Hobbyproject: zelfbouw watchwinder in kluis… (en dat zonder relevante skills)

Waar krijgt die watchwinder eigenlijk zijn voeding vandaan? Heb je een stroomaansluiting in de kluis o.i.d. ?

Kussentjes zijn rondom gestikt en aan 1 kant een naad die verlijmd is, geen karton aan de binnenzijde zoals bij andere goedkopere merken.
Kussentjes hebben oplosmiddelen overigens, dit geeft af op de lak, dat zie je op de onderkant van de deksel, is er niet uit te poetsen

Lak op de kast is heel netjes, meerdere lagen lak en afgewerkt met hoogglans blanke lak. Ik heb geen imperfecties kunnen vinden verder. Aan de achterkant een usb aansluiting, ideaal voor mijn Smartwatch op te laden.

Binnenzijde is erg netjes afgewerkt, je ziet geen snijlijnen van het vilt of iets dergelijks, scharnieren zijn stevig, deurtje aan de voorkant voelt m.i fragiel aan, het slotje werkt wel maar had meer feedback mogen geven.

Kast zelf is best zwaar en voelt solide gebouwd.

Electronica zoals eerder genoemd twijfelachtig en dat is denk ik ook de reden van de prijs…

En ik heb hem dus gesloopt :smirk:

Voor het geld een prima ding en nee, ik heb geen aandelen in Benson

1 like

De kluis heeft een apart ‘kanaaltje’ voor draden, wordt gebruikt voor alarm installaties e.d ik heb er de 5V kabel door getrokken

1 like

Ok, logisch ook eigenlijk :hugs:

Zijn er verder eisen mbt. ondervloer of iets dergelijks bij het plaatsen van een dergelijke kluis?

Heel gaaf gedaan!

Ja die zijn er, de verzekering stel eisen aan de verankering, de kluis fabrikant stelt ook eisen mbt type en lengte keilbout en type vloer ( gewapend beton van minimaal x cm dik)

Super! Heel illustratief! Heeft u toevallig ook (detail) foto’s van het bovengenoemde?

Zal wel even wat foto’s maken zo.
De kast zelf is nog in tact hoor, de delen zijn in elkaar geschoven en keurig te demonteren

1 like

Alvast heel erg bedankt! :blush::+1:

Heel cool project!
Mooi gemaakt! :+1:

:slight_smile: , dat kost wel een beetje ja. Al met al valt het reuze mee dus, al kan ook het materiaal soms lekker oplopen.
Gereedschap is een investering, althans zo zie ik het. Ik koop dan ook alleen professioneel gereedschap omdat het bij normaal gebruik heul lang mee gaat. En het werkt prettiger en veiliger dus ik ga niet voor minder.

Ik vind het dat waard omdat ik graag zelf al mijn klussen doe en er ook mijn geld mee verdien. Althans op dit moment in ieder geval. Nu is het voor jouw vooral een leercurve geweest met een puik resultaat!

Dat maakt dat je er ook met een goed gevoel op terug kunt kijken gelukkig. Ondanks falen doorgezet en afgemaakt.

Leuk project en succes met je volgende project waar het gereedschap nu in huis is.

1 like

Daar komen ze dan, de post mortum foto’s…

3 likes

Ziet er goed uit! Hartelijk dank voor de foto’s! :sunglasses::+1:

Netjes hoor.

Misschien kun je deze overnemen, zal vast niet duur zijn :joy:

Bestel je bij Alie 2 windertjes en zien wij je topic over je zelf gemodde Benson tegemoet.

Nu al een gaaf topic!

#ZININ

1 like

“Zonder relevante Skills”?.. Die Skills heb je gaandeweg opgedaan…

'k heb al zeker 20 Horlogemakers werkbanken gebouwd, daar zit het nodige aan houtbewerking in… terwijl ik daar nooit voor opgeleid ben… ( mijn leraar Bouwkunde had bij voorbaat al een pleurishekel aan mij… 't was me vanaf de eerste les al duidelijk dat ik nooit timmerman of metselaar zou worden)

Desondanks heb ik 't ook voor elkaar gekregen… 'k heb mijn werktuigbouwskills aangewend om een goede bovenfrees te maken, en allerhande malletjes… zodat ik met hout wél datgene voor elkaar kreeg wat ik voor ogen had…

Gaat het een keer mis?.. ook geen ramp… 't is me wel eens overkomen dat de voorkant van een werkblad geruineerd was door een uitschieter, soms kun je er een stukje uithakken, en een nieuw stuk inlijmen… één keer heb ik een strook hout tegen de achterzijde gelijmd, en de voorkant opnieuw bewerkt… Denk in oplossingen, niet in problemen… (als er een oplossing te verzinnen is… wat is dan het probleem?)

Ik zie dat bij jou ook… je bent aan iets begonnen waarvan je in beginsel nog niet wist hoe het aan te pakken… maar met een fraai stukje “KBHV Mentaliteit”(Koe Bij Horens Vatten). heb je wel datgene weten te maken wat je wilde hebben… en daarvoor heb ik groot respect… zeker als je een eerste project zo netjes tot een eind weet te brengen…

Verbeterpuntjes zijn er altijd wel… als jij ze weet, maar een ander ziet ze niet?.. dan heb je het goed gedaan!

5 likes

Wow, dank je Arie.! Dergelijke feedback werkt zeer motiverend en wordt oprecht gewaardeerd ! :pray:

Ik zal mij nog lang niet kunnen meten met wat jij maakt en dit is maar een klein projectje die door jou ongetwijfeld in een avond in elkaar gezet kan worden.

Het doel is bereikt, met vallen en opstaan, leuk om dit weer eens te doen; ergens aan beginnen waar je geen verstand van hebt. Ook ooit eens gedaan met een nieuwe baan en werkt erg verfrissend.

2 likes

Doe een leuk bod, zal ook goed werken als terrarium of luxe weekend verblijf voor je hamster

3 likes

Wat is de veiligheidskwalificatie van die kluis dan?

EN 1143-1 Grade III