Hier ben ik nou echt allergisch voor...

Ieder z’n smaak…dat wordt hier heel vaak gezegd.
Maar ook iedereen heeft zijn allergie wat betreft horloge gerelateerde zaken.
Mijn allergie heb ik ontdekt doordat ik nogal kleine polsen heb en dus met de meeste reguliere horlogebanden onderstaand effect heb. De “eindflap” van een horlogeband die je aanstaart als je recht op een horloge kijkt, dat vind ik dus echt geen porem. Zojuist brak mijn klomp pas echt toen de heren/dames van een gerespecteerde website het bandje ook nog eens andersom op deze fantastische nieuwe GS hadden gezet.

Waar ben jij nou echt allergisch voor?

18 likes

Gras en pollen.
Voornamelijk in de zomer last van…

51 likes

Bij mij zijn ze heel vaak kort… en zitten ze tikkie strak

3 likes

Ik ben allergisch voor horloges met plastic onderdelen. Ik heb een Swatch, maar dat is meer een souvenir dan onderdeel van m’n collectie. Ik heb er helemaal niets mee.

Edit: ik ben ook allergisch voor horloges van duizenden euro’s met een run-of-the-mill ETA of Sellita erin. I’m talking to you, IWC.

13 likes

Dus geen speedmaster met hessalite of vintage met plexi voor jou? :wink:

Zelf ben ik vooral allergisch voor oversized.

2 likes

Haha touché! Nee maar je weet wat ik bedoel. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dit is een antwoord van @Mas in een ander topic hier over.

‘In Japan is het een teken van respect om niet het losse flapje van je band naar je gesprekspartner te laten wijzen, vandaar ook dat ze de band andersom monteren.’

Kan mij niet voorstellen dat ze een Grand Seiko met de band ‘verkeerd om’ afleveren dus dit zou een verklaring kunnen zijn.

10 likes

Je weet dat je hem losser kan doen? :joy:

3 likes

Rare jongens, die Japanners! :wink:

13250908

15 likes

Ok, ok. Dat verklaart wel iets. Maar dan vind ik nog steeds dat je bij een horloge van 5k+ ook wel een bandje op maat mag laten maken :smirk:
Maar goed…misschien heb ik een vreemde smaak.

1 like

Bandje op maat laten maken is dan weer aan de eigenaar hè. Ook ik vind alle Japanners op elkaar lijken maar ook door zullen vast verschillende polsmaten hebben. :wink:

1 like

Niet per se allergisch, maar standaard bandjes mogen wel wat korter zijn i.v.m. de flap.

Wat je beschrijft over de Seiko ligt er meer aan dat Seiko leren bandjes met deployment clasps beter zitten door deze andersom te dragen. Komt door de lengte van het leer van beide stukken. Ze worden dan ook zo gemonteerd geleverd. Van de vele Seiko’s die ik gehad heb, waren alleen die met een deployment clasp andersom.

3 likes

Mijn allergie zit hem ook in de “aanstarende flap”.
Het andersom dragen van het bandje zal inderdaad om bepaalde redenen wel “logisch” zijn.
En dat werkt voor dit topic misschien wat verwarrend…

Bedoel je dit? :innocent:

6 likes

Rolex.

6 likes

Ge hebt m op d’n kop!

2 likes

:nauseated_face:
Yep…:wink:

1 like

Dan zeker geen Speedy kopen, want die heeft zelfs een plastic rem in zijn uurwerk zitten :thinking:

312167

Maar ik begrijp wat je bedoelt :wink:

5 likes

Hey gaan we weer :smiley:
Geen idee waar dat nou vandaan komt, maar Japanners zelf weten iig van niks :jp:
Misschien dat er een bejaarde Japanner dit ooit bedacht heeft, maar veel fans heeft ie in ieder geval niet.
Dus

Nee hoor :sunglasses:
Oh en inderdaad, geen porem, van die uitstekende flappies :point_down:t4:

4 likes

Ik weet niet hoe dat bij GS zit, maar bij mijn portugieser was dit ook de manier waarop IWC het zelf in elkaar heeft gezet :man_shrugging:

1 like