NA: Omarm de burgerlijkheid

Al 7 jaar lid van dit forum en pas mijn eerste NA topic. Iets meer dan een jaar geleden plaatste ik hier dit topic:

Ik was in de afgelopen jaren de hobby een beetje uit het oog verloren en daar wilde ik verandering in brengen. Na 2 jaar lang alleen maar Garmin’s dragen was ik de data beu en was het tijd voor iets anders. Iets stijlvollers en tijdlozers.

Er is in de tussentijd is er veel voorbij gekomen, waaronder een:

• Seiko SPB147
  • Archimede Klassik 39
  • Traska Venturer GMT
  • Lorier Hydra III
  • Wolbrook Skindiver Decompression mn90
  • en toch weer een Garmin.

Alleen de Lorier en Wolbrook lijken enigszins te beklijven (al hoewel ook die in de verkoop staan, na deze NA). De rest heeft snel het pand verlaten, of gaat dat op korte termijn doen. Zeker die nieuwe Garmin bleek een grote fout.

Het besef dat een toolwatch in een kantooromgeving slaat als een tang op een varken begon in te dalen. Steeds vaker bleek dat @Fate_Amebable_To_Change met deze opmerking:

een zaadje had geplant wat aan het ontspruiten was. Mijn interesse in high accuracy quartz horloges was gewekt. Met name die van Citizen en Grand Seiko. Het budget moest dus worden opgerekt.

Maar wat moest het dan worden. Budget oprekken voor een nieuw exemplaar zag ik nog niet helemaal zitten, dus ik was aangewezen op het aanbod binnen dit forum. Daar kwam al snel de The Citizen van @GMTplus1 voorbij. Dit was nagenoeg precies waar ik naar zocht. Perfecte specificaties en schitterende afwerking. Er was alleen wat twijfel over de power reserve indicator (die vind ik vrij onzinnig op een HAQ eco drive). Toch bleef het horloge maar rond spoken in mijn hoofd. Dus ben ik tot de aanschaf overgegaan.

Het is mijn duurste horloge tot nu toe en dit niveau afwerking is voor mij echt helemaal nieuw. Wat een schitterend horloge. Ik vermoed de rest van de collectie voorlopig maar weinig draagtijd gaat krijgen en ik vrees dat dit niet de laatst The Citizen is die ik zal kopen.

Helaas doet de camera van mijn telefoon geen recht aan het horloge, maar hieronder toch nog wat foto’s.

141 likes

Mooi! Gefeliciteerd.

Wat zou het een verbetering zijn, als de reservestand op de achterzijde wordt geplaatst, als het al zo nodig moet!

3 likes

Ik hoop dat je er nog langer van geniet dan dat je erover hebt gedaan om iets nieuws/anders aan te schaffen, wat ook niet over 1 dag ijs ging.

Veel draagplezier!

1 like

Van harte gefeliciteerd met je NA! En ja, @Fate_Amenable_To_Change weet wel waar hij over praat. Zeker ook wat betreft The Citizen en Grand Seiko. Ik moet nog steeds eens bij hem op de koffie i.v.m. mijn eigen geplande aanschaf voor volgend jaar.

Je hebt echt een mooi horloge. Ik zag je NA ook al vaak voorbijkomen. Ik wilde er dit jaar ook een kopen. Uiteindelijk deze laten liggen en besloten toch nog even te wachten met aanschaf van een The Citizen tot eind van dit jaar/begin volgend jaar.

Maar nu even terug naar jouw NA, dit is natuurlijk jouw moment haha. Veel draagplezier en geniet van de prachtige afwerking!

2 likes

Een schitterend mooie The Citizen! :heart_eyes::pray:
Geniet er van! :hugs:

1 like

Een goede keuze van NA! Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd! :partying_face: De afwerking van deze horloges blijft toch een fantastisch iets om over te kwijlen, doen ze goed in Japan. Geniet ervan!

1 like

Wat een prachtige Citizen! Geniet ervan, zowel qua uiterlijk als techniek.

1 like

Gefeliciteerd met je NA🙌🏻

Snap je keuze dit is inderdaad een andere kleur dan mijn GS in het blauwe.

1 like

Gaaf!!! En welkom bij de club :sunglasses:

1 like

Leuk man!

1 like

Die spookt ook nog steeds rond in mijn hoofd.

1 like

Geweldig mooi horloge!
Staat hoog op mijn lijstje,
Waarschijnlijk te hoog…

Staat er nog😉

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Prachtig horloge, zeer goede keus.

1 like

Mooi horloge hoor.

1 like

Gefeliciteerd !. Geniet er van :ok_hand:

1 like

Schitterend horloge en een prachtige afwerking! Veel draagplezier.

1 like

Mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like