen, dan heb ik mijn antwoord.
Ik ben benieuwd naar je mailtje aan Rolex. Of bedoel je elk horloge dat je voornemens bent aan te schaffen? Want aangezien je dat hier niet bent lees ik het vooral als onrust stoken.
Ik zie geen enkele reden om de integriteit van een forumlid in twijfel te trekken.
Ook wel bekend als “JAQing off” (ik stel toch alleen maar vragen). Maar het echte doel van JAQing off is vaak subtiel twijfel zaaien door extreem kritische vragen. Het resultaat is FUD (Fear Uncertainty and Doubt). Oftewel twijfel en achterdocht. Het doel is vaak niet ècht een zoektocht naar de antwoorden, maar een strategisch voordeel.
Laten we de strijd tussen de limiteds vooral voeren op basis van smaak en design, in plaats van het strategisch omlaag praten van de concurrentie. Wel zo sportief naar de forumleden die hier veel tijd in hebben gestoken.
Jij was toch ook degene die in het Flieger topic riep dat er 2 HFLE zouden zijn dit jaar. Lastig om jou nog serieus te nemen @septentrio
Precies, een beetje klasse en good sportsmanship komt een heel eind
Maar dat gaat dan toch op voor elk element van het horloge? Niet alleen een natuurstenen dial? Maar ook mbt het leer van de band, het metaal van de kast etc etc etc? Dus heb jij voor al je horloges en toebehoren de volledige supply chain certificering uitgeprint in een mapje bij de doos?
Ok, fair. Als je er een beetje induikt, is meteoriet niet super zeldzaam. Voor een paar 100 Eur koop je een net blok waar je heeeeel veeeeel dials kan snijden. Je lijkt een beetje uit de losse heup te schieten zonder duidelijke aanleiding. Ik kom namelijk alleen maar bronnen tegen dat meteoriet super lastig na te maken is.
Zeker toch, de vraag is toch gesteld? En de reactie is dat de producent zijn toeleveranciers vertrouwt. Voor veel gebruikers hier zal dat afdoende zijn omdat ze Brunmontagne als een eerlijk merk kennen. Dat dat voor jou niet afdoende is, ligt bij jou. Niet bij de producent. Dat jij Brunmontagne niet vertrouwt, is helemaal aan jou. Maar wellicht is het dan beter om niet te stemmen op dit horloge?
Ik weet niet waar je het over hebt.
Anyway, ik heb m’n antwoord. Ik vind het zelf niet bevredigend maar zoals ik al zei kan dat voor andere leden in dit topic anders zijn.
Dat snap ik allemaal. Mijn opmerking was een stelling die zei dat ik er naar uitkijk het eindresultaat te zien.
Haha bedankt voor de support mensen.
Kijk hier hoef ik niks aan toe te voegen. Ik stel dan ook voor dat hij lekker bij het andere topic blijft want anders krijgt hij alleen zijn zin en moet ik weer gaan vragen om van alles te verwijderen hier. Die rare reacties van hier boven negeer ik ook maar. Laten we dat allemaal doen. @septentrio ik wil je vragen gewoon lekker weg te blijven en hier niet steeds die onzin te gaan lopen verkondigen.
En je antwoord is nogmaals dat het een ECHTE meteorieten dial is. Als jij mijn integriteit in twijfel wil trekken is dat jouw probleem, niet de mijne.
En doorrrrrrr.
Kijk dat snap ik volledig! Ik kan zelf ook niet wachten om hier verder mee aan de slag te mogen gaan en alles stap voor stap met jullie te kunnen delen.