Hobbyproject: zelfbouw watchwinder in kluis… (en dat zonder relevante skills)

Klasse!

Hoe heb je dat gat voor de kabel erin gekregen?! (Heb niet volledige topicreacties gelezen)

Dus je hebt hem gekocht, mooi man :joy::joy: Volgende topic hoe vul ik hem??

1 like

Zit af fabriek een doorvoer in de kast ,

1 like

Ik zie het kanaaltje op de 2de afbeelding.
Maar zie ook je vergrendeling en de vorm vd deur en hoe deze sluit.
Ben erg benieuwd naar het merk en type.

Google Wapenkluis of brandkast.
In iedere regio/provincie zit wel een verkoper… en zou zelf ter plekke kijken of je het ruim genoeg vind.

Daarbij kun je geluk hebben een showmodel te kunnen kopen zonder bon tegen een gereduceerde prijs… welke je enkel cash kunt betalen :wink:

1 like

Haha nee ik ga niet over een nacht ijs. En dat vullen is geen probleem. Ik zou eerder plekken tekort komen. :wink:

De doorvoer zit in de achterwand,
Verder zit er en nog een doorvoer naar de deur voor installatie van het alarm. (Wordt volgend projectje icm home automation , mijn andere hobby :wink: )

Je hebt diverse merken die door de verzekeraars wordt geaccepteerd , deze is van Wertheim , keuze was bepaald door de inhoud en de binnen maat , want jah, er moest een watchwinder in passen …

1 like

Jammer het is een mooie kist,laat hem nou niet schieten :sunglasses::sunglasses:

Als je verzekerd wil zijn, wat met zo’n kluis geen probleem is, dan moet je wel een bon kunnen overleggen.

Merk en typenummer zou de verzekering genoeg aan moeten hebben. Wat je ervoor betaald hebt is niet relevant.

Je moet wel kunnen bewijzen dat je hem had. En dat ie geplaatst is.

En, wanneer kunnen we de 1e orders plaatsen? :wink:

Alle gekheid op n stukkie, proficiat en respect hoor :+1:

1 like

Hoe meer ik erover nadenk hoe mooier het is - een horlogekluis. Dat gevoel als je hem open maakt en ze daar liggen te pronken. Ga mijn zoektocht van winder naar kluis verleggen. Dure hobby.

Top gedaan! Ben zelf geen grote fan van watchwinders (onnodige slijtage aan uurwerken) maar dat neemt niets weg aan de kwaliteit van de gedane klus :ok_hand:

Super tof gemaakt :star_struck:

Zo’n kluis tilt de inbreker niet naar beneden hoor… de weg van de minste weerstand, je trap wordt een glijbaan.

Maar dan nog is een bon niet relevant… want wanneer er voor 90k wordt verzekerd, en de verzekerende partij niet de geplaaste kluis komt inspecteren… dan zoek ik wel een andere verzekeraar.

Maar helaas heb ik geen 90k in mijn kluis… enkel staal, messing en lood.

You’re welcome…

er zijn hele volksstammen die denken “Kan ik niet”… en als iemand dat tegen mij zegt… dan vraag ik altijd “heb je’t wel eens gedaan dan?”… als het antwoord “nee” is… dan zeg ik… "hoe kun je dan weten dat je het niet kan?..

Of ik zoiets in één avondje kan?.. ik waag het te betwijfelen… ik zou eerst de binnenkant van de kluis opmeten, en dat op tekening zetten… dan de Watchwinder “modules” opmeten, en ook tekenen…
Dan… het hele zooitje in elkaar passen… een behuizing eromheen ontwerpen, en dan van alle te maken onderdelen een werktekening maken…

Ik bouw dingen eerst “virtueel” in de Computer, als het daar past… dan past het in het echte leven ook …

Dit was echt niet in één avondje getekend… maar… als je meerdere dingen gaat maken volgens het zelfde ontwerp… dan maak je de tekeningen ook gedetailleerder…

Mijn Stoel… dat was eigenlijk wel één avondje tekenwerk…

Maar het bouwen was… ook door mijn gebrek aan ervaring met houtbewerking niet in één avondje gepiept… daar zijn wel een paar dagen aan besteed… 'k ben tenslotte geen timmerman…

Buiten je “Comfortzone” werken is altijd verfrissend… je leert dingen waarvan je niet wist dat je het in je had…

Ik heb een ideetje in mijn hoofd voor een “Presentatie sokkel” voor op beurzen… maar dan met een soort “beveiliging” ingebouwd… Ik zal daarvoor mezelf moeten gaan verdiepen in het middels een microcontroller aansturen van een actuator… , en die actuator moet ik nog ontwerpen… nou’s dat werktuigbouwkunde… maar het geheel moet in een strak gebouwde houten behuizing komen…ECHT strak… want eigenlijk moet ie een “piano-finish” krijgen… (of ik bekleed het ding gewoon met Carbonfiber)…

Ik zou zeggen… laat de deur van de kluis vanavond even openstaan… ga er voor zitten… pak een pot bier en een schaaltje knabbels… en geniet van je handwerk… er zijn er genoeg die niet eens het lef hebben om aan zoiets te beginnen…

4 likes

Het resultaat mag er wezen moet ik zeggen. Mijn complimenten :raised_hands:.
Maar waar heb je de USB poort gelaten om de winder anders te programmeren?

Heel cool!! Zeker vanuit de startsituatie ‘zonder skills’

Erg mooi gemaakt, daar ga je nog veel plezier aan beleven! Ook leuk om te lezen, bedankt voor het delen.

Goed gelukt!
Heb je nog een foto met de nieuwe verlichting voor ons? :grin: