High Precision Quartz adviezen?

De seiko tuna met high torque quartz, loopt uiteraard ook erg precies, hoef hem misschien eens per jaar wat te verzetten.:grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Dat is fijn. Goed om te horen.

Klopt.

1 like

Ik ook sinds eergisteren. Gisteren deze gekocht

13 likes

Daar betaal je wel €200 extra voor en komt er 0.7mm op de kast bij

High torque zegt helemaal niks over de accuratesse. Het is eigenlijk een lege kreet.

:scream:

2 likes

Ok, dat wist ik niet, maar hij is best wel precies, maar ik vind het al snel goed, i.v.m mijn mechanische loopt hij perfect, draag eigenlijk bijna geen mechanisch horloge meer,:joy:

1 like

Haha!

Ik vind het zonde, maar het is ook wel weer makkelijk voor 2x per jaar.

Klopt, hoog koppel is eigenlijk alleen van belang voor het draaimoment op de as, dus het gewicht van de wijzers. Aangezien die voor een duikhorloge over het algemeen vrij fors zijn zal je er met een standaard klein uurwerkje of meer moeite mee hebben, of veel sneller door de energie van de batterij heen zijn.
Mijn ervaring met het 7C46 uurwerk is simpel, al een paar jaar heel consistent +4 en +5 seconden per maand, wat zo’n beetje dezelfde score is voor een 28 jaar oude 7N43 die ik heb, waarbij de minutenwijzer ongeveer even groot is als de secondenwijzer van een tuna. Geen slechte scores en met een beetje plannen (begin van de maand op -2 seconden zetten voor anticiperen van de afwijking) is het met een goedkoop of niet high-end quartz goed te doen.
Als het gaat om hoge nauwkeurigheid zonder invloed van buitenaf door radio of GPS, dan is mijn Casio G-9000 mudman de topper, met een afwijking van minder dan 1 seconde per maand. Het is alleen geen top-of-the-line kunststukje qua materialisatie, subtiliteit en design.

1 like

Eentje maar. Ik raad @DrSpeed aan om het huidige en het vorige Grand Seiko topic eens te bekijken. :slight_smile:

Daar boven staat een hele discussie.

Degene die ik heb:

Maar ik ben ook een fan van de Chronomaster van Citizen en “on a budget” opties als de Casio Oceanus. Die Casio’s zijn dan radiogestuurd, maar mijn hemel wat tikken ze op de indices en wat zijn ze goed afgewerkt.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0243/0993/products/casio-oceanus-ocw-t200s-1ajf-made-in-japan-bluetooth-radio-wave_2_688_1261x.jpg?v=1579566106

7 likes

Het oudere model Oceanus is ook netjes afgewerkt, zeker voor de prijs.
Het voordeel is als je de tijdzone niet uit gaat het niet echt uitmaakt of je nou een high-end COSC uurwerk hebt, MB6/radio controlled of GPS gestuurd, want het verschil merk je eigenlijk alleen bij de overgang van zomer naar wintertijd.

En een plaatje voor het leuk.

6 likes

2 likes

Met de 7C46 high torque uurwerk

5 likes

Klassieker, de quartz tuna’s. In mijn ogen iconischer dan automatische marinemasters. Sehr gut, je hebt zelfs de Emperor.

1 like

Wat dat betreft moet hier ook een knikje richting de Bulova 262kHz UHF uurwerkjes gemaakt worden.

Voor 170 ballen kon je ze scoren. Opmerkelijk, voor wat je krijgt.

4 likes

Mijn SBGX061 zou een mogelijk zijn in dit geval…

Ik denk in kwaliteit en accuraatheid bijna niet te overtreffen, model is om het even natuurlijk. Dit is een voorbeeld, er staan hier meerdere prachtige GS’en…

1 like

Mijn ex-Breitling met superquartz uurwerk.
Ik heb hem niet eenmaal gelijk hoeven zetten!

Maar goed, ik heb hem dan ook maar drie weken in mijn bezit gehad. :joy:

3 likes

Nom de Dieu: magnifique!

3 likes

Ook een erg fijn horloge, hier ook op een bruine band. :+1:

Absoluut. Eén van de meest gedragen horloges in mijn verzameling, en dat had ik absoluut niet verwacht toen ik hem kocht.