High Precision Quartz adviezen?

Precies!

Ik merk dat dit een topic voor mij is als Astron bezitter en als piloot zijnde, de vliegtuigmodus gebruik ik zelf niet en heb nooit problemen ondervonden erger nog zelfs het horloge kan niet eens zenden alleen ontvangen. Door de snelheid is het lastig voor het horloge om een fix te krijgen dus deze zal niet updaten tijdens het vliegen. Verder zet ik de tijdzone liever handmatig in en laat hem daarna even updaten aangezien dit aanzienlijk sneller is.

5 likes

Astron zou ook mijn gok zijn. Zelf nog een citizen EcoDrive liggen die ik met Bluetooth kan syncen en dus bij het wisselen van tijdzones mijn telefoon pakt. Destijds echt een gimmick nu draag ik hem eigenlijk nooit meer.

De nieuwste GS quartz uurwerken hebben weer net als de vroegere series dat je de uurwijzer los een uur kunt verstellen. Dus hoef je voor zomer en wintertijd niet meer alles opnieuw in te stellen. Dat hadden de 8J quartz meen ik ook.

1 like

Ooh, never mind. Een prijs van 7K is best pittig trouwens… :see_no_evil:

1 like

Wat ik echt niet begrijp is waarom GS er geen perpertual kalender aan toevoegt. Idee van een HAQ is toch wel het niet regelmatig hoeven gelijk te zetten van het horloge. Als je dan toch aan de kroon moet gaan draaien om de datum correct te zetten, voelt dat als een gemiste kans. Perpertual samen met losse uurwijzer zou perfect zijn.

Wat ik ook niet begrijp is dat men het ETA 288 kaliber uit de V.H.P. niet in andere horloges plaatst. 5 sec per jaar, magnetische reset, perpertual kalender, power save, EOL, enz… Mooie lijst specs voor in een high end horloge.

4 likes

Ik heb deze Seiko SSG001P1 Radio Sync Solar te koop staan in het blauwe gedeelte.
Elke nacht wordt 3x (voor het geval je 1 of 2x geen signaal ontvangst hebt) de tijd goed gezet met de atoomklok in Duitsland. Daarnaast geen batterijwissel wissels door de solar techniek. Stoere vlieger vind ik zelf maar voor mij nu overbodig.

1 like

Een radio controlled horloge stelt in tegenstelling tot een gps horloge zelf geen tijdzone in, dat moet je zelf handmatig doen. Het nieuwe astron 5x53 kaliber synchroniseert twee keer per dag. Eén keer op een zelf in te stellen tijd en nog een keer als er voor de eerste keer op die dag zonlicht op de wijzerplaat valt.

Oh… Dat is dan weer jammer.

Maar dat is dan weer superslim…

Niet eerder bij stilgestaan, dat radio controlled niet hetzelfde is als een gps horloge.
Dank!

1 like

100% de Citizen van @Bidle!

2 likes

de Satelite wave serie van Citizen mag ook niet ontbreken, al jaren blij met mijn gps F100

4 likes

Nog niet genoemd: de PRS-18 COSC! Kost een scheet, loopt onwaarschijnlijk nauwkeurig. Mijn Precista verschilt minder dan een seconde in een jaar tijd!

100% procent niet de Chronomaster van Bidle, hij koopt er zelf maar één. :wink:

Staat in de top 5 van mijn collectie. :+1:

14 likes

Als je dat wilt, dan moet je deze kopen. Is alleen wel een Seiko, en geen Grand Seiko:

1 like

Saffier glad, 41mm en een fijne stalen band met vlindersluiting :grin::+1:
[/quote]
Strak design, alleen concurreert de staart van de secondenwijzer teveel met de urenwijzer.

4 likes

7 likes

De Sinn UX mag hier ook niet ontbreken. Uit de tech specs van Sinn:

Leuk fotootje erbij:

De mijne heeft een afwijking van net iets minder dan een seconde per vier maanden. Überkick om een horloge met een dergelijke nauwkeurigheid om de pols te hebben.

3 likes

Tikt de Sinn ook netjes op de indices?

De UX heeft iets speciaals, de “bounce”. Door de olievulling zie je de wijzer iets terugveren door de tegendruk.

6 likes

Nice!

1 like