Cin cin, amici!![]()
Mensen, ik zit er serieus over te denken om m’n HGP GMT mee te nemen op vakantie. Maar dan ook echt als enige horloge. Niet dat ik die tweede tijdszone nodig heb, met een uurtje tijdsverschil.
En sowieso staat de GMT-wijzer meestal op Jakarta-tijd, ons ‘tweede thuisland’. Maar het lijkt me gewoon wel een fijn en zorgeloos reis- en zon-, zee- en strandhorloge. Ik heb eigenlijk al jarenlang niet meer met slechts één horloge gereisd. Toch lijkt me dat wel weer 'ns heel relaxed. En de rest wordt dan gewoon weer veilig opgeslagen. Wat vinden jullie? Hoe doen jullie dat met reizen?
Één is meer dan voldoende bij mij gaat er ook gewoon 1 mee. Welke weet ik nog niet maar ik heb nog 2 weken om een keuze te maken tussen de zwarte of gele hgp.
Verkopen gaat niet meer zo vlot.
Ja, lijkt me aan de ene kant dus heel relaxed en ik weet ook dat je zo mooie herinneringen opbouwt met zo’n horloge. Maar aan de andere kant ben ik bang dat ik op een gegeven moment een beetje verveeld raak…
![]()
De gele is wel erg lekker zomers, natuurlijk! ![]()
Dat zou, denk ik mijn keuze zijn.
…zeg ik, terwijl ik m’n oranje thuis laat! ![]()
Ik wilde mijn hele collectie meenemen dus een travelcase, in gewoon Nederland een opbergdoosje, gekocht voor de Tudor maar toen puntje bij paaltje kwam is die gewoon achter gebleven en mocht alleen de Commando mee:joy:![]()
![]()
![]()
![]()
Nu net aangekomen in Bretagne……
Ik neem altijd mijn pelicase mee passen er 6 in dus keuze zat
Allemaal?!
Alle twee?! ![]()
Kijk, ook gewoon één, dus! Lekker overzichtelijk! En leuk ook dat het de HGP is geworden! Is toch fantastisch? En geldt voor mij dus ook: heb heel veel duurdere horloges. Maar m’n HGPtjes krijgen veel draagtijd, omdat ik ze gewoon toppertjes vind! ![]()
Oei!
Nee, dat zou me écht teveel zijn! Ik wil gewoon niet zoveel met horloges bezig zijn. Behalve dan af en toe een beetje op HF. En we zitten deze keer weer in een hotel en om dan in die kamer van alles achter te laten… Hmmm… Ik heb wel 'ns gehoord dat alle medewerkers en sommige gasten de ‘nood(cijfer)combinatie’ voor al die kluisjes kennen… Weet niet of dat klopt hoor. Maar één heel leuk, betaalbaar en vervangbaar horloge, waarmee ik alles kan, lijkt me erg relaxed, deze keer. ![]()
Ik maak er ook niet echt werk van en hf is nou ook niet echt een goed verkooppunt…
Plaatje voor de sfeer
Vind de Tudor net iets te mooi om mee te kamperen. Trekhaken, gasflessen, poten uit- en indraaien, sleurhut aan- en afkoppelen. Best veel kans op stoten.
Ja, HGP is ook wel een beetje een niche-merk. Het is gewoon een klein merk, dat niet veel mensen kennen. Maar dat past ook wel bij het merk, dat natuurlijk ooit in het leven is geroepen door een stel duikenthousiastelingen uit Parijs! Ik ben wel oprecht benieuwd hoe het werkt, voor HGP. Want we zien, de laatste paar jaar, een behoorlijke uitbreiding van het assortiment. En hoe doen ze dit, met een in mijn ogen geringe naamsbekendheid? Hoe zit het überhaubt in elkaar en kan dit nou alleen maar door Wolbrook? Dat is toch ook geen enorm bedrijf? Nou ja, tenzij ik ooit nog eens uitgenodigd wordt, voor een factory tour, kom ik daar waarschijnlijk nooit achter. ![]()
Toch, tegelijkertijd, ik had vanmiddag nog even 'n discussietje over Swatch, elders op HF. Dat is toch een merk dat écht iedereen kent en waarvan er misschien wel miljoenen verkocht zijn, sinds 1982. Maar stel je voor, het Swatch Only-topic, hier op HF, bevat zo’n 250 posts, in een periode van 7(!) jaar. Terwijl het HGP Only-topic, in nog geen twee jaar, op het tienvoudige(!) zit, qua aantal posts. Dit is natuurlijk enerzijds te danken aan een klein clubje echte enthousiastelingen, maar tegelijkertijd; dit enthousiasme komt ook wel voort uit iets. Het zijn gewoon heel erg leuke en kwalitatief ook uitstekende horloges, met een leuk stukje historie en voor een wel heel scherpe prijs!
Begrijp ik wel. Met een HGP kun je gewoon lekker alles zorgeloos doen. ![]()
Bij mij hangt het af van de reis, de activiteiten op vakantie en hoe licht ik moet pakken.
Ga ik met de motor of backpacken; max 1. Ga ik met de camper of een stedentrip; max 2. En als ik met het vliegtuig langer weg ga dan max 3.
1,5 maand geleden met de camper had ik alleen de Squale mee en dat beviel goed dus voor de trip naar Indonesië zal het weer eentje worden.
Dan heb je een mooi excuus om wat leuks op vakantie te kopen ![]()
Damn Stef… ![]()
Denk dat je daarmee de spijker op z’n kop slaat.
Denk ook dat er geen match is tussen Swatch dragers en HF’ers over het algemeen. Swatch is toch een merk voor de massa én in die massa zullen vast wel wat echte merk fan boys zitten, maar zie die niet zo snel richting een horloge forum trekken om het Swatch evangelie te verkondigen.
Waarbij fan boys van een micro brand dat doorgaans sneller doen, denk ik.
Hallo allen,
Mijn eerste post in dit topic!
(Na al jaren mee te lezen…
)
Mijn blauwe 200m mecaquartz is al ruim 2 jaar intensief in gebruik, daarom heb ik een aantal weken geleden de batterij moeten vervangen.
Een proces wat ik graag deel met de HGP enthousiastelingen.
Hierbij was ik enorm onder de indruk van de nette binnenkant van de kast.
Een aantal opvallende details:
- Gesigneerde binnenkant kastdeksel. “G. MONNIN FRANCE”
- Metalen movement houder met GM logo.
- Dubbele O-ringen, zowel op de rand van de kast, als op de movement houder.
Plaatjes voor de sfeer:
Deze HGP blijft één van mijn favorieten, en krijgt veel tijd om de pols.
Goed kennis te maken, binnenkort mijn algemene “even voorstellen” post op het forum. ![]()
Die snap ik.
Ja, wij gaan volgend jaar weer en ik denk dat ik ook dan weer alleen de HGP GMT meeneem.
Dan ken jij mijn vrouw niet. ![]()
Nee, maar op dit moment eigenlijk even geen koopplannen en als ik, in de toekomst weer 'ns wat mocht kopen, dan waarschijnlijk toch via een de bekende dealers. ![]()
Nou ja, omdat er zoveel van verkocht zijn en het merk toch (mede) een keerpunt voor de Swiss watch industry betekende. Dan zou je toch denken dat… Nou ja, kennelijk niet. ![]()
Hey, wat leuk dat je dit post! Mijn ene HGP is een automaat en heeft gewoon nog effe geen onderhoud nodig. M’n andere is ook een mecaquartz, maar nog zo nieuw dat de batterij het nog gewoon prima doet.
Maar, welkom op het forum en in het HGP-topic en hopelijk nog vele jaren plezier van de jouwe! Heb je de batterij trouwens bij een horlogemaker laten vervangen? En kende deze het merk? Oh ja en hoe kwam jij trouwens bij dit merk terecht?