Hij is er : SLD005P1 - 51mm - Foto´s (veel)- Ik is blij!

De toevoeging tot mijn seiko duikers verzameling kwam vrijdagavond laat binnen, en de gehele zaterdag heb ik met open mond gelopen. Wat een klok!

Zo kwam ie binnen:

En dit zag ik na het voorzichtig openen van het kistje:

Heerlijk: Extra rubber band (speciaal type), Bandwissel gereedschap, compas en thermometer. Handleiding, aankoop/garantie kaart, extra links en originele tag. En niet te vergeten, het horloge. Seiko SLD005P1:

Seiko Diver’s 200m with Depth sensor Model : SLD005P1 Calibre: 7K52 A highly advanced, high-precision diver’s watch, featuring a shock-resistant case design, and a functionally beautiful form. The watch embodies an “operation-free” diving concept: dive-data measurement begins automatically at a depth of 1.6m (5.25ft) with depth sensor up to 200m Includes spare rubber strap and tools Case diameter : 51mm Case thickness: 15.5mm Bracelet width at lugs: 22mm

Tevens een van de weinige (of misschien zelfs de enige) seiko met saffierglas en een zogeheten oyster-band.

En wat een wijzerplaat. Prachtig detail, 3-D diepte en heerlijke wijzers:

De bovenste lange wijzer (op de 30) geeft de laatste duiktijd aan (30 minuten).
Dan krijg je de gewone tijd, minutenwijzer op 13, uren iets over 12.
Daarna de kleinere witte wijzer op 40, geeft de maximale diepte van de duik aan,
en de grote oranje-witte wijzer geeft de huidige diepte tijdens een duik aan, of de gemiddelde diepte na een duik.
Bovenste kleine subdial : diepte in cm.
Onderste kleine subdial : Begintijd van de duik of 2e tijd (gmt)
Linker kleine subdial : secondenwijzer.
Oh ja, en je kijkt er makkelijk overheen, maar de datum zit tussen 20 en 25!

Seiko is ook trots op sapphire:

De dieptemeter in het midden:

En dan de verhoudingen met zijn broertjes. Alleen de automaatjes durfden het aan, de 200m kinetic en quartz duikertjes blijven voor als nog angstvallig in hun vitrine liggen…

Naast de welbekende en toch ook niet kleine “orange monster”

Naast een 7002:

En naast de enige die dan een beetje in de buurt komt:
De 6105-8110:

En als laatste een lumi vergelijking met het monster…

Heren (en dames) Ik ben blij. Ze worden al lang niet meer gemaakt, er zijn er niet zoveel gemaakt, en om er dan 1 in deze staat te mogen bezitten…

Wat wens ik mij nog meer?

Yaffle

Nogmaals van harte…een zeer bijzonder horloge. Hij is zo te lezen precies op de juiste plek belandt.

gr,
Hans Mennink

Gefeliciteerd Yaffle! Indrukwekkend horloge. En wat een informatie wordt er allemaal niet weergegeven door die wijzers. Seiko is erg geslaagd met dit horloge. Ben niet zo’n duikerfan, maar dit is wel een stoer ‘klokkie’.

Gerwin

Mooi hoor! Laat nou eens een wristshot zien van die 51mm, ben wel benieuwd :slight_smile:

Mooi hoor, en mooie foto’s. Ik snap zijn functies alleen nog niet helemaal… het zijn er zo indrukwekkend veel. En die wristshot laat maar komen hoor.

Veel draagplezier

Dat is geen alledaagse seiko !! Mooi hoor ! Ook een aparte en mooie verpakking.
Tel ik nou goed als ik 9 wijzers zie ? Het aflezen zal wat gewenning nodig hebben, vermoed ik.

Veel plezier met deze unieke Seiko.

Wow, dat is idd een SUPER MONSTER :wink:

Stoere klok om te zien, veel plezier ermee

Valt best mee he, is ook slechts 190 gram…

Yaffle

Qua formaat valt het idd erg mee, het oogt niet heel lomp ofzo! Een beetje gewicht vind ik persoonlijk wel prettig, dus ook geen bezwaar.

Kijk, als dit nou de ltd wordt, hoor je mij niet meer…:wink:

Gerwin

Nou ga ik toevallig duiken volgende week, zal ik hem ff voor je testen :smiley:

Geweldig mooie klok, geniet ervan.

Ruud

Yep, 9 wijzers.
Het vergt inderdaad wat gewenning om de tijd snel te kunnen aflezen, hij lijkt in eerste instantie voornamelijk bedoeld als dieptemeter. Maar als je doorkrijgt dat alle wijzers verschillen van vorm en markering valt het erg mee, zelfs in het donker.
De uur-wijzer heeft bijvoorbeeld een streep in de lengte over het lumi gedeelte, terwijl de grote dieptemeter wijzer juist een streep overdwars door het lumi gedeelte heeft…Hebben ze toch weer goed over nagedacht daar!

Yaffle

Mooie klok en gezien je enthousiasme kan ik alleen maar zeggen: Juiste klok op de juiste plaats. Heel veel plezier er mee.

Hoi Yaffle.
Mooi duiker.
Veel plezier ermee.

JohnSr

Mooie klok! Geinige doos ook. Veel (draag)plezier!

Super klok heb je daar.
Ikzelf pas de orange monster met rubberenband gekocht, maar deze zou het ook goed doen.

Veel draag plezier.

Joep

Van Harte!! Mooie klok. Een aantal jaren geleden zag ik deze voor het eerst in de vitrine en vond hem toen al indrukwekken, mede door de doos en overige accesoires bijgevoegd. Heel veel plezier er van.

Niels

potverdorie, wat een coole klok, ik viste er afgelopen zomer net naast…
Veel succes!!

Maurice.

Hi ,
misschien komt 't “lullig” over , maar dat is ECHT niet de bedoeling…
Vraag : "Duik je er ook mee ?"
Gefeliciteerd met je aanwinst , 't is echt een supemooie klok !!!
Hartelijke groet ,
Peter Peters

mooie klok !!
Heb precies dezelfde maar ben er op uitgekeken. Dus hij mag weg voor een leuke prijs !!
Ik wil hem ook evt wel ruilen voor een andere duiker maar dan moet hij wel van een vergelijkbaar niveau zijn.bijvoorbeeld Oris titanium diver of de citizen 1000 meter titanium.
Yaff mag ik je fotos gebruiken voor een evt. advertentie ??

hoi dre,

als je een leuke prijs zegt , waar denk je dan aan ?

mvrgr joost