HODINKEE bring a loupe

De wekelijkse Hodinkee bring a loupe series geschreven door Isaac Wingold vind ik zelf wel een fijne reeks om te lezen. Idee zou zijn dat we in dit topic commentaar geven op de nieuwe edities.

Dit is de nieuwste:

4 likes

Leuke rubriek!! En eigenlijk het enige wat ik lees op Hodinkee :sunglasses:. Ben in deze aflevering alleen niet zo’n fan van het vertellen over horloges die bij de grote veilinghuizen geveild worden.

2 likes

Eens, veel fijner als ze modellen belichten die particulier te koop staan :slight_smile:

1 like

Dat en dan graag wat obscuuuder spul :innocent:

1 like

Ja door deze rubriek staat de Lecoultre Quartermaster op m’n lijstje. Had er nog nooit van gehoord eerder. Overigens bijna exact degene gekocht met lichte plaat die in BAL aan bod gekomen was, maar na onderzoek waren er mijn insziens toch vraagtekens over de wijzerplaat originaliteit…

Net deze week doorgenomen, geweldige anecdote over zijn liefde voor triple dates en hoe die ontstaan is. Mooie futurematic, maar 8k vind ik wel erg veel.

De militaire sm300; wat een lekker plaatje dit :drooling_face:

1 like

Ik vind het fijn dat in deze rubriek interessante exemplaren worden besproken die vaak onderbelicht blijven. En in alle prijsklasses. Veel leerzamer dan het zoveelste artikel over de zoveelste Rolex/Omega. Of artikel over een nieuwe limited edition van een paar ton…

Het is misschien niet slecht de relativering van die rubriek ook eens te bekijken:

Aflevering 33
https://forums.watchuseek.com/f11/bring-brain-xxxiii-4976805.html

9 likes

Dat is wel een aardige Hodinkee roast zeg! Bring a Brain, lachen :+1:

Eerlijk gezegd kijk ik meestal gewoon de talking watches…soms leuk, vaak ook saai.

Magere horloges voor de bring a loupe an deze week. De JLC springt er voor mij uit.

1 like

Net ook door gelezen.

De ZRC doet me weinig tot niets.
De JLC is heerlijk, al verkies ik zelf wel de dial mét crosshairs.
Dit plaatje is smullen:

1 like

Dit zou ook een leuke kanshebber zijn voor Bring-a-loupe :slight_smile:
Cool verhaal (lees de NL brief)!

Sowieso van fan van de 666…

3 likes

Jammer dat noujuist die fixoflex er niet meer bij zit. dial is overigens echt prachtig zo

1 like

Pff, die Seamaster 300 zou dan zo interessant zijn, want is gedragen door een of andere militaire eikel.
Whatever.

Doe mij maar een nieuw Seikootje, maak ik die “historie” zelf wel.

3 likes

Met deze dooddoener kan je elke vintage van meer dan 300 euro afschrijven hé. Doe dat dan aub in een ander topic.

2 likes

Dat vraag ik me af, hier zit hij er nog wel bij : https://monochrome-watches.com/a-unique-iwc-ingenieur-666a-and-the-story-of-how-it-came-to-life/

Misschien niet op de foto.

Maar cool klokje… Jammer van de patina op de plaat en de prijs :sweat_smile: Ik word er wel hebberig van hehe.

Dan maar niet meer hè

Ingenieur zonder minute track. Hoe verzonnen ze het. Neen dank u. :wink:

leuke rubriek wel. :+1:

Eigen mening kan echt niet hoor !

Ok als dat voor jullie echt nodig is omdat jullie het zonder verduidelijking niet lijken te begrijpen; graag inhoudelijk houden, en starten vanuit een mindset waarin je vintage kan appreciëren, want de ‘voor die 3000 euro had ik 10 betere seiko’s gehad’ discussie ben ik zo beu als koude pap en daar open je dan maar je eigen topic voor, die ik vervolgens op ignore kan zetten. Duidelijk nu?

6 likes

@septentrio wel een beetje je topics letten, nu ben ik je weer voor :wink:

Deze week een interessantere “drop” dan vorige week. De tri-compax staat nu op een kleine 9500 dollar…

1 like