Hobby nieuw leven in blazen met nieuw horloge, maar welke...

Na 2 jaar non-stop Garmin’s dragen ben ik helemaal klaar met de data overload en blaas ik de hobby nieuw leven in. Nu nog het perfecte horloge. Hopelijk kunnen jullie wat tips geven, want ik komt er niet helemaal meer uit.

Ik ben opzoek naar een horloge wat eigenlijk nooit af hoeft. Normaal gesproken draag ik mijn horloges 24/7, daarom draag ik nu vaak een g-shock.

In het verleden droeg ik een paar jaar een Sinn 556 I. Deze komt dicht in de buurt van perfectie voor mij, alleen mag er wel iets meer gebeuren in de wijzerplaat.

Welke tips hebben jullie voor het perfecte go anywhere do anything horloge met de volgende specs:

• maximaal 40mm
  • onder de 1000 euro
  • bij voorkeur ook met metalen band te krijgen
  • voldoende waterdicht om er mee te kunnen douchen
12 likes

CW misschien?

https://www.christopherward.com/watches/c63-sealander-automatic/C63-39ADA3-S00W1-B1.html

Of 1 van de varianten…
Deze is 1090 maar er zijn er ook ook onder de 1000.

7 likes

Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium wellicht?

9 likes

Seiko Presage SPB167, 39mm, classy sportief en werkt voor alle gelegenheden, interessante wijzerplaat zonder overdreven te zijn, automaat, stalen band standaard, waterdicht, listprijs 990. :ok_hand:

13 likes

Haha, nou…

Vooral niet te moeilijk denken!

6 likes

8 likes

Mido Ocean Star…. Ook in zwart.

6 likes

Doxa sub 200? dial in verschillende kleuren te krijgen

4 likes

Seiko spb143 als ik het goed zeg

Komen ook vaker voorbij op 't forum, lijkt mij een uitstekende keuze van een top merk, waarbij je ook de mogelijkheid hebt om van staal naar diverse andere banden te swappen :wink:

6 likes

Squale 1521

7 likes

Omdat je nu vaak een G-shock draagt misschien een Casio Oceanus (OCW-T200S-1AJF, 41mm, 49mm l2l), helaas 1mm te groot maar wel echt ideaal voor continu gebruik en ruim binnen budget. Solar, radio controlled, strakke looks, stalen band en mogelijkheden tot swappen.

image

4 likes

Hoe lang heb je geduld?

Mogelijkerwijs komt in mei een mooie HFLE uit, die aan de bovenstaande criteria voldoet én iets met de wijzerplaat doet.

Klik hier

HFLE 2024 finaal voorstel Squale 1545

6 likes

Ik dacht nog “hee, hier moeten al 11 antwoorden met een Tissot PRX staan”, maar werd aangenaam verrast.

Eerlijk is eerlijk, de lichtblauwe 35mm PRX reliëfplaat is leuk.

Maar ik houd niet van geïntegreerde bracelets.

Die heb ik in het zwart gehad, en ik vind 'm veel, veel mooier dan de Tissot, eerlijk gezegd. Ten eerste omdat hij gewone lugs heeft, maar ook de wijzerplaat is een plaatje. Met name omdat het reliëf een optische illusie is en hij onder veel lichtinval ook gewoon strak overkomt.

En de kast is, ondanks z’n hoekige en aanwezige uiterlijk, maar 11mm, dus in prinicpe is het vergelijkbaar met de SARB03x van weleer.

De enige reden dat hij is vertrokken is omdat de Grand Seiko teveel overlap had met dit horloge. En dan wint GS.

Dan is daar nog een tweede horloge van Tissot, de Gentleman Silicium.

Ik vind 'm erg mooi, maar wel minder verfijd dan de Sharp Edge.

Uiteraard heb je ook nog de Citizen NB1050 serie:

Super kwaliteit, gehard staal en zo, voor zo’n slordige 550 ballen na import. Ik vind de stick wijzers het zwakste punt aan dit horloge, verder is het geweldig, zeker voor het geld.

7 likes

pilot_watches-270x370
Fliegert ook op ijzer te verkrijgen

3 likes

@Clem, ik zou de keuze van @LVA een warm hart toedragen. Wél zou ik dan een

BoR-bracelet aan het horloge doen, want dan wordt deze keuze nóg classier. :smiley:

Bijna iedereen lijkt PRX fan maar ik vind de kast te hoekig en geïntegreerde bracelets vind ik ook niks omdat je dan weinig kunt wisselen. Mooie wijzerplaat, dat wel.

Bij de Seiko Presage lijn gaan ze een beetje over de top qua relief vind ik, van sommige word ik een beetje kierewiet als ik er lang naar kijk. Verder zeker heel mooi.

Had ik ook genoemd, wellicht een tikje saai maar wel mooie wijzers naar mijn mening.

Volledig mee eens, stick wijzers ogen goedkoop. Jammer want Citizen is natuurlijk veel waar voor je geld.

1 like

Ik zie toch weer verschillende duikers als suggestie. Ook ik draag graag een duiker op zijn tijd maar dit type horloge past echt niet overal bij.

Kijk eens bij Nivada…Deze kost 1050 euro bij de AD in Amsterdam.

Supergaaf en all round.

4 likes

Ik ga een typisch horloge-forumpje doen. Als je je budget nou eens verhoogt, dan kun je ook dit doen:

The Citizen AQ4080-52L.

Voor 1550 Euro ploft hij op je mat uit Japan.

• 37,5mm :white_check_mark:
  • Staal :white_check_mark:
  • 100m WR :white_check_mark:
  • Superlatief afgewerkt :white_check_mark:
  • Solar HAQ van zeer, zeer hoge kwaliteit :white_check_mark:

Eerlijk is eerlijk, ik zou 1550 ballen door sparen.

5 likes

Godsie dat is een tip zeg… Bang for buck ookal is het boven budget!

1 like